נמל התעופה הית'רו, בריטניה עומדת בפני הפסדים כספיים עצומים עקב תוכנית ETA חדשה

| ספטמבר 23, 2024
נמל התעופה הית'רו, בריטניה עומדת בפני הפסדים כספיים עצומים עקב תוכנית ETA חדשה
התמונה באדיבות CabService London דרך Unsplash

נמל התעופה הית'רו, אחד ממרכזי התעופה העמוסים בעולם, מתכונן להפסדים כספיים משמעותיים בשנים הקרובות.

ההפסדים החזויים נובעים מכך שבריטניה (בריטניה) מיישמת את תוכנית הרשאות הנסיעות האלקטרונית (ETA) החדשה שלה למבקרים ללא ויזה.

התוכנית כבר יושמה עבור אזרחי מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ (GCC). כעת הוא אמור להיות מורחב לכל המבקרים ללא ויזה בשנת 2025 .

זה יכלול בקרוב נוסעים לבריטניה מארצות הברית (ארה"ב), קנדה ואירופה.

תוכנית ה-ETA החדשה בבריטניה נועדה להדק את אבטחת הגבול. זה מאפשר לממשלה לסנן מראש נוסעים בסיכון נמוך לפני שהם מגיעים.

עם זאת, כל הנוסעים שאינם בעלי ויזה חייבים לשלם עמלת בקשה מקוונת ולקבל ETA לפני נסיעתם לבריטניה.

זה יידרש עבור כל הנסיעות הקצרות עד חצי שנה, כולל תיירות, ביקורי משפחות, פעילויות עסקיות מותרות ולימודי קורסים קצרים.

ה-ETA יהיה גם חובה עבור כל האזרחים שאינם בעלי ויזה העוברים דרך בריטניה, ללא קשר אם הם עוברים ביקורת גבולות.

כבר נגרמו לכמה הפסדים עקב תוכנית ה-ETA לאזרחי המפרץ, ההפצה הנרחבת עלולה להוות צרות נוספות עבור הכספים של הית'רו.

כיצד תוכנית ה-ETA בבריטניה משפיעה על נמל התעופה הית'רו

תוכנית ה-ETA החדשה של בריטניה צפויה להשפיע על מספר ניכר של נוסעים, ודורשת עמלת בקשה של 10 פאונד עבור אישור מקוון לפני נסיעה.

שדות תעופה ותעשיית התעופה אמרו שהם תומכים במטרה של התוכנית להגביר את אבטחת הגבולות.

עם זאת, מומחי תעשיית התעופה מזהירים כי הטלתו על נוסעי המעבר עלולה להפחית באופן דרסטי את מספר הנוסעים של הית'רו.

הית'רו היא מרכז מעבר מרכזי לטיסות בינלאומיות, עם מיליוני נוסעים שטסים בשדה התעופה מדי שנה.

שדה התעופה מסתמך במידה רבה על נוסעי מעבר, המהווים כ-30% מסך התעבורה שלו.

טיסות מסוימות, במיוחד קווים ארוכי טווח, תלויות במטיילים הללו כדי להישאר רווחיים.

עם זאת, דרישת ה-ETA החדשה לנוסעי מעבר עשויה לגרום לנוסעים לבחור בנמלי תעופה אחרים שאינם מטילים מגבלה זו.

נוסעים, במיוחד אלה המשתמשים בהית'רו כנקודת מעבר ליעדים אחרים, עשויים לבחור בשדות תעופה אחרים באירופה.

זה כולל את אמסטרדם סכיפהול או פריז שארל דה גול, שאין להם עמלות דומות או דרישות אישור עבור נוסעים במעבר.

כפי שציין תומאס וולדבי, מנכ"ל הית'רו, דרישת ה-ETA לנוסעי מעבר "מעמידה את שדות התעופה בבריטניה בחסרון תחרותי ".

ההפסדים החזויים של נמל התעופה הית'רו עקב תוכנית ה-ETA

נמל התעופה הית'רו, בריטניה עומדת בפני הפסדים כספיים עצומים עקב תוכנית ETA חדשה
התמונה באדיבות István דרך Pixabay

שדה התעופה כבר דיווח על ירידה משמעותית בנוסעים ממדינות ה-GCC שבהן יושמה תכנית ה-ETA.

ה-ETA הושק לראשונה עבור אזרחים קטארים בנובמבר 2023.

שאר מדינות ה-GCC – בחריין, כווית, עומאן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) – אחריו בפברואר 2024.

לפי הית'רו, כ -19,000 נוסעים פחות נסעו מקטאר בארבעת החודשים הראשונים של השקת ה-ETA.

באוגוסט 2024, שמונה חודשים לאחר הצגת ה-ETA, הית'רו ראתה ירידה של 90,000 נוסעים ממדינות אלו.

