מנכ"ל נמל התעופה הית'רו מזהיר שדרישת נוסעי חיבור לשלם יותר תפגע בבריטניה (בריטניה).
תומס וולדבי מתח ביקורת על התוכנית החדשה להרשאת נסיעות אלקטרונית (ETA) שהוטלה על מבקרים לטווח קצר.
כל נוסעי המעבר ללא ויזה בבריטניה חייבים להיות בעלי זמן הגעה משוער ללא קשר לשאלה אם הם עוברים ביקורת גבולות.
"אני חושב שזו טעות", אמר וולדביי ל"אינדיפנדנט ". "אני חושב שצריך לשנות את זה כמה שיותר מהר".
ETA מפחית את היתרון התחרותי של הית'רו
ה-ETA בבריטניה הוא חובה עבור כל הנוסעים שאינם זקוקים לויזה כדי להיכנס לבריטניה, הכוללת אזרחי האיחוד האירופי (EU) ואמריקה.
עם זאת, שלא כמו בכל שאר שדות התעופה הגדולים באירופה, כל הנוסעים המעבירים מטוסים בבריטניה ליעדי המשך חייבים להיות בעלי זמן הגעה משוער.
זהו אותו מסמך אישור לנסיעה ללא ויזה שמגיעים לבריטניה לחופשה או לביקור עסקי חייבים להציג.
בשדות תעופה כמו סכיפהול באמסטרדם, פרנקפורט בגרמניה או שארל דה גול בצרפת, נוסעי מעבר הטסים מחוץ לאזור שנגן של האיחוד האירופי פטורים מעמידה בדרישות הגבול המקומי.
"אנחנו תומכים במערכת ה-ETA כי היא הגיונית, מבחינת ההגירה", אמר וולדבי.
עם זאת, הוא אמר שנוסעים שרק "עוברים בצד האוויר כדי לעבור למדינה אחרת" לא צריכים לשלם 10 פאונד עבור עצירה קצרה.
נוסעי מעבר אווירי הם נוסעים עם טיסות המשך בבריטניה אך אינם צריכים לעבור ביקורת גבולות.
"זה מפחית בבירור את התחרותיות של הרכזת שבנינו בהית'רו, שלדעתי היא קריטית לבריטניה", הדגיש וולדבי.
חברות תעופה שבסיסן בבריטניה חוששות לאבד נוסעים מקשרים
פול צ'ארלס, מנהל סוכנות הנסיעות היוקרתית הממוקמת בבריטניה, The PC Agency, דרש גם הוא להסיר את ETA לנוסעי מעבר.
"אם שדות תעופה אחרים מציעים תחבורה חופשית, אז הם יתפסו נתח שוק", הסביר.
בעוד שהאיחוד האירופי אמור להציג מערכת דומה, מערכת מידע והרשאות נסיעות אלקטרוניות (ETIAS), נוסעי המעבר בצד האוויר פטורים ממנה.
צ'ארלס, שהוא גם מנהל התקשורת לשעבר של וירג'ין אטלנטיק, הדגיש, "מיסוי תחבורה הוא בגדר כישלון".
שון דויל, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר גם כי ה- ETA עשוי להרתיע נוסעים לעבור דרך נמל התעופה הית'רו בלונדון.
איירליינס בריטניה ומועצת נציגי חברות התעופה (BAR) UK טענו גם כי חיוב נוסעים פטורים אשרת מעבר בצד האוויר אינו צודק.
איירליינס UK הוא איגוד התעשייה של חברות תעופה מבוססות בריטניה, בעוד BAR UK הוא גוף הסחר של חברות תעופה הרשומות בבריטניה.
הם טענו שנוסעים בצד האוויר, או כאלה שאינם עוברים ביקורת גבולות, אינם חוצים שום גבולות מבחינה טכנית.
נוסעי טרנזיט בארצות הברית (ארה"ב) חייבים גם להיות בעלי מערכת ETA המקבילה לאישור נסיעות (ESTA).
עם זאת, כל נוסעי המעבר צריכים לפנות את ביקורת הגבולות לפני שהם מתחברים לטיסת ההמשך שלהם.
נוסעי מעבר מעסיקים את Healthrow
בשנת 2023, נמל התעופה הית'רו בלונדון רשם רווח לראשונה מאז המגיפה, כך דיווח הפייננשל טיימס .
שדה התעופה העמוס ביותר בעולם צפוי לקבל שיא של 81.4 מיליון נוסעים ב-2024.
כ-30 אחוז מאותם נוסעים הם מכ-25 מיליון טיסות המשך בשנה.
טיסות אלו מיועדות בעיקר לנוסעים שטסים ברחבי העולם ללא טיסות ישירות ליעדם.
עם העלות הנוספת של ה-ETA, הנוסעים יכולים לבחור בטיסות עצירה בשדות תעופה אחרים במקום בנמל התעופה הית'רו של לונדון.
כתוצאה מכך, בריטיש איירווייס ווירג'ין אטלנטיק עשויות לחוות ירידה במספר הנוסעים שלהן.
כמחצית מהמטיילים המשתמשים בנמל התעופה הית'רו עבור בריטיש איירווייס הם נוסעים מקשרים.
גם טיסות ההמשך של נמל התעופה הית'רו תורמות למעמדו כמרכז עולמי מרכזי.
זה חיוני לתיירות, המסחר והקישוריות הבינלאומית של בריטניה, מה שמאפשר לנוסעים בלונדון גישה נוחה ליעדים גלובליים אחרים.
זמן הגעה למטיילים במעבר חיוני לביטחון
תוכנית ה-ETA שואפת לאפשר לממשלת בריטניה יותר תובנה ושליטה על אנשים הנוסעים לבריטניה.
ממשלת בריטניה מאמינה בתוקף שזה צריך להיות חובה עבור כל הנוסעים ללא ויזה, כולל כל הנוסעים במעבר, כדי שזה יצליח.
"דרישת נוסעי מעבר לקבל ETA עוצר אנשים שעשויים להשתמש בטיסות המשך כדי להימנע מהשגת אישור לנסוע לבריטניה". קרא את גיליון העובדות התקשורתי של ETA.
הוא הוסיף, "אנחנו שומרים על זה בבדיקה בזמן שאנחנו ממשיכים להפעיל את התוכנית."
נכון לעכשיו, רק מבקרים מבחריין, ירדן, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) משתמשים ב-ETA.
עד שנת 2024, ממשלת בריטניה תדרוש מכל האזרחים שאינם בעלי ויזה להשיג ETA לפני הנסיעה לבריטניה.