המפקח הראשי העצמאי לשעבר של גבולות והגירה (ICIBI) אומר שהצלחתו של הרשאת הנסיעה האלקטרונית החדשה (ETA) תלויה במידה רבה בכוח הגבול של בריטניה.
בפגישה עם ועדת בית הלורדים לענייני משפט ופנים ב-19 במרץ 2024, אמר דייוויד ניל כי ה-ETA יכול להפוך את בריטניה לבטוחה יותר.
"בהחלט זה יכול. זה מסיר טעויות אנוש, למשל, שהיא אחת הפערים הגדולים ביותר, אז זה חייב להיות דבר חיובי", אמר.
כלב השמירה לשעבר על ההגירה הוסיף כי באסטרטגיית הגבול של בריטניה לשנת 2025, ה-ETA מצייר עתיד דיגיטלי ואוטומטי של נסיעות.
עם זאת, ניל אמר שהממשלה הבריטית צריכה "לחזק את קו האנשים בארגון שתומך בטכנולוגיה".
בהתבסס על הדיווחים שלו, ייתכן שכוח הגבול של בריטניה "לא בהכרח מצויד לספק את המענה הדיגיטלי כדי להפחית חלק מהסיכונים".
הוא הדגיש, "אם ההקלות של האנשים לא יהיו במקום, הגבול תמיד יהיה פגיע".
ניל אמר שניהול כוח אדם ומנהיגות הם קריטיים ל-ETA ומסייעים למעשה לאבטח את גבולות בריטניה.
כוח הגבול צריך להבין את הטכנולוגיה
אלכסנדר דאונר, יו"ר Policy Exchange ושר החוץ לשעבר לאוסטרליה, שיתף דעה דומה.
בפגישה נפרדת עם הוועדה ב-12 במרץ 2024, דאונר הצהיר כי הקלה על אנשים וסחורות בבריטניה וממנה היא חיונית.
"אני בהחלט חושב שהשימוש בטכנולוגיה וקליטה יעילה ומהירה של טכנולוגיה על ידי כוח הגבול הם העתיד", אמר מחבר סקירה עצמאית של כוח הגבול משנת 2022.
הוא ציין כי חיל הגבול אינו מפתח את הטכנולוגיה; זה רק רוכש ומשתמש בטכנולוגיה.
עם זאת, אמר דאונר, "קציני כוח הגבול יצטרכו להבין את הטכנולוגיה".
"הם יצטרכו לדעת איך כל זה עובד ומה לעשות אם זה יפסיק לעבוד", אמר על טכנולוגיות דיגיטליות כמו זיהוי פנים.
עם ה-ETA, הוא אמר, "אולי לא תזדקק לכל כך הרבה קציני כוחות הגבול, אבל הם יצטרכו להיות מיומנים יותר מבחינה טכנולוגית ודיגיטלית".
דאונר ציין גם בעיות כוח אדם ורכש במשרד הפנים, המפקח על כוח הגבול.
לדבריו, גם משרד הפנים חייב להיות "ידידותי לטכנולוגיה ומוכן לאמץ טכנולוגיה חדשה".
יו"ר ה-Policy Exchange הכיר בכך שלטכנולוגיה יש סיכונים.
עם זאת, זה יכול לקחת זמן, ואם זה יעבוד, אנשים וסחורות ייכנסו לבריטניה "מהר יותר, ויחסכו הרבה כסף וחרדה".
טענות לחוסר יעילות של כוחות הגבול
לפני כמה חודשים, ניל פוטר בגלל פרסום הדוחות שלא פורסמו ללא אישור משרד הפנים.
בדיווחים שלו, הוא הצביע על הסינון הבלתי מספק של כוחות הגבול של בריטניה של נוסעים במטוסי עסקים בנמל התעופה לונדון סיטי.
ה-ICIBI לשעבר הדגיש גם הסחות דעת ולחץ בקרב פקידי הגבול ואת הפריסה הלא עקבית של משאבי כוח הגבול בשדות תעופה אחרים.
ניל ציין את המחסור בציוד תקשורת לפקידי הגבול המפעילים שערי דרכונים אלקטרוניים (eGates), המוביל לעמדות גבול בלתי מאוישות.
הטענות שלו עוררו חששות לגבי היעילות של אמצעי האבטחה של בריטניה בשדות תעופה ובנקודות כניסה אחרות.
ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי הדו"ח של ניל "שגוי במסקנתו כי קיים סיכון משמעותי לביטחון".
הוא גם הוסיף כי ננקטו פעולות מתקנות כדי להבטיח שהתהליכים הנכונים ושמירה על רישום בוצעו.
יתר על כן, משרד הפנים סיפק רשימה של פעילויות מתמשכות לטיפול באיומים מתעופה כללית או טיסות לא מסחריות.
זה כולל צמצום שדות תעופה, פיתוח שירות דיגיטלי לדוח תעופה כללית (GAR) והגשת מידע נוסעים מראש (API), ומתן חבילות הדרכה לצוות החזית.
כוח הגבול דחק במטוסים ובמפעילים קבועים להתכונן לציית לתכנית ה-ETA החדשה .
משרד הפנים חווה בעיות במסד נתונים
דאונר גם הזכיר את הסיכון של הסתמכות על מאגרי מידע של מדינות אחרות כדי לסנן את אזרחיה המגיעים לבריטניה.
דוגמה לסיכונים עשויה להיות דומה לזו שעומדת בפני משרד הפנים כעת.
ליותר מ-76,000 אנשים היו פרטים שגויים במסד הנתונים של משרד הפנים להגירה, המציגים נתונים מעורבים או ממוזגים במסד הנתונים.
מסד נתונים זה, המכונה Person Centric Data Platform (PCDP), מאחסן מידע עבור 177 מיליון אנשים.
ה-PCDP עוקב אחר ההיסטוריה של מהגר עם מערכות הגירה בבריטניה, כולל בקשות ויזה ונתונים ביומטריים.
הרשומות שלה משמשות במערכת אטלס, אליהן ניגשים עובדי תיקים, פקידי כוחות הגבול ומערכות מקוונות אחרות כדי להדגים את סטטוס ההגירה.
שגיאות במערכת מסד הנתונים עלולות להוביל לבעיות בהוכחת זכויות לעבודה, לשכור דיור או גישה לטיפול חינם ב-NHS.
לשכת נציב המידע חוקרת פרצות מידע אפשריות.