אפליקציית EES שמטרתה לעזור לקצץ תורים ארוכים בגבולות לא תהיה מוכנה בזמן

| אפריל 23, 2024
אפליקציית EES שמטרתה לעזור לקצץ תורים ארוכים בגבולות לא תהיה מוכנה בזמן

ראש יורוסטאר מתכונן למערכת החדשה האוטומטית של האיחוד האירופי (EU) לבדיקת גבולות ללא אפליקציית EES.

מנכ"לית יורוסטאר, גוונדולין קזנווה, אמרה ל- BBC כי אפליקציית מערכת הכניסה/יציאה (EES) לא תהיה מוכנה להשקה.

חברת הרכבות החלה להתקין יותר מ-49 קיוסקים בתחנת St Pancras בלונדון כדי להתכונן ל-EES.

"זה הכל על הכנת זרימת הלקוחות בתחנה ולהיות כמה שיותר עובדים[much] מקום עבור הלקוחות לחצות את הגבול בצורה חלקה", אמר Cazenave ל-BBC.

הבוסית של יורוסטאר הוסיפה שהיא "בטוחה[the EU] ייפרס[the app] בקרוב."

זה קורה לאחר שדוברת האיחוד האירופי לענייני פנים, אניטה היפר, אמרה בעבר שאפליקציית EES תהיה מוכנה " מהתחלת הפעילות של EES ".

כיצד פועלת מערכת הכניסה/יציאה ללא אפליקציית EES

מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי, מערכת הכניסה/יציאה (EES), החליפה חותמת דרכונים בגבולות.

במקום זאת, ה-EES יתעד את הכניסה והיציאה של מטיילים באמצעות נתונים ביומטריים, כגון טביעות אצבע וסריקות פנים.

חוקי האיחוד האירופי מחייבים נוסעים לרשום נתוני פנים וטביעות אצבע לפני שוטר הגבול בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן.

מבקרים באיחוד האירופי יכולים לאמת בקלות את הכניסה והיציאה שלהם בביקורים עתידיים באמצעות סריקות פנים או טביעות אצבע.

ה-EES מאחסן את הנתונים הביומטריים של הנוסעים למשך שלוש שנים או עד שתוקף הדרכון שלהם יפוג, המוקדם מביניהם. זה מרענן את זמן אחסון הנתונים בכל ביקור.

עם זאת, אם מטיילים מבקרים שוב באזור שנגן לאחר שפג תוקפם של הנתונים שלהם, עליהם לרשום מחדש את הנתונים הביומטריים שלהם בפני קצין הגבול שוב.

ה-EES ישפיע על כל הנוסעים שאינם באיחוד האירופי, הן מבקרים ללא ויזה והן בעלי אשרת שנגן לשהייה קצרה, כולל אזרחים בריטיים.

על פי סקר EES חדש, כמעט רבע מ-2,000 אזרחי בריטניה אמרו שהם עלולים "לדחות" את הנסיעה לגוש האיחוד האירופי בגלל ה-EES.

כמחצית אמרו שהם לא אוהבים את הרעיון שהנתונים הביומטריים שלהם נלכדים או מאוחסנים במערכת ה-EES.

אזהרה על עיכובים ארוכים בגבול בריטניה-האיחוד האירופי

סקר EES גם הראה כי 38 אחוז אמרו שהאפשרות של עיכובים ממושכים תגרום להם לשקול מחדש את הביקור באזור שנגן.

כמה פקידי נסיעות ותחבורה הזהירו מפני עיכובים אפשריים בגבול כאשר ה-EES מתגלגל.

זה נובע בעיקר מכך שלטיילים לוקח זמן להשלים את הרישום הראשוני שלהם ל-EES לפני קצין הגבול.

העיכובים צפויים להיות גרועים יותר בגבולות עם בקרות צמודות, כמו נמל דובר, יורוסטאר ומסופי יורו-מנהרת.

פיקוח זה אומר שמשטרת הגבולות הצרפתית עורכת בדיקות הגירה כאשר אנשים עוזבים את בריטניה.

נמל דובר ובכירים מקומיים הזהירו מפני עיכובים של 14 שעות בגבול עקב תורים ארוכים. על הנוסעים לצאת תחילה מהרכבים שלהם כדי לרשום את הביומטרי שלהם עבור ה-EES.

התורים הארוכים בגבול ישפיעו גם על אזורים סמוכים, ויגרמו לעומסי תנועה ולשיבושים כלכליים.

מצד שני, High Speed ​​1 (HS1) הזכיר אולי הגבלת מספר הנוסעים כדי להימנע מתורים ארוכים.

אפליקציית EES עשויה לחתוך תורים ארוכים

חברות הרכבת HS1 ו-Eurostar הציעו כי רישום ביומטרי מבעוד מועד ומרוחק מהגבול יקל על הדברים.

אפליקציית EES שהאיחוד האירופי מפתח שואפת לצמצם את זמני ההמתנה לנוסעים הרושמים ביומטריה בגבולות.

בוס יורוסטאר Cazenave משוכנע שאפליקציית EES תהפוך את הדברים לחלקים יותר.

עם זאת, UAF אמר כי שדות התעופה בשבדיה שבהם נערכו בדיקות אפליקציות EES "לא התלהבו".

ניקולס פאוליסן, נציג כללי של חיל האוויר האמריקני, הביע את אכזבתו מכך ש"לא תהיה לכך השפעה רבה על זמני ההמתנה".

לדבריו, אפליקציית EES היא "לא פתרון פלא" מכיוון שהיא לא מצלמת תמונות או רושמת טביעות אצבע.

בנוסף, ההחלטה של ​​כל מדינה חברה באיחוד האירופי להשתמש באפליקציית EES תהיה וולונטרית.

"אין שום חובה חוקית לעשות בו שימוש", אמרה אניטה היפר.

קריאות לדחות את יישום ה-EES

מנהל תפעול המעבורת של P&O ביקש מהאיחוד האירופי לדחות את ה-EES עד שאפליקציית EES תהיה מוכנה.

ובכל זאת, ה-Union des Aéroports Français (UAF) אמר שהאיחוד האירופי איתן ביישום ה-EES החל מנובמבר 2024, גם ללא האפליקציה.

איגוד שדות התעופה בצרפת חשף בעבר כי הוא נמצא במגעים עם האיחוד האירופי לדחות את השקת ה-EES עד לרבעון הראשון של 2025.

צרפת תארח את המשחקים האולימפיים והפראלימפיים ב-2024 בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט ו-28 באוגוסט עד ה-8 בספטמבר, בהתאמה.

בשל התנועה הצפויה מהאולימפיאדה, לא ניתן היה לבצע עבודות בנייה בנמלי תעופה בפריז בתקופה זו.

כתוצאה מכך, ייתכן ששדות התעופה של פריז לא יוכלו להקים מספיק קיוסקים של EES כדי לאסוף נתונים ביומטריים ביעילות.

תומס ג'ווין, נשיא UAF, אמר: "יש סיכונים בתורים ארוכים באמת".

הוא גם הדגיש כי ללא משאבי משטרה נוספים, הסיכון לכאוס בגבולות יגדל.