ה-EES של האיחוד האירופי עשוי לאלץ את יורוסטאר להגביל את מספר הנוסעים

| פברואר 7, 2024
ה-EES של האיחוד האירופי עשוי לאלץ את יורוסטאר להגביל את מספר הנוסעים

מפעיל רכבת אומר שתחנת סנט פנקראס בלונדון לא תוכל להתמודד עם מערכת הכניסה/יציאה החדשה של האיחוד האירופי (EES) ללא תורים של שעה.

שירות רכבות חוצה-קאנטרי המהיר הבינלאומי עשוי להביא פחות נוסעים אל וממנה הממלכה המאוחדת (בריטניה).

High Speed ​​1 (HS1) הזהיר כי ההכנות ל-EES של האיחוד האירופי בתחנת סנט פנקראס בלונדון הן "בלתי מספקות מאוד".

HS1 מחזיקה ומפעילה את הקו והתחנות בין לונדון למנהרת התעלה.

הוא מחבר את הנתיבים הבינלאומיים המהירים מלונדון לפריז, בריסל ואמסטרדם ואת הנתיב הפנימי מלונדון לקנט.

ה"גרדיאן" דיווח כי החברה הביעה חשש שהדבר עלול להוביל לעיכובים ועלול להגביל את שירותיה של יורוסטאר.

יורוסטאר הוא שירות הרכבות המהיר הבינלאומי המחבר בין בלגיה, צרפת, גרמניה, הולנד ובריטניה.

היא נוסעת מדי יום כ-14 רכבות לפריז מסנט פנקראס, כשכל אחת מהן נושאת עד 900 נוסעים.

מערכת בדיקת הגבולות הביומטרית החדשה של האיחוד האירופי

במסגרת מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES), אזרחים שאינם תושבי האיחוד האירופי הנוסעים לאזור שנגן חייבים לרשום טביעות אצבע וסריקות פנים בגבול.

זה כולל גם בעלי אשרת שהייה קצרה וגם אזרחים פטורים מאשרות, כולל אזרחים בריטיים.

במקום החתמת דרכון עם ההגעה, ה-EES יתעד כניסות ויציאות באופן אלקטרוני באמצעות הנתונים הביומטריים של הנוסע.

קצין הגבול יפקח על רישום הנתונים הביומטריים של הנוסעים עם ההגעה לגבול האיחוד האירופי.

זה יקרה רק במהלך הביקור הראשון שלהם לאחר השקת EES. הנתונים שלהם יהיו תקפים במערכת ה-EES למשך שלוש שנים.

נוסעים יכולים לאשר את רשותם באמצעות טביעת אצבע או ביומטריה של הפנים בביקורים הבאים שלהם בתוך פרק זמן זה.

בכל פעם שמטיילים ייכנסו לאזור שנגן, מערכת ה-EES תשמור את נתוני המטיילים למשך שלוש שנים או עד לפקיעת תוקף הדרכון של המטייל.

יורוסטאר עשויה להגביל את הנוסעים כדי להימנע מתורים ארוכים

ועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי אספה ראיות כדי לעזור לבחון ולהבין כיצד מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES) תשפיע על הנסיעות.

HS1 הוא אחד הצדדים האחרונים שהעלו חששות לגבי ה-EES. מערכת ביקורת הגבולות החדשה של האיחוד האירופי אמורה להיכנס לתוקף באוקטובר 2024 .

בדוח הראיות שלה שהוגש לוועדה, HS1 אמרה שהיא זקוקה לעוד 49 עמדות EES לעיבוד בדיקות נוסעים.

עם זאת, ממשלת צרפת הציעה רק 24. ל-HS1 נאמר שדוכני ה-EES הם אופציונליים, מכיוון שניתן לבצע בדיקות בגבול.

HS1 הזהירה כי היא תגרום ל"עיכובים בלתי קבילים של נוסעים של שעות רבות ומכסה פוטנציאלית של השירותים".

החברה צפתה שעם 24 קיוסקים של EES בלבד, יורוסטאר לא תוכל לעבד את כל הנוסעים. זה יגרום במיוחד לעיכובים בשעות השיא של הבוקר.