עם תוכנית ה-ETA שתכלול מבקרים מאירופה וארה"ב ב-2025, נמל התעופה חושש שיותר נוסעים ימנעו מהית'רו לחלוטין.

זה ישפיע גם על חברות התעופה הגדולות בבריטניה כמו בריטיש איירווייס ווירג'ין אטלנטיק. שניהם משגשגים מטיסות מעבר בצד האוויר ברחבי אירופה.

זה ישפיע גם על Star Alliance, המשתמשת בהית'רו כשדה תעופה מקשר עבור חברות כמו לופטהנזה, יונייטד, אייר קנדה וסינגפור איירליינס.

אובדן נוסעים זה עלול לסכן מסלולי טיסה ותיקים ולהפחית את המשיכה הכוללת של הית'רו כמרכז בינלאומי.

לפי הניתוח של האינדיפנדנט , שדה התעופה הרביעי העמוס בעולם עלול לאבד עד ארבעה מיליון נוסעים מדי שנה בגלל תוכנית ה-ETA.

הית'רו הביע שוב ושוב דאגה כי הירידה הדרסטית במספר הנוסעים עלולה לפגוע בנמל התעופה ובכלכלה הבריטית.

ה-Independent מעריך שהירידה במספר הנוסעים עלולה לגרום להפסד שנתי של 2.5 עד 5 מיליארד ליש"ט.

זה כולל לא רק מכירת כרטיסים אלא גם הוצאות משמעותיות בקמעונאים ומסעדות בשדה התעופה, כמו גם אובדן הכנסות לחברות תעופה.

ETA עלול להפריע לביצועים החזקים של Heathrow AIRport

ההשקה הרחבה יותר של תוכנית ה-ETA החדשה של בריטניה מאיימת גם לעכב את צמיחת השיא של הית'רו השנה.

ההפסדים החזויים של שדה התעופה מגיעים בתקופה שבה הוא מציג ביצועים יוצאי דופן.

נמל התעופה הית'רו ראה עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים ביולי 2024, ושירת כמעט שמונה מיליון נוסעים.

זה מייצג עלייה של 4.2 אחוז במספר הנוסעים בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

הצמיחה הזו הפכה את הית'רו לנמל התעופה העמוס ביותר באירופה במחצית הראשונה של 2024.

היא עלתה על יריבות גדולות כמו אמסטרדם סכיפהול, פרנקפורט ופריז שארל דה גול.

הית'רו גם קבעה שיאים שבועיים חדשים, עם למעלה מ-1.8 מיליון נוסעים שעוברים בשדה התעופה בכל שבוע במשך שלושה שבועות רצופים.

מנכ"ל הית'רו, ווולדבי, אמר כי שדה התעופה בדרך להגיע ליעד חדש "שלא נראה בעבר" של שירות שמונה מיליון נוסעים בחודש אחד.

הזינוק הזה בתנועה הונע בחלקו מביקוש חזק לנסיעות בינלאומיות בעקבות מגיפת COVID-19.

עם התוצאות החיוביות הללו, הית'רו קראה לממשלה לשקול מחדש את הטלת תוכנית ה-ETA על נוסעי מעבר.

ווולדבי מאמין שהממשלה תוכל לעזור לשמור על המומנטום של שדה התעופה על ידי פטור נוסעי מעבר מדרישת ה-ETA.

זה יאפשר להית'רו להישאר תחרותית בעולם ולהועיל לתעשייה ולכלכלת בריטניה.

עמדתה של ממשלת בריטניה לגבי זמן הגעה למטיילים במעבר

נמל התעופה הית'רו, בריטניה עומדת בפני הפסדים כספיים עצומים עקב תוכנית ETA חדשה
התמונה באדיבות wavebreakmedia_micro דרך Freepik

הממשלה השמרנית לשעבר התעקשה שפטור נוסעי מעבר מתוכנית ה-ETA עלולה להוות סיכון ביטחוני גדול.

הוא הדגיש כי ה-ETA "עוצר אנשים שעשויים להשתמש בטיסות המשך כדי להימנע מלקבל אישור לנסוע לבריטניה".

האישור של ממשלת הלייבור החדשה של בריטניה על ההשקה הנרחבת של תוכנית ה-ETA בשנת 2025 מראה את מחויבותה לשיפור הביטחון הלאומי.

ובכל זאת, הית'רו ומומחים אחרים בתעשיית התעופה טוענים שעלות הפוליסה עשויה לעלות על היתרונות שלה.

הדבר ניכר במיוחד כאשר מדובר בהשפעה הכלכלית על מגזר התעופה.

בתגובה לחששות הללו, הית'רו ממשיכה לשדל בממשלה לקבלת פטור לנוסעי מעבר.

הדבר ניכר במיוחד כאשר מדובר בהשפעה הכלכלית על מגזר התעופה.

בתגובה לחששות הללו, הית'רו ממשיכה לשדל בממשלה לקבלת פטור לנוסעי מעבר.