מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES) עוררה חששות גוברים בבריטניה (בריטניה) ובצרפת עקב עיכובים צפויים.
שר התחבורה הצרפתי, פטריס ורגרייטה, אמר כי הגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי מתמודדים עם "בעיות מבצעיות חמורות", לפי דו"ח של The Connexion .
"אני חושש מבעיות", אמר במהלך כנס של הפדרציה של תעשיית התעופה ב-23 במאי.
ורגריטה הוסיף, "אנחנו מודעים לסיכון מבחינת נזילות הנוסעים. זה אתגר, ואסור לנו לטעות".
השר הציע שדחיית השקת EES עשויה להועיל. עם זאת, הוא גם הודה שזה יהיה "קשה להשיג" מהנציבות האירופית.
מערכת ה-EES של האיחוד האירופי תחליף החתמה ידנית של דרכונים בגבולותיו החיצוניים.
במקום זאת, ה-EES יתעד את הכניסה והיציאה של נוסעים מחוץ לאיחוד האירופי באמצעות נתונים ביומטריים, כגון סריקות פנים וטביעות אצבע.
פקידי תחבורה ונסיעות הביעו דאגה לגבי התורים הארוכים והעיכובים של שעות.
במהלך הביקור הראשון באיחוד האירופי, על הנוסעים לרשום את נתוני הביומטרי והדרכון שלהם לפני קצין הגבול.
העיכובים צפויים להיות גרועים יותר בגבולות הצמודים זה לזה: נמל דובר בקנט, תחנת סנט פנקראס בלונדון ומנהרת התעלה בפולקסטון.
בגבולות צמודים זה לזה, שוטרי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה של נוסעים הנוסעים לאיחוד האירופי על אדמת בריטניה.
לנמל דובר, סנט פנקראס ומנהרת התעלה יש שטח מוגבל וידרשו תשתית חדשה לקיוסקים ולניהול קווים.
אולימפיאדת פריז בצרפת דוחה את ההכנות ל-EES
Vergriete הודיע לשר הפנים הצרפתי ז'רלד דרמנין על חששותיו ב-EES.
עם זאת, העדיפות הנוכחית של דרמנין היא ניהול אתגרי האבטחה של המשחקים האולימפיים בפריז.
צרפת תארח את המשחקים האולימפיים והפראלימפיים ב-2024 בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט ו-28 באוגוסט עד ה-8 בספטמבר, בהתאמה.
האולימפיאדה היא גם הסיבה ששדות התעופה בפריז לא יהיו מוכנים להפצת EES באוקטובר או בנובמבר 2024.
בשל התנועה הגבוהה הצפויה במהלך האולימפיאדה, שדות התעופה בבירה הצרפתית לא יכלו לבצע את עבודות הבנייה הנדרשות כדי להתכונן ל-EES.
בינתיים, ורגרייט אמר שיש לו חששות "ממספר אנשי המשטרה".
הוא גם חושש מ"הטכנולוגיה, שעלולה להתמודד עם בעיות תפעוליות חמורות".
ורג'רי הוסיף כי העיכובים, המחסור באנשי אבטחה וחוסר ההיכרות עם הטכנולוגיה החדשה עלולים להוביל ל"בעיות של הסדר הציבורי".
לשר התחבורה הצרפתי לא הייתה תגובה על אפליקציית EES לנייד. האפליקציה נועדה לעזור לנוסעים להירשם מראש מבעוד מועד והרחק מהגבולות.
עם זאת, לפי איגוד שדות התעופה הצרפתי, אפליקציית EES הנמצאת בפיתוח אינה מצלמת כרגע תמונות או סריקות טביעות אצבע.
היא הוסיפה כי משוב משדות תעופה שבדיים הבודקים אותו כעת לא נראה מבטיח.
ועדות בריטניה אומרות לממשלה לבקש מהאיחוד האירופי לדחות את השקת EES
לוועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי יש דאגות דומות עם שר התחבורה הצרפתי.
לאחר ביצוע חקירה של חודשים על ה-EES, הוועדה פרסמה את ממצאיה והמלצותיה.
לפי הוועדה, ממשלת בריטניה "צריכה לשאוף לשקול מחדש את תאריך ההתחלה של התוכנית".
כמו כן, עליו לבקש לפטור גבולות צמודים מאיסוף טביעות אצבע ולהשקה מהירה של אפליקציית EES לנייד.
מנכ"לית יורוסטאר, גוונדולין קזנב, ושר בריטניה טום פורסגלוב אישרו שניהם כי אפליקציית EES לנייד לא תהיה מוכנה בזמן להשקת EES באוקטובר.
האיחוד האירופי אמר שאפליקציית EES תושק למדינות חברות שמתנדבות להשתמש בה בהקדם האפשרי.
הוועדה גם קראה ליותר מימון לגבולות זה לזה ולתוכניות להפצת המודעות למערכת בדיקת הגבולות החדשה של האיחוד האירופי.
היא גם הזמינה קמפיין מודעות לאנשים שחוצים את גבולות בריטניה בפעם הראשונה כדי למנוע עיכובים.
ועדת הלורדים של בריטניה לענייני משפט ופנים סיימה גם היא את החקירה על מערכות הגבולות האלקטרוניות החדשות.
זה כולל את ה-EES, אישור הנסיעות האלקטרוני החדש של בריטניה (ETA), ואת המקבילה שלה באיחוד האירופי, ETIAS, או מערכת מידע והרשאות נסיעות אירופית.
ועדת הלורדים מסרה כי "לוח הזמנים לביצוע השינויים בגבול הוא שאפתני ביותר".
הוא הדגיש כי "אתגרים ועיכובים[are] צפוי להתעורר" אם ההשקה הנרחבת של ה-ETA וה-EES בבריטניה יעלו לאוויר באיחוד האירופי בו זמנית.
הוועדה קראה לממשלה להשתמש בכל האמצעים הדיפלומטיים כדי לשכנע את האיחוד האירופי לדחות את השקת EES עד שהאפליקציה לנייד תהיה זמינה.
זאת למרות ששר התחבורה הבריטי, גיא אופרמן, חשף את האפשרות לתקופת השקה רכה של שישה חודשים ליישום EES.
יורוסטאר, מנהרת התעלה, נמל דובר הכנות EES
Getlink , מפעילת מנהרת התעלה, סיימה לבנות תשתית חדשה והחלה להתקין קיוסקים של EES.
מפרץ הנסיעה החדש של טרמינל קאלה יכול להכיל בו זמנית עד 60 כלי רכב.
יורוסטאר מסרה כי היא מתקינה בסך הכל 49 עמדות צ'ק-אין ו-11 שערים אלקטרוניים (eGates) בתחנת St. Pancras.
חברת הרכבות הבינלאומית תפתח 18 קיוסקים חדשים ו-11 eGates בתחנת Paris Gare du Nord.
מטיילים שחוצים את נמל דובר יפגשו איש צוות שיסייע להם בהרשמה ל-EES באמצעות טאבלט.
Getlink ו-Eurostar הבטיחו שלא יהיו עיכובים עצומים בטרמינלים שלהם ברגע שה-EES ייאכף.
לעומת זאת, רשויות דובר הצהירו כי זמני בדיקת הגבולות לרישום EES יגדלו מ-45 ל-90 שניות למספר דקות או יותר לאדם.