מנהל תפעול מעבורות אומר שהאיחוד האירופי צריך לדחות שוב את השקת EES

| מרץ 15, 2024
מנהל תפעול מעבורות אומר שהאיחוד האירופי צריך לדחות שוב את השקת EES

גורם רשמי בחברת מעבורות הציע לעכב את יישום מערכת הכניסה/יציאה החדשה של האיחוד האירופי (EES).

ג'ק סטיר, מנהל תפעול הנמלים של P&O Ferries, אמר שהאיחוד האירופי צריך לדחות שוב את השקת EES כדי למנוע עיכובים בנמלי בריטניה (בריטניה), דיווח ה- BBC .

בשיחה עם ועדת הביקורת האירופית של הפרלמנט הבריטי ב-6 במרץ, אמר סטיר: "אני באמת מאמין שאוקטובר 2024 מוקדם מדי".

ה-EES הוצע לראשונה בשנת 2008 ותחילה היה מיועד להפצה בשנת 2021. האיחוד האירופי יישם את תוכנית ה-EES המתעכבת באוקטובר 2024.

עם מערכות הגבול האוטומטיות החדשות של האיחוד האירופי, נוסעים שאינם באיחוד האירופי חייבים לרשום טביעות אצבע, סריקות פנים ופרטי דרכון בגבול.

נוסעים חייבים לעשות זאת מול קצין ביקורת גבולות בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן של האיחוד האירופי.

"כולנו צריכים לדבר על האם אוקטובר הוא באמת הזמן המתאים עבורנו לצאת לאוויר עם מוצר שעדיין מתפתח", התעקש סטיר.

בתמליל הפגישה הדגיש מנהל המעבורת שמפעילי הנמל והמעבורות, ממשלות בריטניה וצרפת והקהילה הרחבה יותר זקוקים ליותר זמן.

Steer ציין כי ה-EES מתאים יותר לשדות תעופה מאשר לנמלים שבהם עלול להיות גשם או רוח.

אפליקציה שתעזור להאיץ את הרישום הביומטרי של EES

סטיר הציע להשתמש ב"אפליקציה או פתרון טכנולוגי אחר כדי לבצע את הבדיקות" על הנוסעים לעבור מחוץ לנמל.

באמצעות אפליקציה, נוסעי המעבורת יכלו להירשם "בזמן שלהם", בדומה לאופן שבו נוסעים מבקשים את הדרכונים שלהם.

סטיר דימה נוסעים בנמלי מעבורות עוברים סביב טאבלט כדי למלא את פרטיהם. עם זאת, זה עדיין יכביד בעקביות את הזמן של פקידי הגבול לבדוק.

ג'ספר כריסטנסן, מנהל התפעול בערוץ של חברת הספנות DFDS, הזהיר גם הוא שייתכן שלא יהיו מספיק משמר כוח הגבול בזמני שיא.

אם ניתן היה לפתח אפליקציה, "בהחלט היינו רוצים שתהיה מוכנה לחג הפסחא והקיץ של השנה הבאה אם ​​נצליח לנהל את השיאים האלה", שיתף כריסטנסן.

ניקולה מאלון, מובילת הסחר והמדיניות המסורתית ב-Logistics UK, חלקה את אותה השקפה לגבי הצורך בפתרון דיגיטלי.

אפליקציה "מורידה את נטל הרישום מהגבול הפיזי", אמר מאלון.

היא הוסיפה, "זה יעזור להבטיח זרימה חלקה של תנועת הנוסעים והמשא".

מאלון גם חשף בפני הוועדה שהאיחוד האירופי מפתח אפליקציית EES.

עם זאת, האפליקציה עדיין בפיתוח ולא תהיה מוכנה עד אוקטובר, אבל ככל הנראה עד קיץ 2025.

ממשלת האיחוד האירופי חייבת גם לתקן את חוקיה כדי לאפשר רישום ביומטרי באמצעות אפליקציה או פתרון דיגיטלי ליישום EES.

קריאות קודמות לרישום EES מבעוד מועד

כמו נמל דובר, נוסעי הרכבת יצטרכו יותר מקום כדי לעמוד בתור ולתעד טביעות אצבעות בגבולות הסמוכים של תחנת סנט פנקראס בלונדון.

