בבריטניה (בריטניה) נערכים הכנות להשקת מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES).
נמל דובר הקים אזור נפרד לאוטובוסים בזמן שמכוניות וכלי רכב אחרים משתמשים בנתיבים רגילים, לפי ה- BBC .
תוכניות להשיב רציף מהים כדי ליצור יותר מקום יסייעו לפעילות להתנהל בצורה חלקה יותר.
עם זאת, ציר הזמן הצפוי להשבת רציף לא יעלה בקנה אחד עם השקת EES באוקטובר 2024.
בשל שטחו המצומצם, הנמל כבר חווה תורים ארוכים בזמני שיא עמוסים.
פקידי תחבורה וקהילה מקומית בקנט הזהירו מפני עיכובים של 14 שעות בנמל ברגע שה-EES פעיל.
התורים הארוכים גם יצרו פקק תנועה מאסיבי, יחסום את הגישה לעיירה וישפיע על כלכלת העסקים המקומית.
"יש לנו כמה בעיות קריטיות להתגבר", אמר מנכ"ל פורט אוף דובר, דאג באניסטר, לפי TTG Media .
עם זאת, הוא הוסיף כי ניתן לעשות זאת "בשיתוף פעולה נכון בין התעשייה לממשלה.
"אנו יכולים להבטיח שיש לנו את הכלים לספק את הנסיעות החכמות, החלקות והבריקות ביותר לאורך העתיד, לתמוך בכלכלת קנט והמדינה כולה", אמר באניסטר.
בדיקות EES בנמל דובר
המנכ"ל אמר שתוכניות ה-EES של נמל דובר שואפות "למזער את זמני השהייה, התורים וכמובן, העומס ברשת הכבישים וברחבי העיר".
נוסעי אוטובוס יירשמו ל-EES ברציפים המערביים של נמל דובר, אזור נפרד מאזור הצ'ק-אין הראשי של הנמל.
ברציפים המערביים יהיו אולמות רכבים וקיוסקים חדשים שבהם יוכלו הנוסעים לרשום את הדרכונים והנתונים הביומטריים שלהם.
באניסטר אמר שנוסעי האוטובוס חייבים לרדת, לרשום את פרטיהם ולעלות מחדש על האוטובוס שלהם.
"המאמן ייאטם, והוא יגיע לכאן למסוף המעבורות", הסביר.
מנכ"ל דובר הוסיף, "כל עוד החותם שלם, המאמן ימשיך ישירות לביצוע הצ'ק-אין".
מנגד, מכוניות וכלי רכב אחרים ישתמשו בנתיבים הרגילים. תותקן חופה להגנה על מזג האוויר.
באניסטר אמר שנוסעי רכב "ייפגשו על ידי אחד מהסוכנים שלנו עם טאבלט" כדי לעזור להם לרשום את הפרטים שלהם עבור ה-EES.
עם זאת, הזמן שייקח לעבור ביקורת גבולות בנמל דובר יגדל.
עקב רישום EES, זה יגדל מ-45 ל-90 שניות לכמה דקות או יותר לאדם.
עד קיץ 2025, נמל דובר מתכנן להעביר את בדיקות ה-EES של נוסעי רכב לרציפים המערביים לאחר שיחזור קרקע כדי ליצור יותר מקום.
היא גם מתכננת להוסיף עוד שטח החזקה לניהול תורים שעלולים להיות ארוכים עד ספטמבר 2027.
EES עלול להרתיע את חציית היבשת של מאמן
חברות מאמנים חוששות שה-EES ישפיע לרעה על חווית הלקוח.
המנהל המסחרי של Roselyn Coaches שבסיסו בקורנוול, ג'יימס צ'רץ', אמר שכל עיכוב נוסף יגבה מחיר מהנוסעים והנהגים.
עד שהמרכבים שלהם מגיעים לדובר, הנוסעים היו על הכביש במשך שעות, והמתנה ארוכה תהיה רק מעייפת.
צ'רץ' אמרה שלרכב עם 50 עד 70 נוסעים ייקח "די הרבה זמן" עד שכולם ירשמו ב-EES.
הוא הוסיף שהחברה לא רצתה שה-EES ימנע מעברי רכבות יבשות על ידי הכתמת חווית הנסיעה.
המשמעות היא גם עלות נוספת עבור החברה מכיוון שנהגים עלולים להגיע למגבלת השעות שלהם עקב עיכובים.
EES צפוי לגרום לשיבוש נסיעות גדול
באמצעות נתונים ביומטריים, ה-EES מתעד את הכניסה והיציאה של נוסעים מאזור שנגן. זה יחליף את החתמת הדרכון הידנית.
שתי ועדות פרלמנטריות בבריטניה דחקו בממשלה לשכנע את האיחוד האירופי לעכב את השקת ה-EES. הם טוענים שהמדינה לא מוכנה.
ועדה אחת אמרה שהשקת EES תהיה מאתגרת יותר מכיוון שהיא עולה בקנה אחד עם ההשקה הנרחבת של אישור הנסיעות האלקטרוני של בריטניה (ETA).
החשש העיקרי הוא העיכובים הארוכים הצפויים. ברגע שה-EES פעיל, על הנוסעים לרשום נתונים ביומטריים עם כניסתם הראשונה לאיחוד האירופי.
כל בעלי אשרה לשהייה קצרה ואזרחים שאינם בעלי ויזה חייבים לרשום סריקות פנים וטביעות אצבע לפני שוטר הגבולות של האיחוד האירופי.
הנתונים שלהם יישמרו במערכת למשך שלוש שנים. זמן האחסון יתרענן בכל פעם שהם נכנסים לאזור שנגן.
עם זאת, אם הם מבקרים מחדש באיחוד האירופי לאחר שלוש שנים, עליהם לרשום שוב את הנתונים הביומטריים שלהם בפני קצין הגבול.
התורים הארוכים צפויים להיות גרועים יותר בגבולות בריטניה-האיחוד האירופי עם בקרות צמודות. אלה כוללים את נמל דובר בקנט, תחנת סנט פנקראס בלונדון, ומנהרת התעלה בפולקסטון.
פיקוח זה אומר ששוטרי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה על נוסעים בעודם נמצאים על אדמת בריטניה.
Get Link , מפעילת מנהרת התעלה, השקיעה 80 מיליון אירו כדי להכין את מסופי Coquelles ו-Folkestone שלה עבור ה-EES.
לאחרונה היא סיימה מפרץ מעבר מקורה חדש המכיל בו זמנית עד 60 רכבי נוסעים.
מצד שני, יורוסטאר מתקינה עוד קיוסקים, שערים אלקטרוניים (eGates) ודוכנים ידניים כדי לסייע לנוסעים ברישום EES.
כמו כן, הוא מוכן לפתיחת אזור גלישה בשעות השיא במידת הצורך.
גם GetLink וגם Eurostar התחייבו שהטרמינלים שלהם יהיו נקיים מכאוס ועיכובים ברגע שה-EES יושק.