התיירות הבינלאומית בשנת 2024 תעלה על רמות טרום-מגפה, אומר UNWTO

| פברואר 5, 2024
התיירות הבינלאומית בשנת 2024 תעלה על רמות טרום-מגפה, אומר UNWTO

ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) צופה שהתיירות הבינלאומית תתאושש לרמות שלפני המגפה בשנת 2024.

על פי ברומטר התיירות העולמי הראשון של השנה של UNWTO, נרשמו כ-1.3 מיליארד כניסות בינלאומיות ב-2023.

זה מביא את התיירות הבינלאומית ב-2023 ל-88% מהרמות שלפני המגפה, או לשנת 2019.

ההתאוששות הגוברת של השווקים והיעדים באסיה צפויה לתמוך בהתאוששות הכוללת עד סוף 2024.

התאוששות מלאה בתיירות תיזקף גם לשחרור הביקושים העצורים שנותרו ולהרחבת הקישוריות האווירית.

"הנתונים העדכניים ביותר של UNWTO מדגישים את חוסנה של התיירות ואת ההתאוששות המהירה, עם מספרים של טרום מגיפה צפויים עד סוף 2024", אמר מזכ"ל UNWTO, זורב פולוליקאשווילי, באמצעות הודעה לעיתונות .

הוא הוסיף, "לריבאונד כבר יש השפעה משמעותית על כלכלות, מקומות עבודה, צמיחה והזדמנויות עבור קהילות בכל מקום".

"המספרים האלה גם מזכירים את המשימה הקריטית של התקדמות הקיימות וההכללה בפיתוח התיירות", אמר פולוליקאשווילי.

אירופה היא האזור המתויר ביותר בשנת 2023

ברומטר התיירות העולמי האחרון של UNWTO הראה את אירופה כאזור המתויר ביותר בעולם.

התיירות הבינלאומית באירופה הגיעה ל-94 אחוזים מרמות 2019. זה נובע בעיקר מביקוש פנים-אזורי ונסיעות מארצות הברית (ארה"ב).

בשנה שעברה, אירופה, במיוחד לונדון, התגלתה כיעד המועדף ביותר בקרב מטיילים אמריקאים.

בשנת 2023, נתוני UNTWO הראו שהמזרח התיכון הוא האזור היחיד שהתגבר על רמות טרום-מגיפה. הוא רשם כניסות של 22 אחוזים לעומת 2019.

בינתיים, באפריקה היו 96 אחוז מהמבקרים לפני מגיפה, בעוד שבאמריקה הגיעה ל-90 אחוז.

אסיה ואזור האוקיינוס ​​השקט הגיעו רק ל-65 אחוזים מרמות 2019 לאחר פתיחה מחדש של מספר יעדים.

עם זאת, רמות ההתאוששות מאסיה ואזור האוקיינוס ​​השקט מעורבות. דרום אסיה היא כבר 87 אחוז, בעוד צפון מזרח אסיה היא 55 אחוז.

מצד שני, תת-אזורים בדרום הים התיכון באירופה, האיים הקריביים, מרכז אמריקה וצפון אפריקה כבר עלו על הרמות שלפני המגפה.

ההשפעה הכלכלית של התיירות הבינלאומית

בשנת 2023, תקבולי התיירות הבינלאומיים רשמו 1.4 טריליון דולר עבור הכלכלה העולמית. מדובר בכ-93 אחוז מסך הרווחים של היעדים העולמיים ב-2019.

בינתיים, ההכנסות מסך היצוא מתיירות, כולל הסעת נוסעים, היוו 1.6 טריליון דולר ב-2023. מדובר ב-95 אחוז מיצוא התיירות במהלך השנה שלפני המגפה.

הערכות ראשוניות של התרומה הכלכלית דרך התוצר המקומי הגולמי הישיר של התיירות (TDGDP) מצביעות על 3.3 טריליון דולר ב-2023. מדובר על כשלושה אחוזים מהתמ"ג העולמי.

זה מראה על התאוששות ב-TDGDP לרמות שלפני המגפה, המונעת על ידי תיירות פנים ובינלאומית חזקה.

בנוסף, ניתן להבחין במצב המשופר של המשק גם בביצועים החיוביים של מדדי תעשייה שונים.

בשנת 2023, ההכנסות מתיירות גדלו באופן משמעותי במקומות רבים, כאשר חלקם עלו על גידול המבקרים.

גם שווקי הנסיעות היוצאים הגדולים הציגו ביקוש גבוה, ועלו על רמות 2019.

על פי ה-UNWTO Tourism Recovery Tracker, התאוששות מתמשכת ניכרת במדדים מרכזיים בתעשייה.

גם הקיבולת האווירית הבינלאומית וגם הביקוש לנוסעים התאוששו לכ-90% מהרמות שלפני המגפה עד אוקטובר 2023.

זה מבוסס על נתונים של איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי (IATA).

בינתיים, שיעורי תפוסת הלינה העולמיים הגיעו ל-65 אחוזים בנובמבר. מדובר בעלייה לעומת 62 אחוזים באותו חודש בשנה הקודמת.

ההערכה מבוססת על נתונים שסופקה על ידי STR, חברה המציעה בנצ'מרקינג, אנליטיקה ותובנות עבור תעשיית האירוח העולמית.

תיירות בינלאומית בשנת 2024

התיירות הבינלאומית צפויה להתאושש לרמות שלפני המגפה בשנת 2024. UNWTO מציע הערכה של צמיחה של שני אחוזים מ-2019.

עם זאת, צמיחת ההתאוששות עדיין תהיה תלויה בתחיית התיירות של אסיה ובסיכונים כלכליים וגיאופוליטיים.

החל משנת 2023, אירופה, אמריקה והמזרח התיכון ימשיכו לתדלק את זרמי התיירות וההוצאות ברחבי העולם.

אירופה צפויה לשחק שוב תפקיד משמעותי בחיזוק התיירות הבינלאומית בשנת 2024.

הרחבת אזור שנגן, עם הכללת בולגריה ורומניה , והאולימפיאדה הקרובה בפריז , צרפת, יתרמו לזינוק התיירות באירופה.

מדיניות הוויזות המשופרת של סין, מכיוון שהיא פותחת את המדינה ליותר תיירים ועסקים, אמורה גם להגביר את מספר התיירות באסיה.

אמצעים להקלת ויזה ונסיעות יקדמו גם נסיעות למזרח התיכון ולאפריקה ובסביבתה עם גוש המפרץ.

מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ (GCC) אמורה להשיק אשרת תייר מאוחדת , בדומה לאשרת שנגן, כדי להקל על חוויות נסיעה חלקות.

נסיעות משמעותיות מארה"ב, מגובה במטבע אמריקאי חזק, ימשיכו להועיל ליעדים ביבשת אמריקה ומחוצה לה.

אתגרים כלכליים וגיאופוליטיים כמו אינפלציה, ריביות גבוהות, מחירי דלק ושיבוש סחר ישפיעו השנה על עלויות התחבורה והלינה.

בהתחשב במצב הנוכחי, תיירים ככל הנראה יתעדפו תמורה לכסף ויבחרו ביעדים קרובים יותר לבתיהם.

החשיבות של פרקטיקות בר קיימא ויכולת הסתגלות צפויה גם לגדול בהשפעה על בחירות הצרכנים.