ועדת בריטניה מזהירה מפני עיכובים של 14 שעות בגבולות האיחוד האירופי עקב EES

| ינואר 26, 2024
ועדת בריטניה מזהירה מפני עיכובים של 14 שעות בגבולות האיחוד האירופי עקב EES

הנוסעים חייבים להיעזר בעיכובים ארוכים לאחר שמערכת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי (EU) תתחיל.

עדויות נוספות הוגשו לוועדת הבדיקה האירופית של הפרלמנט של בריטניה (בריטניה) לגבי מערכת הכניסה/יציאה החדשה של האיחוד האירופי (EES).

באופן מדאיג, אחת הראיות שהוגשו הזהירה מפני עיכובים אפשריים של 14 שעות לנוסעים שחוצים את גבולות בריטניה והאיחוד האירופי.

זמן ההמתנה המופרז נובע בעיקר ממטיילים המגיעים במכוניות או באוטובוסים לביקורת הגבולות.

הנוסעים יצטרכו לרדת כדי להירשם ולהימסר לבדיקות ביומטריות ואז לחזור לרכבם.

על פי ה-EES, אזרחים שאינם באיחוד האירופי הנוסעים לאזור שנגן חייבים לרשום טביעות אצבע וסריקות פנים בגבול.

במקום החתמת דרכון עם ההגעה, ה-EES יתעד כניסות ויציאות באופן אלקטרוני באמצעות הנתונים הביומטריים של הנוסע.

יישום ה-EES נדחה מספר פעמים, אך כעת הוא אמור לצאת באוקטובר 2024 .

עדויות נוספות שנאספו על ידי ועדת בריטניה

בשימוע שנערך ב-25 בינואר 2024, כמה צדדים הציגו ראיות בכתב בוועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי.

Ashford Borough Council, UKinbound Trade Trade Association, Tourism Alliance, Eurostar ו-Airlines UK, בין היתר, הביעו דאגה לגבי השקת מערכת הכניסה/יציאה הקרובה.

הראיות גילו שזמן המתנה מופרז בגבולות הוא מדאיג ביותר ברגע שה-EES הופך למבצעי.

בעיות אחרות הגורמות לתורים ארוכים בגבול כוללות עומסי תנועה לאורך כבישים ראשיים וירידה אפשרית במספר המבקרים של מספר עסקים מקומיים.

"הראיות הללו מציירות תמונה מדאיגה של הסיכונים האפשריים סביב יישום מערכת הכניסה/יציאה", אמר סר וויליאם קאש, יו"ר ועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי, בהצהרה .

הוא הוסיף, "ברור שלמדיניות זו יכולה להיות השפעה רצינית מאוד, לא רק על תיירים ומפעילי נסיעות אלא גם על עסקים מקומיים. אני מפציר במקבלי ההחלטות משני צדי הערוץ לשים לב לראיות הללו".

עיכובים ממושכים בגבול משפיעים על הכלכלה המקומית

מועצת רובע אשפורד אמרה שהנוסעים עשויים להמתין עד 14 שעות בנמל דובר בתרחיש "המקרה הגרוע ביותר".

"תורים לתיירים צוינו כמקרה גרוע סביר של עד 14 שעות", נמסר מהמועצה.

פקידי נמל דובר הביעו בעבר כי מערכת הכניסה/יציאה תשפיע קשות על עסקי המעבורות.

הסיבה לכך היא שהמערכת "לא תהיה מסוגלת לעבד את נפחי המכוניות והאוטובוסים הנוכחיים" בגלל שטח מוגבל.

"ללא מערכות שימושיות", המועצה אמרה שה-EES ישבש במידה ניכרת את כלכלת קנט ואשפורד ואת התושבים המקומיים.

עיכובים ממושכים בנמל עלולים לגרום לכלי רכב לסתום כבישים ראשיים, ולחסום את הגישה ל-Eurotunnel בפולקסטון.

