ראש עיריית לונדון רוצה חופש תנועה באיחוד האירופי (האיחוד האירופי), הפטור צעירים מעבודה והגבלות נסיעות שלאחר הברקזיט.
סאדיק חאן אמר שאזרחים בריטים צעירים צריכים לקבל חופש תנועה באיחוד האירופי לאחר שבריטניה (בריטניה) עזבה את הגוש.
המטרה, לדבריו, היא לצמצם את הנזק הכלכלי והתרבותי שנגרם מהברקזיט .
"הברקזיט הקשה של הממשלה גרם נזק בכל רחבי לונדון, ואנשים צעירים הם שנפגעו הכי קשה בכל כך הרבה דרכים", אמר חאן.
הוא הוסיף, "לא רק שקשה יותר לצעירים לעבור לחו"ל לצורך עבודה, אלא שההחלטה המוטעית של הממשלה לעזוב את תוכנית ארסמוס הקשתה הרבה יותר על סטודנטים ללמוד גם בחו"ל".
Erasmus+ היא תוכנית של האיחוד האירופי לתמיכה בחינוך, הכשרה, נוער וספורט באירופה.
התוכנית מציעה הזדמנויות לצעירים לטייל ולצבור ניסיון בעבודה, ללמוד או להתאמן במדינה אחרת.
צעירים יכולים להשתתף בין יומיים ל-30 ימים או שבועיים עד שנה, תלוי בסוג הפרויקט.
דו"ח אחרון מקיימברידג' אקונומטריקס חושף כי הברקזיט הביא לאובדן של כמעט 300,000 משרות בלונדון.
הדו"ח, שהוזמן על ידי העירייה, הראה גם שהוא עלה 30 מיליארד ליש"ט מכלכלת עיר הבירה.
ראש העיר חאן, שמתמודד על קדנציה שלישית בבחירות השנה, שיתף את רעיונותיו עם ה- Observer ודווח על ידי ה"גרדיאן" .
חופש התנועה באיחוד האירופי לצעירים
ראש עיריית לונדון דוגל בחופש התנועה באיחוד האירופי. זה יאפשר לצעירים ללמוד, לטייל ולמלא משרות פנויות במגזרים קריטיים במשק.
חאן אמר שהוא לא בעד הצטרפות מחודשת לאיחוד האירופי אלא תומך בהסכם מיוחד של " ניידות נוער " עם מדינות האיחוד האירופי.
הוא גם פתוח להסרת כללי הויזה המגבילים את הנסיעות ואת היכולת לעבוד במדינות אחרות באירופה לאחר הברקזיט.
חאן הדגיש, "ברור לי שאתמוך בתכנית ניידות לנוער, שתועיל לנו כלכלית, תרבותית וחברתית".
"בעוד שבריטניה אולי כבר לא תהיה חלק מהאיחוד האירופי, לונדון היא ותמיד תהיה עיר אירופאית", הוסיף.
נעמי סמית' ממכון החשיבה הבינלאומי Best for Britain אמרה ש"תוכנית ניידות של נוער הדדית עם האיחוד האירופי היא win-win".
היא הוסיפה שזה יכול להיות "חבל הצלה לעסקים בבריטניה שעדיין סובלים ממחסור חריף בכוח אדם".
מנכ"ל גוף הסחר העונתי עסקים בנסיעות, צ'רלס אואן, שיתף כי תוכנית ניידות לנוער "איננה כדור קסם".
עם זאת, "זה יכול להקל חלק מהלחץ על המחסור בכוח אדם" ולמנוע מכמה עסקים להיסגר סופית.
בחינת תוכניות ניידות לנוער עם האיחוד האירופי
זו לא הפעם הראשונה שפקידי ממשל בריטיים מעלים תוכנית ניידות לנוער עם האיחוד האירופי.
ביולי 2023, שר הקבינט השמרני והיוניוניסטי לשעבר והברקזיט המוביל ג'ורג' יוסטיס תמך ברעיון דומה.
יוסטיס הפציר בממשלת בריטניה ליזום משא ומתן דו-צדדי עם מדינות האיחוד האירופי. ההתמקדות היא להציע לאזרחי האיחוד האירופי הצעירים את הזכות לאשרת עבודה לשנתיים בבריטניה.
הוא הציע שעסקאות צריכות להיות הדדיות. אזרחי בריטניה צעירים יכולים גם לחיות ולעבוד במשך שנתיים במדינות החברות באיחוד האירופי איתן נעשו עסקאות.
משרד הפנים אמר שהוא בוחן את הרעיון של תוכנית ניידות לנוער עם המדינות החברות באיחוד האירופי.
הקלה על כללי ויזה לאחר ברקזיט
חופש התנועה נפסק לאזרחי בריטניה לאחר הברקזיט. על פי כללי ויזה לאחר ברקזיט, אזרחי בריטניה יכלו לשהות רק 90 יום בכל תקופה של 180 יום באזור שנגן של האיחוד האירופי.
אזרחי בריטניה אינם צריכים ויזה לנסיעות קצרות לאזור שנגן. בקרוב, עליהם לקבל ETIAS או מידע ואישור נסיעות אירופאי עד אמצע 2025.
לעומת זאת, אזרחי האיחוד האירופי המבקרים בבריטניה אינם זקוקים לויזה לנסיעות קצרות של שישה חודשים לכל היותר.
עם זאת, הם ידרשו אישור נסיעה אלקטרוני בבריטניה (ETA) החל משנת 2024.
שהייה ממושכת או מטרות ספציפיות כמו עבודה עדיין תזדקק לויזה מתאימה לבריטניה או אשרת שנגן.
ובכל זאת, הקלות על הכללים שלאחר הברקזיט עבור אנשים נבחרים נעשתה לאחרונה.
בדצמבר 2023, ממשלת בריטניה פשטה את הנסיעות לטיולים בבתי ספר בצרפת לאחר ירידה דרסטית בנסיעות חינוכיות לאחר הברקזיט.
ילדים שהם אזרחי האיחוד האירופי, האזור הכלכלי האירופי (EEA) או שווייץ יכולים כעת להשתמש בתעודות הזהות הלאומיות שלהם לנסיעות בית ספר לבריטניה.
ילדים שאינם באיחוד האירופי עדיין יידרשו לנסוע בדרכונים שלהם, אך לא צריכים עוד ויזת מבקר בבריטניה.
בינואר 2024, לפי הדיווחים, גרמניה שוקלת לוותר על דרישות הדרכון לטיולים לימודיים.
מטרתו היא להפוך את הנסיעה לגרמניה לנגישה ומושכת יותר לסטודנטים בבריטניה.
כתיבת תגובה