סוכנות התיירות של דרי הדגישה כי פטור של אישור נסיעות אלקטרוני (ETA) לתיירים בצפון אירלנד הוא חיוני בקידום המדינה.
מנכ"ל ביקור דרי, אודראן דאן, נשאל על ההשלכות האפשריות של ה-ETA החדש על בריטניה (בריטניה) בישיבת ועדת עסקים ותרבות ב-16 באפריל.
דרי היא העיר השנייה בגודלה בצפון אירלנד והחמישית בגודלה באי אירלנד.
דאן אמר כי קידום צפון אירלנד כיעד תיירותי, ובמקביל, העברת המדיניות החדשה לתיירים תהיה מאתגרת.
"הרבה עסקים בינלאומיים מגיעים דרך דבלין, אז אולי אנשים לא יהיו מודעים לכך שמ-2025 אתה חייב לקבל ETA", אמר דאן, כפי שדווח ב- Derry Journal .
הוא הוסיף כי "מבקרים עלולים להחליט לעצור בגבול ולחזור לאחור" כאשר יבינו שה-ETA הוא עוד דרישה ותוספת עלות.
ראש הביקור דרי אמר שזה "דאגה עצומה" ו"מכשול נוסף לנסיעה".
ביקור דרי מצטרף לברית התיירות של צפון אירלנד בקריאה לפטור מ-ETA לתיירים בצפון אירלנד מהרפובליקה של אירלנד.
הברית הציעה פטורים של ETA לתיירים המבקרים במדינה לשהייה קצרה של עד שבוע.
ההשפעה הפוטנציאלית של ETA על תיירות צפון אירלנד
ETA היא מערכת אישורי נסיעה דיגיטלית חדשה לנוסעים שיכולים לבקר בבריטניה ללא ויזה לשהייה קצרה.
זה כולל מי שמבקר למטרות תיירות, מפגש עם בני משפחה וחברים, פעילויות עסקיות מותרות ולימודים קצרים של עד שישה חודשים.
ה-ETA נדרש גם למעבר ולבאים לארץ לעבודת יצירה זמנית של עד שלושה חודשים.
זה עולה 10 פאונד לכל בקשה ותקף לביקורים מרובים במשך שנתיים או עד שפג תוקפו של הדרכון שאליו הוא מקושר.
פקידים רבים בצפון אירלנד היו קולניים מאוד לגבי ההשפעה הפוטנציאלית ההרסנית של ה-ETA על כלכלת התיירות שלהם.
הסיבה לכך היא שכ-70 אחוז מהתיירים הבינלאומיים המבקרים בצפון אירלנד מגיעים מהרפובליקה של אירלנד.
שר הכלכלה של צפון אירלנד קונור מרפי הביע "חשש עז" מכך שה-ETA יביא לכך שצפון אירלנד תישאר מחוץ למסלולי מבקרים וקבוצות טיולים.
מרפי הדגיש כי " נסיעות חלקות בכל האיים " עם הרפובליקה של אירלנד היא חיונית לכלכלת התיירות של צפון אירלנד.
איאן סנודן ממחלקת הכלכלה הזהיר גם מפני "הסיכון האמיתי" שה-ETA עלול להרתיע תיירים מביקור בצפון אירלנד מהרפובליקה של אירלנד.
הוא הוסיף כי הבטחת תקשורת יעילה לגבי דרישת ה-ETA החדשה תסייע למזער את השפעתה.
גם מועצת Causeway Coast ו-Glens Borough חששו שה-ETA ייצור "מחסום עיקרי לצמיחה" בתיירות בצפון אירלנד.
הוא מאמין שה-ETA "עשוי להוביל לירידה במספר המבקרים הבינלאומיים לצפון אירלנד".
נסיעה לצפון אירלנד בטיסה מציבה אתגרים בגלל המספר המצומצם של ספקים.
זו הסיבה שהתיירים העצמאיים והמבקרים הקבוצתיים של צפון אירלנד מסתמכים במידה רבה על השערים של דבלין.
אכיפת ה-ETA בין גבול בריטניה-אירלנד
ממשלת בריטניה סירבה שוב ושוב לפטור של ETA לתיירים המבקרים בצפון אירלנד דרך הרפובליקה של אירלנד.
פטור כזה "מערער את המאמצים שלנו לחזק את הביטחון של גבול בריטניה ולשמור על בטיחות האנשים", אמר משרד הפנים.
טום פורסגלוב, שר המדינה של בריטניה להגירה חוקית ולגבול, אמר שזה "פוצץ חור בכל הרעיון".
עם זאת, סיימון בונד, מנהל בכיר של טרנספורמציה בגבול בכוח הגבול של בריטניה, אמר כי אכיפת ה-ETA בגבול בריטניה-אירלנד תהיה מאתגרת .
הוא הודה בכך במהלך פגישה עם ועדת המשפטים ומשרד הפנים של הפרלמנט הבריטי ב-26 במרץ.
צפון אירלנד של בריטניה והרפובליקה של אירלנד חולקים גבול יבשתי פתוח.
אין תוכניות להקים בדיקות הגירה שגרתיות בשל הסדר המסע המשותף (CTA).
ה-CTA מאפשר תנועה חופשית בין בריטניה, אירלנד, גרנזי, ג'רזי והאי מאן.
טוני סמית', לשעבר המנכ"ל של כוח הגבול הבריטי, העלה את הפרצה הפוטנציאלית הזו במהלך פגישה נפרדת עם הוועדה.
הוא העלה את התרחיש ההיפותטי של מישהו שנוסע תחילה לרפובליקה של אירלנד ואז נכנס לבריטניה דרך צפון אירלנד.
בונד לא הגיב כשנשאל אם הפרצה הזו יכולה לשמש מישהו שמטרתו לאיים על הביטחון הלאומי של בריטניה.
גם תיירות אירלנד, הסוכנות המקדמת את הרפובליקה של אירלנד וצפון אירלנד בבריטניה כיעד נופש, העלתה תרחיש דומה.
תיירים מהרפובליקה של אירלנד עלולים לעבור בטעות את הגבול היבשתי הפתוח לצפון אירלנד מבלי להבין שהם צריכים ETA. זה יגרום להם בשוגג להפר את חוקי ההגירה.
Pursglove ציין שמשרד הפנים בוחן כל העת את מדיניות ה-ETA שלו במסגרת המטרה העיקרית שלו.
הוא הציע שהממשלה תקצה את כל משאביה להעברת דרישת ה-ETA החדשה לנוסעים המושפעים.
העלאת המודעות למערכת ה-ETA החדשה יכולה להפחית את השפעתה כמחסום לתיירות חוצת גבולות באירלנד.