יו"ר האיגוד הבינלאומי לניהול גבולות וטכנולוגיות (IBMATA) הביע דאגות לגבי הרשאת הנסיעה האלקטרונית החדשה (ETA).
על פי דו"ח של הולירוד , טוני סמית', לשעבר מנכ"ל ביקורת הגבולות של בריטניה (בריטניה), שיתף את חוות דעתו המומחית על הסיכונים של ה-ETA והפגיעויות האפשריות שלו.
בנאום בפגישה עם ועדת המשפטים והפנים של הפרלמנט הבריטי ב-5 במרץ 2024, קרא סמית' ליותר שקיפות לגבי אופן פעולת מערכת ההיתרים הדיגיטלית החדשה.
הוא ביקש מתווה ספציפי יותר של מסגרת הסיכון של מערכת ETA, הקובעת כיצד היא מעניקה או דוחה הרשאות נסיעה.
הנתונים הסטטיסטיים העדכניים ביותר על ETA הראו שהמערכת קיבלה 12,190 בקשות והעניקה 12,076 הרשאות.
המשמעות היא שמאוקטובר עד דצמבר 2023, כשהמערכת נפתחה לאזרחים קטארים, היא שללה אישורי הגעה ל-114 מועמדים בלבד.
מנהל ביקורת הגבולות לשעבר בבריטניה גם הזהיר כי ייתכן שהממשלה "מסתמכת מדי" על נתונים שהתקבלו באופן אלקטרוני.
הוא קבע כי הטכנולוגיה אינה נקייה מפגמים וכי אלגוריתמים של תוכניות מחשב עדיין יכולים לתפקד ולעשות טעויות.
סמית' התעקש שתמיד חייבת להיות "התערבות אנושית". קצין חייב תמיד לבדוק מדוע המערכת סימנה מועמד והאם זה "מספיק כדי לבטל את ה-ETA".
הוא גם הציע לממשלת בריטניה להשקיע במערכת מקבילה כדי להבטיח שהמערכות האלקטרוניות לא ישבשו או יפגעו בהן.
פרצה אפשרית באזור הטיולים המשותף
סמית' הצביע על פרצה פוטנציאלית באזור הנסיעות המשותף (CTA), שבו אין בדיקות נסיעות שגרתיות להגירה.
הוא העלה את התרחיש ההיפותטי של מישהו שנוסע תחילה לרפובליקה של אירלנד ואז נכנס לבריטניה דרך צפון אירלנד, שם הגבול היבשתי פתוח ואינו זקוק ל-ETA.
חברי ה-CTA כוללים את בריטניה, הרפובליקה של אירלנד, גרנזי, ג'רזי והאי מאן.
אזרחים של טריטוריות אלה יכולים לנסוע בחופשיות בתוך ה-CTA והם פטורים מדרישת ה-ETA.
בדרך כלל, בריטניה מבצעת בדיקות גבולות רק עם כניסתו הראשונה של הנוסע ל-CTA.
עם זאת, היא צפויה גם לבצע בקרות גבולות מבוססות מודיעין על המגיעים לבריטניה מתוך ה-CTA.
הבנת מערכת ETA
ה-ETA החדש בבריטניה הוא חלק ממערכת ניהול הגבולות החדשה של ממשלת בריטניה, המשפיעה על כל האזרחים שאינם בעלי ויזה.
כל האזרחים שאינם בעלי ויזה, או מטיילים שיכולים לבקר בבריטניה ללא ויזה, יצטרכו להציג אישור נסיעה בזמן הנסיעה לבריטניה.
נכון לעכשיו, רק לאומים נבחרים מאזור המפרץ חייבים להגיש בקשה ולקבל ETA תקפה לפני ביקור בבריטניה.
עם זאת, ממשלת בריטניה מצפה לאכוף זאת עבור כל הנוסעים ללא ויזה לבריטניה עד סוף השנה. זה יכלול את האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) ואת מבקרים אמריקאים.
ועדת בית הלורדים למשפטים ולמשרד הפנים השיקה לאחרונה חקירה על מערכות הגבולות האלקטרוניות החדשות .
מלבד ה-ETA של בריטניה, החקירה עוסקת במערכת הכניסה/יציאה הקרובה של האיחוד האירופי (EES) ומערכת המידע וההרשאות האירופי (ETIAS). ה-ETIAS הוא המקבילה של האיחוד האירופי ל-ETA.
ה-EES יושק באוקטובר 2024, בעוד ה-ETIAS יושק באמצע 2025.
תקנים לשמירה על בטיחות הגבול הדיגיטלי
יו"ר IBMATA הכיר ביתרונות של מערכת ה-ETA החדשה בשיפור אבטחת הגבולות בבריטניה ובאופטימיזציה של נהלי בקרת הגבולות.
סמית אמר שמערכת ETA מאפשרת לרשויות לאסוף נתונים נוספים על נוסעים לפני שהם מגיעים לבריטניה. זה מייעל למעשה את בדיקות הגבולות.
הוא הציע שלושה קריטריונים לשמירה על גבולות דיגיטליים מאובטחים:
האחת היא אסטרטגיית ריבוי גבולות. זה כולל איסוף כל המידע האפשרי וביצוע כמה שיותר הערכות לפני שמטייל מגיע לבריטניה.
שנית היא ניהול גבולות משולב, הכולל ניהול וניתוח נתונים שנאספים ממטיילים.
שלישית היא תשתית ביומטרית וזהות אמינה כדי לאשר את זהות המטיילים בצורה מדויקת יותר.
גם מנהל ביקורת הגבולות לשעבר בבריטניה הדגיש את החשיבות של "ממשק טוב בין הממשלה למערכות התעופה".
זה יעודד חברות תעופה שהשקיעו בטכנולוגיה להסתגל למערכות דיגיטליות מקומיות בצורה חלקה.
סמית' הציע שמערכות ניהול גבולות אלקטרוניות יכולות להחליף דרכונים ושערים לדרכונים אלקטרוניים להליכי הגירה.
בעתיד, הוא אמר כי הגירת נסיעות וביקורות גבולות עשויות להיות מועברות לאפליקציה סלולרית.