כוח הגבול של בריטניה קורא למפעילי מטוסים ובסיסים קבועים (FBOs) להתכונן לקראת ההשקה הרחבה יותר של הרשאת הנסיעה האלקטרונית החדשה (ETA).
נייג'ל פרמינר, סגן מנהל מדיניות נוסעים ושינוי גבולות בכוח הגבול הבריטי, אמר כי מפעילי מטוסים ואנשי FBO חייבים להתאים את פעולותיהם כדי לאכוף את תוכנית ה-ETA החדשה, כך דיווחה Aviation International News .
בוועידת איגוד העסקים והתעופה הכללית הבריטית שהתקיימה ב-7 במרץ 2024, אמר פרמינר כי ה-ETA יקל על בדיקות הגבולות.
הוא שיתף כי זה יאפשר לפקידי ביקורת הגבולות לנקוט ב"גישה הוליסטית ומעוגלת יותר" בעת הערכת כשירותם של נוסעים להיכנס לבריטניה.
תוכנית ה-ETA גם תסייע לקבוע אם פקידי הגבול חייבים לבצע בדיקה אישית של נוסעים המגיעים באמצעות מטוסים פרטיים.
לכאורה אבטחת גבולות לא יעילה בשדות תעופה
בחודש שעבר, דיוויד ניל, לשעבר המפקח הראשי העצמאי של גבולות והגירה בבריטניה, פוטר בשל הדלפת דוחותיו שטרם פורסמו על אמצעי אבטחת הגבול של שדה התעופה בבריטניה.
לפי ה- BBC , בדיווחיו, ניל האשים את כוח הגבול של בריטניה בכך שלא סנן כראוי נוסעים במטוסי עסקים המגיעים לנמל התעופה לונדון סיטי.
הוא ציין כי פקידי הגבול היו מוסחים ולחוצים, ומשאבי כוחות הגבול נפרסו באופן לא עקבי.
ניל תיאר כיצד לפקידי הגבול חסרו ציוד תקשורת בסיסי בעת איוש שערי דרכונים אלקטרוניים (eGates). זה הביא לעמדות גבול בלתי מאוישות בזמן שהצוות ביקש עזרה נוספת.
ההאשמות של המפקח הראשי לשעבר עוררו חששות לגבי יעילותם של אמצעי האבטחה של בריטניה.
תוכנית ETA לשיפור האבטחה בכל שדות התעופה
תוכנית ה-ETA החדשה מאפשרת לממשלה לרשום ולעקוב בצורה מדויקת יותר אחר נוסעים שנכנסים ויוצאים מבריטניה.
זה מאפשר לממשלה לאסוף נתונים ולסנן מראש נוסעים. נתוני המטיילים יכולים לעזור להרתיע אנשים שעלולים להיחשב לאיומים על הביטחון הלאומי מלהגיע לארץ.
תכנית ה-ETA מחייבת את כל האזרחים שאינם בעלי ויזה או אלה שיכולים לבקר בבריטניה ללא ויזה להגיש בקשה ולקבל את ה-ETA שלהם לפני הנסיעה לבריטניה.
יישום ה-ETA ישפיע על כל הנוסעים שאינם בעלי ויזה בכל שדות התעופה, כולל שדות תעופה מסחריים ופרטיים.
גם נוסעים המגיעים לשדות תעופה כמו נמל התעופה פארנבורו, המשמש אך ורק למטוסים פרטיים, חייבים לציית למערכת החדשה.
תוכנית ETA יושמה בהדרגה על בסיס לאום מאז נובמבר 2023.
נכון לעכשיו, רק אזרחי ירדן, בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) מחויבים ב-ETA .
עם זאת, ממשלת בריטניה מצפה להרחיב את השקת ה-ETA לכל שאר המדינות ללא ויזה עד סוף 2024.
לאחר מתן, ETA יהיה תקף למשך שנתיים או עד שיפוג תוקף הדרכון המקושר אליו. זה מאפשר נסיעות קצרות מרובות לבריטניה לצורך פנאי, עסקים, לימודים או מעבר.
מפעילי מטוסים חייבים להבטיח שלנוסעים שלהם יש אישורי הגעה
חברות תעופה, לרבות חברות תעופה, מפעילי מטוסים פרטיים ו-FBO, חייבים להבטיח שלנוסעים שלהם יש הרשאות תקפות לפני העלייה למטוס.
