פקיד נמל נורמנדי מזהיר מפני עיכובים עקב EES, מעורר דאגה לגבי זמן בדיקה מוגבל

| ספטמבר 16, 2024
פקיד נמל נורמנדי מזהיר מפני עיכובים עקב EES, מעורר דאגה לגבי זמן בדיקה מוגבל
תמונה באדיבות ריימונד ספקינג דרך ויקימדיה קומונס

מנהל נמל נורמני מזהיר מפני עיכובים אפשריים כאשר האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) משיק את מערכת הכניסה/יציאה החדשה שלו (EES) בנובמבר 2024.

המערכת החדשה שמה לה למטרה לשפר את האבטחה ולעקוב אחר תנועת נוסעים מחוץ לאיחוד האירופי הנכנסים ויוצאים מאזור שנגן.

זה ידרוש מבעלי אשרת שהייה קצרה ומנוסעים שאינם בעלי ויזה להגיש נתונים ביומטריים, כולל טביעות אצבע וסריקות פנים.

עם זאת, זמן בדיקות מוגבל וציוד וחששות מוכנות הצוות הובילו לעיכובים ארוכים צפויים במעברי הגבול.

שיבושי נסיעות אלו צפויים להחמיר בנקודות כניסה מרכזיות, במיוחד בנמלים בצרפת ובבריטניה.

עיכובים צפויים בנמלי צרפת

ה-EES יחליף את תהליך החתמת הדרכונים המסורתי במעברי הגבול במערכת מודרנית ומאובטחת יותר.

למרות שה-EES מבטיח לחזק את אבטחת הגבול של האיחוד האירופי, כמה פקידים העלו חששות לגבי השפעתו הפוטנציאלית על זמני ההמתנה.

Jérôme Chauvet, מנהל פורטס דה נורמנדי, הביע דאגה לגבי עיכובי ה-EES בראיון ל- The Connexion .

פורטס דה נורמנדי מפקח על הנמלים הצרפתיים של שרבורג, קאן-אויסטרהאם ודייפ.

נמלים אלה משמשים שירותים חוצי ערוצים על ידי Brittany Ferries, DFDS, Irish Ferries ו-Stena Line לאירלנד.

הוא הזהיר כי ה-EES ישפיע לא רק על מעברים לבריטניה אלא גם על מבקרים שאינם מהאיחוד האירופי בטיולים בין אירלנד לצרפת.

זמן בדיקה מוגבל עבור EES

פקיד נמל נורמנדי מזהיר מפני עיכובים עקב EES, מעורר דאגה לגבי זמן בדיקה מוגבל
תמונה באדיבות ריימונד ספקינג דרך ויקימדיה קומונס

משרד הפנים עיכב כל בדיקה בנמלים בצרפת בשל אולימפיאדת פריז 2024 והפראלימפית.

אירועי הספורט העולמיים הרחיקו את משאבי ותשומת הלב של ממשלת צרפת מהכנות ל-EES.

כתוצאה מכך, נמלי נורמנדי כמו שרבורג ואויסטרהאם לא הצליחו להפעיל פעולות ניסיון כדי להבטיח שהמערכת תעבוד ביעילות.

"לא היה בדיקה באף נמל, אז אנחנו עדיין לא מכירים היטב את הציוד ואיך הוא הולך לעבוד", הודה שובת.

הוא הוסיף כי חוסר בדיקות והיערכות זה עלול להוביל לעיכובים משמעותיים במעברי הגבול.

זה צפוי לגרום לתורים ארוכים, במיוחד בנמלים עמוסים כמו שרבורג, קאן-אויסטרהאם ודייפ.

הוא הוסיף כי הטכנולוגיה המשמשת לאיסוף טביעות אצבע וסריקות פנים עדיין לא מוכרת לצוות הנמל.

"אין לנו הרבה ידע בממשקי הקיוסקים. אנחנו הולכים לגלות הכל תוך כדי ביצוע", הסביר שובת.

זה גרם לגורמים רשמיים רבים לא בטוחים לגבי היעילות של ה-EES ברגע שהוא עולה לאוויר.

חוסר מוכנות ובעיות כוח אדם

ממשלת צרפת סיפקה לנמלים את ציוד ה-EES הדרוש, כגון טאבלטים וקיוסקים לרישום ביומטרי.

עם זאת, שובט ציין כי גיוס עובדים להפעלת טכנולוגיה זו הייתה מאתגרת.

