התיירות בבריטניה (בריטניה) צפויה להיות במגמת עלייה, על פי תחזית של VisitBritain.
VisitBritain היא סוכנות התיירות הלאומית בבריטניה. היא אחראית לשיווק בריטניה ברחבי העולם ולפיתוח כלכלת המבקרים בבריטניה.
בתחזית התיירות שלה לשנת 2024, שפורסמה ב-20 בדצמבר 2024, התיירות בבריטניה הראתה עלייה בביקורים נכנסים ובהוצאות הכוללות בהשוואה לרמות של 2023.
התחזית הכוללת להוצאות של מבקרים בינלאומיים בבריטניה ב-2024 היא 34.1 מיליארד ליש"ט. זה עלה בשבעה אחוזים בהוצאה החזויה ב-2023, שעומדת על 31.7 מיליארד ליש"ט.
גם תחזית ההוצאות עלתה ב-20% ב-2019 לפני המגיפה. עם זאת, בהתאמה לאינפלציה, המספרים של 2023 הם רק 96 אחוז מרמות 2019.
עבור מספר הביקורים בבריטניה, VisitBritian צופה שהמספר יהיה 39.5 מיליון בשנת 2024. מדובר בעלייה של 5 אחוזים מהצפי ל-37.8 מיליון ב-2023. עם זאת, הנתונים עדיין נמוכים ב-3% לעומת 2019.
VisitBritain צופה שהתיירות הנכנסת תתאושש לרמות של 2019 עד תחילת 2025. זאת הן מבחינת מספר הביקורים והן מבחינת ההוצאות של מבקרים בינלאומיים.
תורמים עיקריים לתיירות הנכנסת של בריטניה
ביקורים והוצאות תיירים בבריטניה עשויים לעלות משנת 2023. עם זאת, עדיין קיימים שיעורי התאוששות וצמיחה משתנים בשווקי המבקרים הנכנסים העיקריים שלה.
ארצות הברית (ארה"ב) מובילה את ההתאוששות בתיירות בבריטניה. הוצאות מבקרים אמריקאיות בשנת 2023 הגיעו לעלייה שוברת שיא של 28 אחוזים מ-2019, גם בהתאמה לאינפלציה.
"מבקרים בינלאומיים מוציאים עשרות מיליארדי פאונד בבריטניה עם הכסף שנוצר בתמיכה בכלכלות ומקומות עבודה מקומיים", אמרה מנכ"לית VisitBritain, פטרישיה ייטס.
היא הוסיפה, "אז זה היה נהדר לראות את הצמיחה הדו-ספרתית בהוצאות מארה"ב, כמו גם את תחזית הצמיחה הכוללת לשנה הבאה ב-2023".
VisitBritain צופה שהשוק האמריקאי יהיה מוערך ב-6.7 מיליארד ליש"ט ב-2024. הוא צופה שמבקרים אמריקאים יתרמו כמעט 1 ליש"ט לכל 5 ליש"ט מכל ההוצאות הנכנסות.
סין, השוק הנכנס השני בעל הערך של בריטניה בשנת 2019, מתאוששת בהדרגה, כאשר מספר המבקרים גדל במהלך 2023.
בסך הכל, ההתאוששות של מזרח אסיה הייתה איטית יותר יחסית. VisitBritain צופה ששוויה של סין יגיע ל-1.7 מיליארד ליש"ט בשנת 2024, מה שהופך אותה לשוק המבקרים הנכנסים הרביעי בבריטניה.
קצב ההתאוששות מאירופה הואט לאחר המחצית הראשונה של 2023, כאשר ההוצאות נותרו מעט מתחת ל-2019, בהתבסס על הנתונים העדכניים ביותר.
הסיבה לכך היא ככל הנראה תחרות תיירותית עזה מיעדים שכנים באירופה.
קמפיינים לתיירות בבריטניה לשנת 2024
התיירות של בריטניה היא מגזר חיוני, התורם באופן משמעותי לכלכלתה כיצוא השירותים השלישי בגודלו.
לשנת 2024, VisitBritain תיאר את מסעות התיירות העיקריים שלה, מה שעורר את המבקרים לגלות עוד מבריטניה, להישאר זמן רב יותר ולהגיע עכשיו. מטרתו היא להניע הוצאות לבריטניה ולהפיץ את היתרונות הכלכליים של התיירות על פני יעדים נוספים בבריטניה .
קמפיינים בינלאומיים יתמקדו בשווקי צמיחה מוצקים כמו אוסטרליה וארה"ב. זה גם יכוון לשווקים הגדולים באירופה ולמדינות יקרות הערך של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ (GCC).
על פי המחקר של VisitBritain, אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על בחירת היעד של המבקרים הוא האופי המסביר פנים שלו.
הקמפיינים שלה ידגישו ערים תוססות, תרבות עכשווית ואת החוף והאזור הכפריים היפים של בריטניה. זה גם אומר שיותר יעדים ברחבי בריטניה ירגישו את ההשפעות הכלכליות של התיירות.
גם סוכנות התיירות הלאומית בבריטניה תנצל את כוחה של תיירות המסך. המחקר שלה הראה שסרטים וטלוויזיה הם מניעים והשראה רבי עוצמה לנסיעות.
תיירות מסך, הידועה גם בתור תיירות קולנוע, מתייחסת לתופעה של מיקום שהופך פופולרי בקרב מטיילים בגלל שהוא הוצג בסרט או בתוכנית טלוויזיה.
שילוב זה במסע הפרסום שלה, VisitBritian תציג מוקדי סרטים וטלוויזיה במוקד, יעדים וחוויות מבקרים.
VisitBritain גם חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם ועדת הקולנוע הבריטית כדי להגביר את תיירות המסך בכל המדינות והאזורים של בריטניה.
ביקורי סוף שנה וסטטיסטיקות הוצאות
הסטטיסטיקה הרשמית העדכנית ביותר הזמינה מהמשרד לסטטיסטיקה לאומית לגבי תיירות נכנסת לבריטניה מכסה את התקופה מינואר עד ספטמבר 2023.
לפי הנתונים הסטטיסטיים הללו, היו כ-28.2 מיליון ביקורים נכנסים בבריטניה במהלך תקופה זו, ומבקרים בחו"ל הוציאו סך של 23.0 מיליארד ליש"ט בבריטניה.
בנוסף, הנתונים העדכניים ביותר מראים שההוצאה הממוצעת של מבקרים בשנת 2023 עד כה הייתה 817 ליש"ט לביקור, שהוא גבוה מ-684 ליש"ט שנרשם ב-2019.
מבקרים גם שוהים זמן רב יותר, עם שהות ממוצעת של 7.3 לילות לעומת 6.4 לילות ב-2019.