ראש בריטיש איירווייס מזהיר כי אישור הנסיעה האלקטרוני החדש (ETA) המערכת מציבה את התעופה של בריטניה (בריטניה) בעמדת תחרות.
שון דויל, מנכ"ל חברת התעופה שבסיסה בבריטניה, הביע דאגה שתוכנית ה-ETA החדשה תמנע נוסעים לעבור דרך נמל התעופה הית'רו בלונדון.
דויל אמר שה-ETA בבריטניה הוא עלות נוספת ועלולה לגרום לעיכובים אפשריים לנוסעים שאינם זקוקים לויזה לנסיעות קצרות ולמעבר במדינה.
"[The ETA could] להעמיד את חברות התעופה כמו בריטיש איירווייס, המסתמכות על תעבורה מקושרת, בנחיתות תחרותית למרכזים באירופה. אנחנו צריכים להבטיח בהתגנבות שלא נהפוך את התעשייה שלנו ללא תחרותית", הביע דויל בכנס איירליינס 2023 שהתקיים בווסטמינסטר, לונדון, ב-20 בנובמבר 2023.
איירליינס UK, גוף הסחר של חברות תעופה רשומות בבריטניה, ומועצת נציגי התעופה (BAR) UK, איגוד תעשיית התעופה בבריטניה, הביעו בעבר את אותה סנטימנט.
הם טענו שחיוב נוסעים פטורים מאשרות מעבר, במיוחד אלה שאינם עוברים ביקורת גבולות, אינו צודק. מבחינה טכנית, הם לא חוצים שום גבולות.
מדוע טיסות המשך חיוניות עבור נמל התעופה הית'רו
כמחצית מהתנועה בהית'רו עבור בריטיש איירווייס מורכבת מנוסעים מקשרים. זה כולל אנשי עסקים שאינם יכולים להרשות לעצמם עיכוב בנסיעותיהם.
עם יישום ETA בבריטניה, נוסעים העוברים או מתחברים דרך שדה התעופה העמוס ביותר של לונדון עשויים לבחור במקום זאת בטיסות עצירה בדובאי או באיסטנבול.
נוסעים הנעים בין שערים בשדה תעופה, מבלי לעבור ביקורת גבולות, לרוב אינם צריכים לעמוד בדרישות היעד המחבר.
הית'רו מסתמכת במידה רבה גם על טיסות המשך כדי לשמור על כמות תנועה משמעותית ובכך להיחשב למגה-hub. הוא ממלא תפקיד מכריע בחיזוק התיירות והמסחר.
ללא הנפח הרב של טיסות המשך שהיא משרתת, למטיילים בלונדון לא תהיה גישה קלה ליעדים ברחבי העולם.
כיצד פועלת מערכת ה-ETA של בריטניה
אישור הנסיעה הדיגיטלי החדש הוא חובה רק לזרים שאינם זקוקים לויזה לביקורים קצרים בבריטניה. מדובר באזרחי מדינות הנהנים ממעמד של פטור מוויזה.
ה-ETA נדרש גם לנוסעים פטורים בויזה העוברים בבריטניה, גם אם הם לא צריכים לעבור ביקורת גבולות.
כל בקשה ל-ETA בבריטניה עולה 10 פאונד, עמלה קטנה בהשוואה לאישורי נסיעה דומים אחרים שהוטלו על ידי מדינות אחרות. נוסעים ללא ויזה חייבים להגיש בקשה לאישור הנסיעה הדיגיטלי לפחות שלושה ימים לפני טיסתם.
עיכובים אפשריים יכולים לקרות רק אם הנוסעים לא מצליחים להשיג ETA מבעוד מועד. חברות התעופה לא יאפשרו להן לעלות על הטיסה שלהן לבריטניה ללא אישור הנסיעה המתאים.
יישומים מסוימים עשויים גם להימשך יותר משלושה ימים. רוב הפונים שמחכים זמן רב יותר נובעים מטעויות בבקשה ומבעיות אחרות.
עם זאת, ברגע שיש לנוסעים ETA עבור בריטניה, הוא תקף לשנתיים. המחזיק רשאי לעבור בנמל התעופה הית'רו בלונדון מספר פעמים בתוך תקופת התוקף של ה-ETA.
אישור הנסיעה נשמר דיגיטלית בדרכונים, כך שמטיילים אינם צריכים להביא תדפיס נייר. ובכל זאת, לבקרת הגבולות בבריטניה תהיה המילה האחרונה על כניסתו של בעל ה-ETA למדינה.
בריטניה ETA, ETIAS ונוסעים במעבר
מערכת ETA שואפת לשפר את אבטחת הגבול על ידי מתן אפשרות לממשלת בריטניה לרשום ולסנן מראש נוסעים. זה מונע מאנשים המהווים איום ביטחוני להיכנס למדינה.
לפי משרד הפנים של בריטניה, היבט חיוני בהשגת מטרה זו הוא דרישת זמן הגעה למטיילים במעבר. זה יעזור להרתיע אנשים משימוש בטיסות המשך כדי לעקוף את תהליך בקשת הויזה הנכון.
ממשלת בריטניה שיתפה פעולה באופן הדוק עם חברות תעופה, חברות ימיות וספקי רכבות כדי להבטיח יישום יעיל של המערכת.
נוסעים המגיעים לבריטניה או ממנה צריכים גם להתעדכן לגבי כל מדיניות הנסיעות וההגירה הרלוונטית שעשויה להשפיע עליהם.
עד שנת 2025, האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) אמור להציג מערכת דומה להיתרי נסיעה הידועה בשם מערכת המידע וההרשאות האירופי ( ETIAS ).
דרישה זו תחול גם על אנשים הנוסעים ללא ויזה לנסיעות קצרות או מעבר דרך אזור שנגן.
כתיבת תגובה