עצומה המבקשת מממשלת בריטניה (בריטניה) לבחון את דרישת ההכנסה המינימלית הגבוהה יותר (MIR) עבור ויזות משפחה, הרוויחה את יומה בפרלמנט.
העצומה הרשמית שהוגשה באתר ממשלת בריטניה זכתה ל-101,321 חתימות.
העצומה גרפה מספיק חתימות למרות שנאלצה לסגור מוקדם עקב הבחירות הלאומיות הקרובות ב-4 ביולי.
התקן מדווח כי המספר חורג ממספר החתימות המינימלי הדרוש לפרלמנט כדי לדון בנושא.
זוהי הוכחה נוספת לכך שאנשים רבים מאמינים שה-MIR החדש לאשרת משפחות אינו הוגן ומקשה על משפחות להיות ביחד.
כללי הכנסה חדשים של ויזה למשפחה
מאז 2012, אזרח בריטי חייב להרוויח לפחות 18,600 פאונד בשנה כדי להביא משפחה לבריטניה.
באפריל, ממשלת בריטניה הגדילה את הסכום ל-29,000 ליש"ט מדי שנה כדי שאחד יוכל להגיש בקשה לאשרת משפחה.
לפי העתירה, רוב אזרחי בריטניה מרוויחים פחות מזה בשנה.
"אנו מאמינים שהמדיניות הזו מענישה את מי שמתאהב במישהו עם לאום שונה", נכתב.
כלל ההכנסה החדש של ויזה למשפחה עדיין יגדל ל-38,700 ליש"ט עד תחילת 2025. זאת כדי להתאים לאותו רף שכר שנתי של עובד מיומן.
ממשלת בריטניה הצהירה כי הסכום הקודם כבר לא מספיק כדי לפרנס משפחה בבריטניה.
ה-MIR החדש מבטיח שמשפחות יכולות לפרנס את עצמן מבלי להסתמך על כספי ציבור.
משרד הפנים הבטיח שמשפחות יכולות לעמוד בסכום באמצעות הכנסתן וחסכונותיהן.
כמו כן, הבהיר כי לא יהיה עוד מרכיב ילד נפרד להכנסה לויזה למשפחה.
זה מבטיח שאזרחים בריטים יקבלו יחס שווה למהגרי עבודה מיומנים, ללא קשר לילדים ממומנים.
ביקורת והתנגדות לכללי ההכנסה החדשים של ויזה למשפחה
העצומה שיש לה מספיק חתימות לדיון בפרלמנט באה בעקבות אתגר של בית המשפט העליון נגד כללי ההכנסה החדשים של ויזה למשפחה.
Reunite Families UK (RFUK) הגישה בקשה לביקורת שיפוטית של המדיניות החדשה.
היא טוענת שהחוק מפר את אמנת האומות המאוחדות בדבר זכויות הילד, מכיוון שהוא מפריד בין ילדים להוריהם.
העמותה גם אמרה שהיא משפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, מיעוטים אתניים ואנשים בעלי הכנסה נמוכה יותר.
ועדת הבדיקה לחקיקה משנית של בית הלורדים העלתה גם היא חששות לגבי סף ההכנסה החדש של ויזה למשפחה.
נאמר כי הסכום החדש עלול להשפיע באופן לא פרופורציונלי על אנשים באזורים בעלי הכנסה נמוכה .
לדוגמה, תושבי לונדון נוטים יותר לעמוד בדרישה מאשר אלה בצפון מזרח בגלל פערי הכנסה.
הוועדה הציעה שניתן לקבוע דרישות הכנסה שונות לאזורים שונים.
הלורד תומאס מקומגיד הדגיש את החשיבות של הערכה יסודית של ההשפעות של תקנות חדשות אלה.
כמו RFUK, הוועדה אמרה כי המדיניות החדשה של משרד הפנים נחקקה ללא ניתוח מתאים.
אחרים רואים את הכלל החדש כקוצר רואי, בטענה שהוא מתעלם מהיתרונות הפוטנציאליים שמשפחות מביאות לבריטניה.
הם מציינים כי בני זוג רבים שנמנעו מלהצטרף לבני זוגם הם בעלי כישורים שיכולים להיות בעלי ערך למדינה.
זה עלול לשלול מהאומה אנשים מוכשרים שיכולים לתרום באופן חיובי לחברה ולכלכלה.
הדרך של העתירות לדיון בפרלמנט
יותר מ-100,000 החתימות על העצומה פירושן שהיה צריך לקבוע אותה לדיון על ידי חברי הפרלמנט (חברי הפרלמנט).
עם זאת, הפרלמנט נסגר כאשר הבחירות הכלליות נקראו ל-4 ביולי.
ייתכן שחברי הפרלמנט שהגישו את העתירה לא יהיו עוד בתפקידם ברגע שהציבור הבריטי יצביע לממשלה חדשה.
לאחר הבחירות, חברי בית הנבחרים החדשים ימנו ועדות חדשות.
הממשלה החדשה תחליט אם לדון בכללי ההכנסה החדשים של אשרת משפחה בפרלמנט או לא.
ובכל זאת, ועדת העתירות מסכימה בדרך כלל לקיים דיונים על עצומות עם 100,000 חתימות או יותר שלא ניתן היה לדון בהן לפני בחירות כלליות.
משפחות, עורכי דין וחברי פרלמנט מקווים שהממשלה תשנה את הכלל כדי לאפשר לעוד משפחות להיות ביחד.
המצב מראה את הצורך בכללים שמאזנים בין חששות כלכליים לחשיבות של שמירה על משפחות.
דיון פרלמנטרי יהיה רגע מכריע לטיפול בנושאים אלה ולצעוד לעבר מדיניות הגירה הוגנת יותר.
אם תיבחר, מפלגת העבודה הבטיחה לבדוק את כלל ההכנסה החדש של אשרת משפחה.
היא תבקש מהוועדה המייעצת להגירה לחקור את ההשפעה של הגדלת ספי השכר להבאת תלויים לבריטניה.