זה יכול גם "להוביל לכך שיש להגביל את השירותים מבחינת מספר הנוסעים", הזהירה HS1.

HS1 גם הצהיר כי יהיה קשה ליישם את ה-EES בתחנת St. Pancras עקב מגבלות שטח מוגבלות.

המחסור במקום יהפוך את תהליך העמידה בתור ל"מפותל ומסובך", הוסיפה.

יותר קיוסקים של EES פירושו זרימת נוסעים מורכבת יותר

על פי דוח הראיות של Eurostar לוועדת הביקורת האירופית של בריטניה, קיוסקים נוספים של מערכת כניסה/יציאה (EES) יצרו רק תורים חדשים.

המשמעות היא גם "סיכון גבוה יותר לאספקת לוח הזמנים ולצמיחה של תחבורה מסילתית מסנט פנקראס", נאמר בעדויותיה.

יורוסטאר הצהירה כי יישום ה-EES של האיחוד האירופי יגדיל את זמן העיבוד של ביקורת הגבולות ב"שתיים עד שלוש דקות".

זה יהיה ארוך משמעותית מזמן העיבוד הנוכחי של 45 שניות ועלול להוביל לתורים בזמן שיא של יותר משעה.

קיוסקים נוספים של EES בסנט פנקראס יעלו 25,000 ליש"ט כל אחד ו-2 מיליון ליש"ט לשנה על עלויות תפעול ותחזוקה.

אם קיוסקים נוספים יתבררו כפתרון בר-קיימא, עלויות נוספות אלו יצטרכו להיות ממומנות על ידי יורוסטאר.

חששות בגבול הנמל בעת השקת מערכת כניסה/יציאה

ועדת הביקורת האירופית של בריטניה הזהירה בעבר מפני תורים של 14 שעות בנמל דובר.

זמן ההמתנה המופרז נובע בעיקר ממטיילים המגיעים במכוניות או באוטובוסים לביקורת הגבולות.

הנוסעים יצטרכו לרדת כדי להירשם ולהימסר לבדיקות ביומטריות ואז לחזור לרכבם.

מועצת רובע אשפורד גם הביעה דאגה מכך שה-EES של האיחוד האירופי עלול להשפיע קשות על פעילות המעבורות בשל חוסר יכולתו להתמודד עם נפחי המכוניות והאוטובוסים הנוכחיים.

עיכובים ממושכים בנמל עלולים להוביל לעומסי תנועה בכבישים הראשיים, ולהשפיע על הגישה ל-Eurotunnel בפולקסטון.

זה עלול לשבש את הכלכלות המקומיות ולגרום לדאגות רווחה לנוסעים ולקהילות.

מניעת ההשפעה הקשה של ה-EES על הנסיעות בין בריטניה לאיחוד האירופי

HS1 קראה להטמעה הדרגתית של מערכת הכניסה/יציאה כדי למנוע כל "שיבוש חמור" בנסיעות ברכבת בריטניה-האיחוד האירופי.

אחר הוא לאפשר לנוסעים לרשום נתונים ביומטריים מראש באינטרנט במקום להיות בפיקוח של השוטרים בגבול.

זו הייתה הקריאה מ-Eurostar ו-HS1, מכיוון שהרישום עם ההגעה היה מאמץ משמעותית את המקומות המוגבלים של תחנות הרכבת.

יורוסטאר גם רוצה שפוליטיקאים יוכלו להשתמש ב"בלם חירום" אם ה-EES גורם לתורים ארוכים יותר.

ובכל זאת, למרות האתגרים, יורוסטאר וחברות תעופה רבות רואות ב-EES מועיל בטווח הארוך.

ועדת הבדיקה האירופית של בריטניה בוחנת גם את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ה-EES, ETIAS ו-ETA בבריטניה.

יחד עם ה-EES, האיחוד האירופי יישם את האיחוד האירופי החדש לנסיעות ומידע ואישור (ETIAS) באמצע 2025.

אזרחים פטורים מאשרות, כולל אזרחי בריטניה, יצטרכו EITAS כדי לבקר באזור שנגן.

זה דומה לאישור הנסיעות האלקטרוני של בריטניה (ETA), שהוא חובה לכל אזרחים שאינם בעלי ויזה המבקרים בבריטניה.