נמלים כמו Dieppe ו- Caen-Ouistreham מסתמכים על מספר מוגבל של תחנות מעבורת ביום.

זה מקשה ועלול להיות יקר לגייס עובדים שיכולים לעבוד בשעות הבלתי סדירות הנדרשות.

הצוות שהנמלים האלה ישכרו יצטרך גם לדבר אנגלית ולטפל במשימות המורכבות של רישום מטיילים.

שובט הוסיף כי בניית חללים מקורים עבור נוסעי המעבורת לרישום נתונים ביומטריים הייתה היקרה ביותר.

השקעה נוספת היא הצבת שילוט להכוונת אנשים לפי אם הם אזרחי האיחוד האירופי או אזרחים שאינם אזרחים.

עם העלויות המשמעותיות, חלק מהנמלים שוקלים להעביר את ההוצאות על חברות המעבורות, תוך סיכון מוגבר במחירי הכרטיסים.

בריטניה חולקת חששות בגלל עיכובים, זמן בדיקה מוגבל

החששות לגבי עיכובים וזמן בדיקה מוגבל עבור ה-EES משתרעים מעבר לצרפת.

בבריטניה, פקידי קנט הביעו דאגות לגבי האופן שבו המערכת יכולה להשפיע על נמל דובר .

נמל דובר, אחד מנמלי המעבורות העמוסים ביותר המחברים את בריטניה לאיחוד האירופי, כבר מתמודד עם עומס עקב בדיקות שלאחר הברקזיט.

דובר צפויה להתמודד עם עיכובים נוספים כאשר ה-EES יושג, מכיוון שיהיה לו גם זמן בדיקה מוגבל עבור EES.

בכירים בקנט הזהירו כי עיכובים עלולים להגיע עד 14 שעות אם המערכת תתמודד עם בעיות.

אפילו העיכוב הקטן ביותר לכל נוסע עלול להצטבר ולגרום להצטברות תנועה עצומה ולסתירה בקנט.

סוכנויות נסיעות, כולל Visit Kent, העלו חששות לגבי השפעת העיכוב הצפוי על התיירות והעסקים המקומיים.

למה שמטיילים יכולים לצפות

פקיד נמל נורמנדי מזהיר מפני עיכובים עקב EES, מעורר דאגה לגבי זמן בדיקה מוגבל
התמונה באדיבות Sygogne באמצעות ויקימדיה קומונס

נמלים דה נורמנדי, בדומה לנמל דובר, ישתמשו בעיקר בטאבלטים לעיבוד נוסעים ברכב ולא נוסעים ברגל.

מטיילים ברגל יוסעו למסוף המעבורות, שם יוכלו להירשם מראש בקיוסקים לפני שיעברו בביקורת ההגירה.

אלה שנמצאים במכוניות יירשמו מראש בזמן שהם בתור ממתינים לחציית הגבול.

נהלי EES לנוסעי אוטובוס יהיו תלויים בנמל.

ל- Caen-Ouistreham יהיה חלל ייעודי לנוסעים. בדייפ, נוסעי האוטובוסים חייבים לרדת ולהשתמש בקיוסקים במסופי המעבורת.

נוסעי הרכבים הפרטיים של נמל דובר ישתמשו בטאבלטים, בעוד שהאוטובוסים ישתמשו בנתיבים מיוחדים המצוידים בקיוסקים של EES.

שירותים אחרים בין בריטניה לאיחוד האירופי, כמו Eurostar ומנהרת התעלה , השקיעו גם הם בקיוסקים של EES והוסיפו תשתית.

לאור העיכובים האפשריים, גורמים רשמיים ממליצים לנוסעים להגיע לנמלים ולמעברי הגבול מוקדם מהרגיל.

זאת כדי לקחת בחשבון את הזמן הנוסף הדרוש לרישום ועיבוד טביעות אצבע וסריקות פנים.

מומחי נסיעות צופים עיכובים לאחר הרישום הראשוני עקב תקלות אפשריות של EES, שכן המערכת נותרה ללא בדיקה יחסית.

למרות החששות, האיחוד האירופי מתקדם עם השקת EES, משפר את אבטחת הגבולות ומצמצם את ההגירה הבלתי חוקית.

עם זאת, כפי שציינו שובת ובכירים אחרים, ההשפעה האמיתית של המערכת תתברר רק לאחר שהיא תפעל במלואה.