נהגי משאיות משא בבריטניה עשויים להתמודד עם אתגרים עם מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי

| אוגוסט 21, 2024
נהגי משאיות משא בבריטניה עשויים להתמודד עם אתגרים עם מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי
תמונה מאת רנה ראושנברגר מפיקסביי

נהגי רכבי משא כבדים (HGV) בבריטניה (בריטניה) עלולה להיתקל בבעיה ברגע שמערכת הכניסה/יציאה (EES) של האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) תושק.

איגוד המטענים הבינלאומי הבריטי (BIFA) אמר כי ה-EES עלול לגרום לשיבושים משמעותיים עבור נהגי משא הנוסעים לעתים קרובות בין בריטניה לאיחוד האירופי.

ה-EES מייעל את בדיקות ההגירה ועוקב אחר כניסתם ויציאתם של אנשים מאזור שנגן.

המערכת יכולה לתפוס בצורה יעילה יותר את מי שמאריך את האישור שלהם ביבשת אירופה באמצעות בדיקות ביומטריות.

כתוצאה מכך, נהגי משאיות משא בבריטניה עלולים להתמודד עם בעיות בציות לכלל 90/180 יום של האיחוד האירופי.

מהו ה-EES?

מערכת הכניסה/יציאה היא מערכת IT אוטומטית המיועדת לרישום מטיילים הנכנסים ויוצאים מאזור שנגן.

הוא מחליף את תהליך החתמת הדרכון הידני הנוכחי ומטרתו לשפר את האבטחה ולנהל את ההגירה בצורה יעילה יותר.

נוסעים שאינם באיחוד האירופי חייבים לרשום את הנתונים האישיים, הדרכון והביומטרי שלהם. אלה יישמרו במסד נתונים מאובטח למשך שלוש שנים.

ה-EES אמור להשיק בנובמבר השנה . ובכל זאת, התאריך עלול להידחות אם המדינות החברות באיחוד האירופי לא יהיו מוכנות לחלוטין .

המערכת היא חלק ממאמצים רחבים יותר לחזק את הגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי ולשפר את הביטחון.

ה-EES וחוק 90/180 ימים

נהגי משאיות משא בבריטניה עשויים להתמודד עם אתגרים עם מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי
תמונה באדיבות פיטר H דרך Pixabay

חוק 90/180 הימים קובע שנוסעים שאינם מהאיחוד האירופי יכולים לשהות באזור שנגן רק 90 יום בתוך כל תקופה של 180 יום.

BIFA טענה שההגבלה הזו בעייתית עבור עובדי בריטניה. נהגי משאות בריטיים ועובדים שאינם מהאיחוד האירופי חייבים לעתים קרובות להישאר באיחוד האירופי זמן רב יותר כדי לשמור על פעילות עסקית.

מפעילי HGV שאינם מהאיחוד האירופי לא יוכלו לקיים פעילות עסקית מבלי שהנהגים שלהם לא יחרגו ממגבלת 90 הימים.

כתוצאה מכך, נהגי ה-HGV של BIFA וכל עובד אחר מחוץ לאיחוד האירופי שיחרוג ממגבלת ה-90/180 שלהם ייתקלו בבעיות הגירה.

מי שיפר את חוק 90/180 הימים עלול לא להיות רשאי לנסוע ועלול לספוג קנסות ועונשים אחרים.

BIFA מודאג מכך שהעונשים הללו יקשו על נהגי משאיות משא בבריטניה לפעול ביעילות.

זה יכול גם לשבש את שרשרת האספקה ​​בין בריטניה לאיחוד האירופי ויש לו השלכות רחבות יותר על הסחר בין בריטניה לאיחוד האירופי.

מגזרי הלוגיסטיקה והתחבורה ממלאים תפקיד מכריע בתנועת סחורות בין בריטניה למדינות האיחוד האירופי.

