Getlink, החברה המנהלת את מנהרת התעלה, השלימה בניית תשתית חדשה למערכת כניסה/יציאה (EES) בטרמינל הצרפתי שלה בקוקל.
התשתית היא "אזור רישום מראש" חדש מכוסה גג, בו הנוסעים יכולים להגיש דרכון ונתונים ביומטריים.
"בשטח של 7,000 מ"ר, הוא יכול להכיל עד 60 רכבי נוסעים בו זמנית", אמר המשרד, כפי שדווח על ידי The Local .
מתקן הנסיעה ישמש נהגים שאינם מהאיחוד האירופי (EU) המשתמשים בשירות LeShuttle כדי לנסוע לבריטניה (בריטניה).
ה-EES היא מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי המשתמשת בנתונים ביומטריים כדי לתעד את הכניסה והיציאה של נוסעים.
זה ישפיע על כל הנוסעים שאינם באיחוד האירופי, כולל בעלי אשרת שהייה קצרה ואזרחים פטורים בויזה כמו אזרחים בריטים.
במקום להחתים דרכונים בגבול, ה-EES יתעד נתונים ביומטריים כמו טביעות אצבע וסריקות פנים.
לכל מפרץ מעבר יהיו "שני קיוסקים סטטיים הדרושים להשלמת הבדיקות הביומטריות הנדרשות".
הקיוסקים סופקו על ידי חברת IN Groupe הצרפתית ומיועדים במיוחד לנוסעי רכב.
ובכל זאת, הנוסעים עדיין יצטרכו לצאת ממכוניותיהם כדי לרשום את הביומטרי שלהם.
Getlink מאשרת שהקיוסקים הראשונים נמצאים כעת במקום. השאר יותקנו עד תחילת מאי 2024.
לפי איגוד חברות התעופה הצרפתי L'Union des Aéroports Français (UAF), המועצה האירופית תשיק את EES בנובמבר 2024 .
ל-Getlink יש עדיין עבודה לעשות כדי להתכונן ל-EES
על פי חוקי האיחוד האירופי, מטיילים חייבים לרשום נתוני פנים וטביעות אצבע לפני שוטר הגבול בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן.
בביקורים עתידיים, מטיילים יכולים להשתמש בטביעות אצבע או ביומטריה של הפנים כדי לאשר את רשותם ולתעד את הכניסה והיציאה שלהם.
נתוני המטיילים יישארו ב-EES למשך שלוש שנים או עד שתוקף הדרכון שלהם יפוג. זה יתרענן בכל פעם שהם נכנסים לאזור שנגן.
ביקור מחדש באיחוד האירופי לאחר שפג תוקפם של הנתונים שלהם יחייב אותם להירשם שוב בפני קצין הגבול.
לדברי Getlink, הם גם בנו "מתקן ספציפי" עם "נוף פנורמי של אזור הרישום מראש ומפרצי החניה".
זה, יחד עם טלוויזיות במעגל סגור, יעזור להקל על בדיקות הגבולות הנערכות על ידי משטרת הגבולות הצרפתית או Police Aux Frontières (PAF).
התאמת התשתית של מעבר הגבול בפולקסטון בצד בריטניה של המנהרה נמשכת עד הקיץ. קיוסקים יותקנו בצד הבריטי החל מיולי 2024.
בסך הכל, 224 קיוסקים יותקנו הן בצד הצרפתי והן בצד הבריטי של מנהרת התעלה.
Getlink אמרה בעבר לוועדת הביקורת האירופית של בריטניה כי היא השקיעה 80 מיליון אירו כדי להכין את מסופי Coquelles ו-Folkestone שלה עבור ה-EES.
החברה הציבורית האירופית חזתה שה-EES יוסיף חמש עד שבע דקות לזמן הנסיעה הכולל של הנוסעים.
כפי שתועד על ידי Connexion , Getlink בטוחה כעת לספק את זמן המעבר התחרותי ביותר עם תשתית וקיוסקים חדשים.
החברה השתמשה בבינה מלאכותית כדי לבצע ניתוחי זרימת תנועה מפורטים תחת המערכות החדשות.
מספר קבוצות דוחקות באיחוד האירופי לעכב את השקת EES
מספר נמלים אחרים ושדות תעופה גדולים יותר מתקינים גם קיוסקים וציוד אחר כדי להאיץ את איסוף הנתונים של EES.
לפי הדיווחים, הקיוסקים של נמל התעופה של ניס מוכנים. גם נמל קאלה מתקין כעת את הציוד שלו אך מצפה להיות מוכן בזמן.
מצד שני, שדות התעופה בפריז יוכלו להתחיל בעבודות הבנייה רק לאחר האולימפיאדה.
המשחקים האולימפיים והפראלימפיים 2024 מתוכננים בצרפת מה-26 ביולי עד ה-11 באוגוסט ו-28 באוגוסט עד ה-8 בספטמבר 2024, בהתאמה.
זאת למרות שהאיחוד האירופי דרש מהמדינות החברות להקים את המערכות עד סוף יולי.
מסיבה זו, UAF ניהל משא ומתן עם האיחוד האירופי כדי לדחות שוב את השקת ה-EES.
כמה פקידי נסיעות ותחבורה אחרים בבריטניה הביעו גם הם דאגה לגבי העיכובים הארוכים הפוטנציאליים עקב ה-EES.
העיכובים צפויים להיות גרועים יותר בגבולות צרפת-בריטניה בשל נפח התנועה העצום ובגבולות עם 'בקרות צמודות'.
פיקוח צמוד אומר שבדיקות גבולות צרפתיות מבוצעות על אדמת בריטניה.
נמל דובר, למשל, הזהיר את ועדת הביקורת האירופית מפני עיכובים של 14 שעות עקב EES.
ייתכן ש-Eurostar תצטרך להגביל את מספר הנוסעים בתחנת הרכבת St Pancras בלונדון כדי למנוע עיכובים ותורים ארוכים.
אפליקציית EES החדשה של האיחוד האירופי נמצאת כעת בפיתוח ועשויה לסייע בהאצת בדיקות הגבולות. עם זאת, יש אומרים שהוא לא יהיה מוכן בזמן להשקתו בהמשך השנה.
המל"ל אמר שזה גם לא יכול להיות מאוד מועיל מכיוון שהוא לא יכול לצלם ומטיילים לא יכולים להעלות טביעות אצבעות.
השימוש באפליקציית EES יהיה וולונטרי גם עבור המדינות החברות באיחוד האירופי. צרפת עדיין לא הודיעה אם היא תשתמש באפליקציה.