פקידי ממשל מקומיים קראו לממשלת בריטניה (בריטניה) לטפל בבעיות האפשריות שנגרמות מבדיקות הגבול לאחר הברקזיט.
ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, הזהיר כי בדיקות הגבולות הביומטריות החדשות מאיימות ליצור "כאוס" בתחנת סנט פנקראס בעיר.
פקידים מקומיים בקנט גם קראו לממשלה לפעול נגד עיכובים אפשריים של 14 שעות עקב הפעלת מערכת הכניסה/יציאה (EES).
ה-EES היא מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית הביומטרית החדשה של האיחוד האירופי (EU) שתושק באוקטובר 2024.
המערכת החדשה מתעדת את הכניסה והיציאה של אזרחים מחוץ לאיחוד האירופי באמצעות סריקות פנים או טביעות אצבע במקום החתמת הדרכון המסורתית.
ועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי אספה כמה דוחות ראיות המצביעים על כך שה-EES ישבש את הנסיעות בין בריטניה לאיחוד האירופי.
שירותי רכבות מוגבלים ועיכובים ארוכים אינם מקובלים, אומר ראש עיריית לונדון
בהודעה לעיתונות , חאן הדגיש כי יורוסטאר חיוני להצלחתן הכלכלית של לונדון ובריטניה.
לדבריו, תחנת סנט פנקראס בלונדון היא "שער כניסה למספר עצום של תיירים ואנשי עסקים במדינה".
שירות הרכבות המהיר הבינלאומי נושא עד 900 נוסעים בכל אחת מ-14 הרכבות שהוא מפעיל מדי יום מפריז ללונדון.
"כפי שזה נראה, הבדיקות החדשות שלאחר הברקזיט יגרמו לכאוס בסנט פנקראס", הצהיר חאן.
הוא הוסיף, "כאשר כלכלת לונדון שואגת בחזרה לאחר המגיפה, זה שולח איתות נוראי הן לתיירים והן לעסקים מרחבי העולם".
חאן הביע כי שיבוש הנסיעות הממשמש ובא הוא "תוצאה ישירה של הברקזיט", שממשלת בריטניה חייבת לטפל בו.
הוא התעקש שהשרים יציעו תמיכה דחופה ל-High Speed 1 (HS1) ול-Eurostar כדי לפתור את הבעיות האלה כ"עניין דחוף".
"קיצוצים בשירותים ועיכובים ארוכים יותר הם פשוט לא אופציה", הדגיש חאן.
יורוסטאר עשויה להגביל את מספר הנוסעים עקב בדיקות הגבול שלאחר הברקזיט
עדויות שהגיש HS1 לוועדת הבדיקה חזו שייתכן כי יורוסטאר תצטרך להגביל את מספר הנוסעים .
HS1 מחזיקה ומפעילה את הקו והתחנות בין לונדון למנהרת התעלה.
בגלל שיש רק 24 קיוסקים של EES במקום 49 הנדרשים, סביר להניח שהנוסעים יתמודדו עם תורים ארוכים, במיוחד בשעות השיא בבוקר.
בנוסף, רישום נוסע מחוץ לאיחוד האירופי בגבול צפוי להוסיף לפחות שתי דקות של זמן נסיעה לכל נוסע.
אין כרגע אפשרות לרשום מראש את הנתונים הביומטריים של הנוסעים, כמו טביעות אצבע וסריקות פנים, באינטרנט מראש.
HS1 הוסיף שהגבלות מקום בתחנת סנט פנקראס יהפכו את תהליך העמידה בתור ל"מפותל ומסובך".
התקנת קיוסקים נוספים של EES בסנט פנקראס תעלה 25,000 ליש"ט כל אחד עם הוצאות תחזוקה שנתיות של 2 מיליון ליש"ט.
יורוסטאר תישא בעלויות אם יותקנו קיוסקים נוספים של EES.
ממשלות בריטניה וצרפת פועלות יחד כדי לטפל בבעיות EES
הנציבות האירופית מפקחת על יישום מערכת בדיקת הגבולות הביומטרית החדשה שלה.
ממשלת בריטניה "עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם האיחוד האירופי" כדי לצמצם כל השפעה שתהיה ל-EES על גבולות משותפים.
שר משרד הפנים נפגש עם שר הפנים הצרפתי כדי לדון ביישום EES, דיווח התקן .
"אנו נמצאים בקשר הדוק עם תעשיית הנסיעות ורשויות הנמל כדי להבטיח שהם מוכנים למזער את הסיכון לעיכובים", אמר דובר ממשלת בריטניה.
מנהיגי קנט מתגייסים לתמיכה כאשר יישום EES מתקרב
מנהיגים מקומיים בקנט קראו לממשלה לתמוך בקנט בניהול בדיקות הגבול שלאחר הברקזיט.
מנהיגים אלה הם רוג'ר גוך, מנהיג מועצת מחוז קנט, אנדרו אוסבורן, ראש הפיתוח הכלכלי במועצת אשפורד בורו, ודירדר וולס OBE, מנכ"ל Visit Kent.
"כשער לאירופה, אם קנט ייחסם, גם שרשראות האספקה יושפעו מהיסוד", אמרו המנהיגים המקומיים בהצהרה . "לכן, יישום בדיקות EES אינו רק בעיה של קנט – אלא בעיה לאומית."
על פי דיווחים שהוגשו לוועדת הביקורת האירופית, חלקי הנמל והמעבורת יושפעו קשות מ-EES.
נוסעים עשויים לעמוד בתורים של עד 14 שעות בנמל דובר בתרחיש "המקרה הגרוע ביותר".
לעיכובים כאלה יש "השלכות חמורות על הקהילות המקומיות על הנתיב לנמל דובר ולאירו-מנהרת".
וולס הדגיש כי תורי תנועה ארוכים לדובר ולפולקסטון משפיעים על נוסעים, קהילות ועסקים ברחבי המחוז.
גוך דחק בממשלה לספק לקנט מימון מוגבר לניהול התעבורה ומתקנים נוספים להחזקת מטענים הקשורים לאיחוד האירופי.
הוא גם קרא לרישום ביומטרי מרחוק כדי להפחית את הסיכוי לעיכובים בנקודות הגבול.
מצד שני, עובדן הציע לחדש את הפעילות בשירותי הרכבת הבינלאומיים הן באשפורד והן באבספליט.
"התחנות מספקות הזדמנות מצוינת להגדיל את קיבולת הגבול מחוץ לתחנת סנט פנקראס הבינלאומית המוגבלת", שיתף.
יורוסטאר השעתה את השירותים הללו ב-2020. הוא ציטט את הכנסת מערכת ה-EES כמחסום פוטנציאלי לפתיחתם מחדש.
מערכת בדיקת גבולות חדשה שתועיל בטווח הארוך
ועדת הביקורת האירופית של בריטניה אספה דוחות ראיות על ההשפעה של בדיקות הגבול שלאחר הברקזיט.
גורמים רבים מודאגים מכך שמערכת ה-EES תשפיע לרעה על אזרחים מקומיים ליד הגבולות, העסקים והנסיעות.
עם זאת, למרות האתגרים, יורוסטאר ורוב חברות התעופה רואות את ה-EES כמועיל בטווח הארוך.