משמעות הדבר היא שהם חייבים לבדוק אם לנוסעיהם יש תעודת זמן קצרה, ויזה או מעמד הגירה בבריטניה לפני שיובילו אותם לבריטניה.
מכיוון שה-ETA הוא מסמך דיגיטלי, ספקים יכולים לבדוק הרשאות על ידי סריקת דרכונים של נוסעים.
משרד הפנים מעביר את כל הרשאות הנסיעה הפיזיות לרשומות דיגיטליות כדי לפשט את תהליך הבדיקה ולהגביר את האבטחה.
קיום גבול דיגיטלי מלא צפוי להקטין את מספר האנשים שמונעים כניסה בגבול.
כתוצאה מכך, היא תסייע למובילים להפחית את עלות המעצר והחזרת נוסעים שסורבו לארץ מוצאם.
אי בדיקת הרשאות הנוסעים או הובלתם לבריטניה ללא הרשאות תקפות עלולות לגרור קנסות של עד 50,000 פאונד.
מפעילי מטוסים חייבים להגיש GAR ו-API באופן אלקטרוני
גם פרמינר של כוח הגבול הבריטי שיתף בוועידה כי חברות התעופה חייבות לשנות את אופן הגשת מידע הנוסעים.
זה ישפיע הן על הגשת דוח תעופה כללית (GAR) והן על הגשת מידע נוסעים מתקדם (API).
דוח התעופה הכללית (GAR) כולל מידע על טיסה. זה מורכב ממספר הרישום והבסיס של המטוס, התאריכים, השעות ומיקום היציאה וההגעה.
ה-GAR מחזיק גם בפרטים של הקפטן, הצוות והנוסעים, כולל מסמכי הנסיעה שלהם וכתובת הביקור בבריטניה.
בנוסף, הוא מכיל את השם ומספר הקשר של האדם האחראי על הסחורה על סיפון המטוס.
ממשקי API מכילים את שמו המלא של הנוסע, מינו, תאריך לידה, לאום, סוג מסמך הנסיעה ומספרו, המדינה שהנפיקה את מסמך הנסיעה ותאריך התפוגה.
על חברות התעופה להגיש מידע על GAR ו-API דרך פורטלים אינטראקטיביים שיפעילו תגובה ממשרד הפנים.
תגובות אלו יכולות להיות "לוח", "בדוק", "ללא לוח" או "שגיאה".
עלייה פירושו שלנוסע יש אישור תקף לנסוע. לאחר מכן על המוביל לבדוק את מסמכי הנסיעה של הנוסעים ולאמת את זהותם לפני העלייה למטוס.
בדיקה פירושה שלנוסע אין תיעוד של הרשאה חוקית לנסוע. על המוביל לבדוק באופן ידני אם יש מסמכי הגירה או פטור תקפים ולאמת את זהות הנוסע לפני שהוא מאפשר לנוסע לעלות.
אין בורד פירושו שלא ניתן להוביל נוסעים לבריטניה עקב אישור שבוטל או בוטל.
שגיאה מתרחשת כאשר נתוני הנוסע אינם שלמים. לאחר מכן על הספקים לתקן ולשלוח מחדש נתונים.
מערכות ניהול גבולות אלקטרוניות נוספות בקרוב
מפעילי מטוסים חייבים גם להתכונן למערכות ניהול גבולות אלקטרוניות אחרות מלבד תוכנית ה-ETA בבריטניה.
האיחוד האירופי יישם מערכת בקרת גבולות אוטומטית חדשה המשפיעה על נוסעים שאינם באיחוד האירופי.
מערכת הכניסה/יציאה הקרובה של האיחוד האירופי (EES) תתעד כניסות ויציאות באזור שנגן באמצעות טביעות אצבע וסריקות פנים.
עד אמצע 2025, האיחוד האירופי יישם גם את מערכת המידע וההרשאות האירופי לנסיעות (ETIAS), הדומה ל-ETA בבריטניה.
ה-ETIAS היא גם מערכת אלקטרונית דיגיטלית שתאסוף נתונים ותסנן מראש את כל האזרחים שאינם בעלי ויזה הנכנסים לאזור שנגן.