ביקורת גבולות זה מזה פירושה משטרת הגבולות הצרפתית בודקת דרכונים כאשר אנשים עוזבים את בריטניה.

High Speed ​​1 (HS1) ו-Eurostar התעקשו בעבר שנוסעים ירשמו נתונים ביומטריים מחוץ לגבול ולפני הנסיעה.

HS1 מחזיקה ומפעילה את הקו והתחנות בין לונדון למנהרת התעלה.

יורוסטאר הוא שירות הרכבות המהיר הבינלאומי המחבר בין בלגיה, צרפת, גרמניה, הולנד ובריטניה.

חברות הרכבת הדגישו כי רישום ביומטרי עם ההגעה לגבול ישפיע באופן משמעותי על השטחים המצומצמים של תחנות הרכבת.

HSI קראה גם ליישום הדרגתי של ה-EES כדי למנוע כל "שיבוש רציני" בנסיעות ברכבת בריטניה-איחוד האירופי.

הוא אמר שהתחנה זקוקה לעוד קיוסקים של EES כדי לעבד רישום ביומטרי ובדיקות בצורה יעילה יותר.

יורוסטאר עשויה גם להיאלץ להגביל את הנוסעים שלה כדי להימנע מתורים ארוכים בגבול.

יורוסטאר הציעה אפשרות של "בלם חירום" לפקידי ממשל אם ה-EES יוביל לתורים ארוכים יותר.

עדויות אחרות מצביעות על כך ש-EES ישבש את הנסיעות בין בריטניה לאיחוד האירופי

ועדת הביקורת האירופית אספה עדויות על האופן שבו ה-EES ישפיע על הנסיעות בין האיחוד האירופי לבריטניה.

נמל דובר וחברות המעבורות הזהירו בעבר מפני עיכובים של 14 שעות בגבול.

בנמל דובר, עם גבולות צמודים זה לזה, אין מספיק מקום לנוסעים לרדת מרכביהם ולהירשם ל-EES.

פקידים מקומיים גם הראו כמה ארוכים תורים בגבול יכולים להשפיע ברצינות על קהילות מקומיות, עסקים ורשויות.

עיכובים משמעותיים בנמל עלולים לגרום לעומסי תנועה בכבישים הראשיים, ולהשפיע על הגישה למנהרת היורו בפולקסטון.

זה עלול לשבש כלכלות מקומיות ולהעלות חששות רווחה עבור נוסעים וקהילות.

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, ופקידים מקומיים בקנט דחקו בממשלת בריטניה לטפל בבעיות הגבול הקרובות של EES .

ועדת משרד המשפטים והפנים של הפרלמנט הבריטי השיקה גם חקירה לגבי מערכות ניהול גבולות אלקטרוניות .

זה כולל את ה-EES, מערכת המידע וההרשאות האירופי לנסיעות (ETIAS), ומערכת הרשאות נסיעות אלקטרוניות (ETA) של בריטניה.

כיצד פועלת מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי

ה-EES נועד להגביר את אבטחת הגבול של אזור שנגן של האיחוד האירופי.

במקום להחתים דרכונים בגבול, ה-EES יעקוב אחר כניסות ויציאות אלקטרונית.

ה-EES גם יציין סרבנות כניסה ויזהה אנשים לא מורשים ואלה שהשהו מעבר לאזור שנגן.

מערכת בדיקת הגבולות הדיגיטלית החדשה תזהה גם אנשים המשתמשים בזהות ודרכונים בדויים.

רישום ביומטרי לפני קצין הגבול נדרש רק בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן של האיחוד האירופי.

לביקורים עתידיים, מטיילים יכולים להשתמש בטביעות אצבע או ביומטריה של הפנים כדי לאשר את רשותם.

הנתונים שלהם יישארו ב-EES למשך שלוש שנים לכל היותר או עד שתוקף הדרכון שלהם יפוג.

בכל פעם שהם מבקרים באזור שנגן, ה-EES ירענן וישמור את הנתונים למשך שלוש שנים נוספות או עד שתוקף הדרכונים שלהם יפוג.

אם הם מבקרים באזור שנגן לאחר תום שלוש השנים, על הנוסע לרשום שוב את הנתונים הביומטריים שלו בפני קצין הגבול.