איגוד סוכני הנסיעות הבריטיים (ABTA) פרסם אזהרה דחופה לנוסעים שטסים ונכנסים מנמלי תעופה בבריטניה (בריטניה).
בשל "חוסר העקביות בשדות התעופה בבריטניה", אמר ABTA על הנוסעים לציית לכללי כבודת היד הנוכחיים.
משמעות הדבר היא שעדיין יש לאחסן נוזלים במטען יד במיכלים שאינם גדולים מ-100 מיליליטר (מ"ל).
לוק פטרברידג', מנהל העניינים הציבוריים של ABTA, אמר שבכך, הנוסעים "יהיו מוכנים לציית לכל התרחיש".
זה יעזור באופן משמעותי למנוע עיכובים מיותרים כתוצאה מבעיות אבטחה ואחרות במהלך החגים שלהם.
ABTA גם המליצה לנוסעים לבדוק מראש עם שדות התעופה בבריטניה שאליהם וממנו הם נוסעים.
סורקים חדשים לשדה תעופה לחוויית נסיעה חלקה יותר
העצה של ABTA מגיעה לאחר שממשלת בריטניה האריכה את המועד האחרון לכמה שדות תעופה להתקנת סורקי שדות תעופה מהדור הבא.
סורקי שדה התעופה החדשים מצוידים בטכנולוגיית CT רנטגן, המייצרת תמונות תלת מימד. סורקים כאלה כבר נמצאים בשימוש על ידי כמה שדות תעופה גדולים ברחבי העולם.
סורקי התלת מימד היו מאפשרים לנוסעים לשאת נוזלים גדולים מ-100 מ"ל במטען היד שלהם.
הם גם היו מאפשרים לנוסעים לשמור את המכשירים האלקטרוניים שלהם בתוך התיקים שלהם במהלך תהליך האבטחה.
איזה? עורך הנסיעות, רורי בולנד, אמר ל"אינדיפנדנט" כי "מאוד מאכזב" שכמה שדות תעופה יחמיצו את המועד האחרון להתקנת סורקי נמל התעופה החדשים.
הוא הוסיף כי "לסורקים היה פוטנציאל לקצץ דרסטי את תורי האבטחה בזמן לשיא עונת הנסיעות בקיץ".
עיכובים בהתקנת סורקי שדות תעופה בטכנולוגיה העדכנית ביותר
המועד האחרון של ממשלת בריטניה עבור שדות התעופה להתקנת הסורקים החדשים היה 1 ביוני 2024.
עם זאת, נמלי תעופה רבים בבריטניה, כמו הית'רו, לונדון גטוויק ומנצ'סטר, אמרו שהם לא יהיו מוכנים עד אז.
מומחית התעופה סאלי גטין אמרה שהעיכובים עשויים לנבוע מהעלות הגבוהה של הטכנולוגיה ומשקל הסורקים.
היא אמרה לחדשות ה-BBC כי מלבד העלות, "לפעמים יש לחזק את הרצפות בטרמינל בפועל".
למסופי T2, T3 ו-T5 של הית'רו יש כבר כמה סורקים חדשים. מסוף T4 צפוי להיות כמה עד הקיץ.
דובר מטעם לונדון גטוויק אמר שהם "עשו התקדמות משמעותית" בהתקנת הסורקים החדשים עד יוני 2024.
לאחר סיום תקופת הנסיעות העמוסה בקיץ, שדה התעופה מתכנן להשלים את ההתקנה עד הרבעון הראשון של 2025.
Manchester Airports Group (MAG), המפעילה את נמלי התעופה של מנצ'סטר, סטנסטד ואיסט מידלנדס, חלקה את אותה הערכת השלמות.
דובר MAG הגדיר זאת כפרויקט מורכב הדורש "הרחבת מתקני טרמינלים ובו בזמן שמירה על פעילות במהלך הבנייה".
המועד החדש הוארך 12 חודשים מאוחר יותר ליוני 2025.
צ'קים נוספים לאזרחים בריטים היוצאים לחופשות נסיעות
אזרחי בריטניה שעדיין מחזיקים בדרכונים האדומים הישנים מתבקשים גם לבדוק את תקפותם לפני הזמנת כל נסיעה לחופשה.
מאז שבריטניה עזבה את האיחוד האירופי (EU), דרכונים בריטיים כחולים החליפו את האדומים הישנים.
עדיין ניתן להשתמש בדרכונים האדומים הישנים של בריטניה עד שתוקפם יפוג. עם זאת, ייתכן שהם לא יהיו תקפים יותר בהתאם ליעד הנסיעה של המחזיק.
אזרחים בריטים הנוסעים למדינות החברות באיחוד האירופי חייבים לעמוד בשני תנאים לפני שיורשו להיכנס לאזור שנגן.
ראשית, עליהם להיות בעלי דרכונים שאינם מעל עשר שנים כאשר הם עוזבים את גוש האיחוד האירופי.
כמו כן, חשוב לציין שמדינות באזור שנגן משתמשות בתאריך הנפקת הדרכון כ"נקודת ההתחלה". זה חיוני לנוסעים שדרכונם תקף מעבר לעשר שנים.
שנית, אזרחי בריטניה חייבים להיות בעלי תוקף של שלושה חודשים של דרכון ביציאה מאזור שנגן.
למרות זאת, ממשלת בריטניה ממליצה לנוסעים בריטים לשמור את הדרכונים שלהם תקפים לנסיעות באיחוד האירופי לפחות שישה חודשים לפני התפוגה.
כך, שישה חודשים בתוקף הדרכון שלהם מבטיחים שאזרחי בריטניה יכולים לנסוע במשך כל התקופה של 90 הימים ועדיין לצאת מאירופה עם דרכון בתוקף.
לאחר הברקזיט, אזרחי בריטניה רשאים לבקר באזור שנגן ללא ויזה רק למשך 90 יום בתוך תקופה של 180 יום.
למטיילים בריטים עדיין מומלץ לבדוק את תוקף הדרכונים שלהם אם הם נוסעים ליעדים מחוץ לאיחוד האירופי.
מדינות מסוימות דורשות שדרכונים יהיו תקפים למשך כל השהות, בעוד שאחרות דורשות שהם יהיו תקפים לזמן מסוים כדי לאפשר כניסה.
בנוסף, מטיילים נזכרים לארגן ביטוח נסיעות מיד לאחר הזמנת כרטיסי הטיסה שלהם.
זה יבטיח שהנוסעים יקבלו פיצוי על ביטולי טיסות ושיבושים אחרים.