כל עיכוב או הגבלה עלולים להוביל להגדלת העלויות ואתגרים לוגיסטיים עבור עסקים משני הצדדים.

RHA חולק את אותן דאגות לגבי נהגי משאיות

איגוד הובלות הכבישים (RHA) גם הביע דאגות לגבי השפעת ה-EES על הנהגים בבריטניה.

היא עובדת עם BIFA כדי לאסוף נתונים ולקדם פתרונות שיאפשרו לנהגים לפעול ללא הפרעות משמעותיות.

ה-RHA הזהיר בעבר מפני הסיכונים בהפרת כלל 90/180 שלאחר הברקזיט.

בקיץ שעבר היא פרסמה אזהרה לנהגים ולגורעים. ה-RHA ציטט מקרה שבו נהג נענש על שהייה מופרזת בהולנד.

ככל שעונת החגים מתקרבת, ה-RHA מדגיש את החשיבות של מעקב אחר זמן השהות באיחוד האירופי כדי למנוע השלכות.

היא הדגישה כי חריגה מכלל 90/180 עלולה לגרום להשלכות משפטיות הן עבור הנהגים והן עבור החברות בהן הם עובדים.

ה-RHA דחק במעסיקים לאפשר גמישות בנסיעות כדי להבטיח ציות.

קריאה לפעולה להגנה על נהגי משאיות משא בבריטניה

נהגי משאיות משא בבריטניה עשויים להתמודד עם אתגרים עם מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי
תמונה באדיבות פיטר H דרך Pixabay

BIFA השיקה סקר כדי לאסוף נתונים על האופן שבו ה-EES ישפיע על היצוא הבריטי ונסיעות ברכבת.

כל שינוי במגבלה של 90 יום לנהגי משאות יחייב את ממשלת בריטניה לנהל משא ומתן עם האיחוד האירופי כדי לאפשר שהות ארוכה יותר.

"רק באמצעות הפגנת השפעה משמעותית על כלכלת בריטניה יהיה לנו סיכוי לשכנע את הממשלה לחפש פתרון", אמר BIFA.

נתוני סקר זה ישמשו כדי לתמוך בשינויי מדיניות העלולים למתן את ההשפעות השליליות של המערכת החדשה.

חששות לגבי עיכובים אפשריים בנמלים עקב EES

BIFA ו-RHA שוקלים להפריד בין נוסעים ונוסעים לבין נהגי משא ו-HGV במעברי גבול בכל מקום אפשרי.

עם זאת, עדיין קיים פוטנציאל לפתח פיגור והגבלת כניסה ויציאה בנמלים.

מומחים בענף התחבורה והנסיעות הזהירו מפני התורים הארוכים והעיכובים המסיביים במעברי הגבול בין בריטניה לאיחוד האירופי עקב ה-ESS.

המערכת מחייבת אנשים שאינם באיחוד האירופי לרשום טביעות אצבע וסריקות פנים בפני קצין הגבול של האיחוד האירופי.

אמנם זה המקרה כאשר מטיילים מבקרים באיחוד האירופי בפעם הראשונה לאחר שה-EES עולה לאוויר, זה עדיין צפוי להוסיף עוד זמן עיבוד.

רבים דגלו שהאיחוד האירופי יאפשר רישום טביעות אצבע לפני הגבול והרחק ממנו כדי למנוע כאוס בנסיעות.

ובכל זאת, ה-EES שלא נבדק יחסית עלול לגרום לנקודת חנק אם הוא מתקלקל, בדומה לכשלים של שערים אלקטרוניים .

עיכובים כאלה והרשאות שהייה מופרזות מהווים אתגר עבור נהגי הרכבים הכבדים של בריטניה ותעשיית הלוגיסטיקה.

איגודי התעשייה דוחקים בפעולה כדי להבטיח פעילות יעילה, והתוצאה תהיה מכרעת ליחסי הסחר בין בריטניה לאיחוד האירופי.