עובד מדינה הביע דאגה לגבי הרשאת נסיעות אלקטרונית (ETA) החדשה של בריטניה (בריטניה) המשפיעה על התיירות בצפון אירלנד .
ה"אינדיפנדנט" מדווח כי איאן סנודן ממחלקת הכלכלה של צפון אירלנד מזהיר שתוכנית ה-ETA החדשה עשויה להשפיע לרעה על כלכלת התיירות של המדינה.
"יש כאן סיכון ממשי שעלול להרתיע תיירים שמגיעים לאירלנד, כולל צפון אירלנד, כחלק ממסלול הטיול שלהם במהלך ביקורם", אמר בהשקת תוכנית השיווק של Tourism Ireland ב-2024 בבלפסט.
תיירות אירלנד משווקת את הרפובליקה של אירלנד ואת צפון אירלנד של בריטניה כיעד מוביל לחופשה.
סנודן הוסיף, "ובהתחשב בעובדה ש-70% מהמבקרים בחו"ל שלנו נוסעים לכאן דרך הרפובליקה, קבלת הודעות המבצע סביב התוכנית הזו נכונה תהיה חשובה מאוד".
הכנסות התיירות של צפון אירלנד התאוששו לאחרונה לרמות של 2019.
זה "הושפע במידת מה מהאינפלציה", אמרה המיועד למנכ"ל תיירות אירלנד, אליס מנסרך, ב- The Irish News .
בעוד שההכנסות מתיירות בצפון אירלנד התאוששו מהמגיפה, מספר המבקרים עדיין צריך להדביק את הקצב.
סנודן הזהיר את התעשייה לא להיות שאננים, מכיוון שצריך להתמודד עם אתגרים חדשים.
התוכנית החדשה של אישור נסיעות אלקטרוני (ETA) של בריטניה
ה-ETA בבריטניה הוא חובה לאזרחים שאינם בעלי ויזה המבקרים באנגליה, וויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד.
יישום ETA עולה 10 פאונד כל אחד. אם יינתן, הוא יהיה בתוקף לשנתיים, ויאפשר מספר נסיעות קצרות של פחות משישה חודשים לביקור.
זה יכול לשמש לתיירות, ביקור משפחה וחברים, לימודי קורס קצר, פעילויות עסקיות מותרות ומעברים.
אזרחים איריים יכולים לנסוע לכל חלק בבריטניה במסגרת אזור הנסיעות המשותף (CTA). המשמעות היא שהם פטורים ממערכת ה-ETA החדשה.
אזור הנסיעות המשותף (CTA) מאפשר לאנשים לנסוע ללא הגבלה בין בריטניה, הרפובליקה של אירלנד, גרנזי, ג'רזי והאי מאן. נוסעים ב-CTA יכולים לנוע בחופשיות ללא בקרות הגירה, אשרות או זמן הגעה.
מצד שני, אזרחים שאינם אירים חייבים לעמוד בשלושה תנאים כדי להיות פטורים מתוכנית ETA. אסור להם לדרוש ויזה כדי לבקר בבריטניה, להיות תושב חוקי של אירלנד ולהגיע לבריטניה דרך ה-CTA.
ה-ETA החל לפעול בנובמבר 2023. הוא ימשיך להיות מיושם בשלבים על בסיס לאום לאורך 2024.
הימנעות מחסומים בתיירות בצפון אירלנד
מנסר הסביר את החששות העיקריים לגבי הפעלת ה-ETA והשפעתו על המבקרים בחו"ל של צפון אירלנד.
תיירים עשויים לנסוע לצפון אירלנד מהרפובליקה מבלי להבין שהם דורשים ETA. זה עלול להעמיד אותם בטעות לצד הלא נכון של החוק.
הגבול היבשתי בין הרפובליקה של אירלנד לצפון אירלנד פתוח, ואין תוכניות להקים גבול עקב ה-CTA.
פתרון פשוט יהיה להבטיח שכולם צריכים ETA. ובכל זאת, זה עלול להוות סיבוכים ולהרתיע אנשים מביקור בצפון אירלנד.
סנודן הדגיש כי המחלקה שלו משתפת פעולה באופן הדוק עם משרד הפנים של בריטניה לגבי השקת ה-ETA.
מתנהלים דיונים לפיתוח אסטרטגיית תקשורת והפעלת תוכנית ETA בצפון אירלנד.
"אז אנחנו צריכים לוודא שהם מבינים איך זה עובד בפועל, איך הגבול הזה נראה ואיך זה ישפיע עלינו", אמר סנודן.
הוא הוסיף, "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד קשה מאוד כדי לוודא שההשפעה של ה-ETA ממוזערת ככל האפשר מבחינה אנושית".
תיירות אירלנד שואפת לעבוד גם בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות וממשלות רלוונטיות כדי לזהות ולמזער את כל הסיכונים.
אין פטור מ-ETA לתיירים מאירלנד
זו לא הפעם הראשונה שתוכנית ה-ETA החדשה מעלה חששות לגבי השפעותיה על התיירות בצפון אירלנד.
בשנת 2023, ממשלת בריטניה דחתה קריאות חוזרות ונשנות לפטור תיירים המבקרים בצפון אירלנד דרך הרפובליקה מהשגת ETA.
משרד הפנים הדגיש כי פטור כזה "מערער את המאמצים שלנו לחזק את הביטחון של גבול בריטניה ולשמור על בטיחות האנשים".
הממשלה הדגישה כי ה-ETA מאפשר את יכולתה לסנן נוסעים מראש. זה עוזר למנוע מאנשים שעלולים להוות איום על הביטחון הלאומי להיכנס לבריטניה.
אנשים הנכנסים לבריטניה, כולל צפון אירלנד, חייבים לציית לתקנות ההגירה של המדינה, לרבות קבלת ETA במידת הצורך.
"אנו מחויבים לעבוד עם מגוון רחב של בעלי עניין כדי להבטיח שדרישת ה-ETA תועבר בצורה יעילה וכדי למתן את זה כמחסום לתיירות חוצת גבולות באי אירלנד", אמר דובר ממשלת בריטניה.
כתיבת תגובה