"תורים כאלה ייצרו דאגות רווחה לנוסעים וכן ישפיעו באופן משמעותי על הקהילות המקומיות, במיוחד העיירות דובר, פולקסטון ואשפורד", הדגישה המועצה.

ארגון התיירות Visit Kent אמר גם כי עיכובים בגבולות עלולים להפעיל את מערכת ניהול התנועה "מבצע ברוק".

בסקר שנערך באוגוסט 2023, 13 אחוז מהעסקים דיווחו על ירידה במספר המבקרים שנעה בין אחד ל-40 אחוזים עקב מבצע ברוק.

למעלה מ-50% מהאטרקציות של קנט ציינו אובדן רגליים כדאגה מרכזית. לשם השוואה, 38% חששו משיבושים בנסיעה ו-21% ממבצע ברוק.

EES מיועד לשדות תעופה, לא לטרמינלים במרכז העיר

יורוסטאר טענה שמערכת הכניסה/יציאה מתאימה יותר לשדות תעופה מאשר טרמינלים במרכז העיר עם שטח מוגבל.

מפעיל הרכבת המהירה הצהיר כי יישום מערכת הגבולות החדשה של האיחוד האירופי היה "אתגר ייחודי".

זה נובע מביקורות הגבולות המנוגדות זו לזו, שבהן מתבצעות בדיקות לפני היציאה במקום עם ההגעה.

"EES יהווה אתגר לפעילות היומיומית בלונדון סנט פנקראס אינטרנשיונל", נכתב בהצהרה שהגישה יורוסטאר.

מפעיל הרכבת השקיע 67 מיליון פאונד בתשתיות חדשות ובתהליכים מעודנים לניהול ההשפעה של EES.

יורוסטאר הזהירה כי ללא השדרוגים, המסופים שלה עלולים לעמוד בתורים של למעלה משעה בזמני שיא.

מצד שני, Getlink , החברה הציבורית האירופית המפעילה את מנהרת התעלה, אמרה שה-EES יוסיף חמש עד שבע דקות לזמן הנסיעה הכולל של הנוסעים.

מפעילת שירותי הרכבת המהירה בבריטניה, High Speed ​​1, הכריזה גם כי אין רישום מוקדם מקוון "יפעיל לחץ עצום על התשתיות ב-St Pancras International".

יורוסטאר גם הזהיר כי התאמה להליכי ביקורת הגבולות המורכבים יותר עשויה להימשך תקופה ממושכת.

"זה לא יהיה רק ​​במהלך החודשים הראשונים כאשר כמויות גבוהות של נוסעים בכניסה ראשונה צפויים להירשם ל-EES", אמר יורוסטאר.

מערכת כניסה/יציאה היא צעד קדימה לנסיעות

למרות האתגרים, יורוסטאר טוענת כי סיום תוכנית החתמת הדרכונים היא צעד משמעותי קדימה.

חברות תעופה שהגישו ראיות בשימוע גם אישרו שתוכנית ה-EES תהיה מועילה בטווח הארוך.

הם גם יעצו לרשויות הגבול בבריטניה להיות פרואקטיביים וליצור מודעות לגבי המערכת החדשה כדי למזער שיבושים.

ה-EES הבטיח בדיקות גבולות מהירות יותר מבלי לפגוע באבטחה.

יחד עם ה-EES, האיחוד האירופי יישם גם את ה-ETIAS החדש של נסיעות ומידע ואישור (ETIAS) באמצע 2025.

ETIAS דומה לאישור הנסיעות האלקטרוני של בריטניה (ETA), שהוא חובה לכל אזרחים שאינם בעלי ויזה המבקרים בבריטניה.

אזרחים פטורים מאשרות, כולל אזרחי בריטניה, יצטרכו EITAS כדי לבקר באזור שנגן.

ועדת הבדיקה האירופית של בריטניה בוחנת גם את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ה-EES, ETIAS ו-ETA בבריטניה.