מחקר חדש גילה שרוב אזרחי בריטניה (בריטניה) עדיין חסרי מושג לגבי מערכת הכניסה/יציאה (EES).
ה-EES היא מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי (האיחוד האירופי). הוא אמור לצאת לדרך בנובמבר השנה.
במקום להחתים דרכונים בגבול האיחוד האירופי, ה-EES יתעד כניסות ויציאות באמצעות נתונים ביומטריים.
זה ישפיע על כל הנוסעים שאינם באיחוד האירופי, כולל בעלי אשרת שהייה קצרה ואזרחים פטורים בויזה כמו אזרחים בריטים.
כמעט שני שלישים, או 63 אחוז, מאזרחי בריטניה עדיין אינם מודעים ל-EES וכיצד זה ישפיע על הנסיעה לאזור שנגן.
כך עולה מסקר EES שנערך על ידי Co-op Insurance, בהשתתפות 2,000 מבוגרים בריטים.
כמעט רבע, או 22 אחוז, אמרו שהם "יידחו" מביקור בגוש האיחוד האירופי בגלל ה-EES.
גרהם וורד-לוש, ראש מחלקת הנסיעות ב-Co-op Insurance, אמר כי לחץ במהלך הנסיעה אינו דבר בלתי רגיל.
לרוב זה נובע מ"ניווט בקצב המהיר שמגיע עם שהייה בשדה תעופה ומעקב אחר התהליכים השונים".
סקר EES הראה כי 27 אחוזים מוצאים שבדיקות אבטחה בנמל התעופה הן החלק המלחיץ ביותר בטיול בחג.
"עם השקת השינויים החדשים הללו באבטחת שדות התעופה, חשוב שהנוסעים יהיו מודעים למה לצפות כדי שיוכלו לתכנן בהתאם", אמר וורד-לוש, כפי שדווח על ידי TTG Media .
סקר EES על עיכובים ממושכים אפשריים במהלך הנסיעה
לפי סקר EES, 38 אחוז אמרו שהאפשרות של עיכובים ממושכים תגרום להם לשקול מחדש את הביקור באזור שנגן.
כמה פקידי נסיעות ותחבורה הזהירו את ועדת הביקורת האירופית של בריטניה מפני תורים ארוכים בגבול בריטניה-האיחוד האירופי.
נמל דובר, למשל, אמר לוועדת הביקורת האירופית על עיכובים אפשריים של 14 שעות עקב ה-EES.
הסיבה לכך היא שהנוסעים צריכים לרדת תחילה ממכוניותיהם או מרכביהם במעברי רכב כדי להירשם ל-EES.
פקק התנועה כתוצאה מכלי רכב שעומדים בתור ישפיע קשות גם על עסקים מקומיים.
ייתכן ש-Eurostar גם תצטרך להגביל את מספר הנוסעים בתחנת הרכבת St. Pancras בלונדון כדי למנוע זמני המתנה ארוכים.
בתחנות הרכבת חסר מקום להתקנת קיוסקים נוספים של EES כדי להקל על בדיקות הגבולות האוטומטיות החדשות.
פקידי נסיעות ותחבורה צופים שהעיכובים יהיו גרועים יותר בגבולות צרפת-בריטניה בגלל הנפח האדיר של תנועת הנוסעים.
הם גם מצפים לתורים ארוכים בגבולות עם 'בקרות צמודות', שם נערכות בדיקות גבולות של האיחוד האירופי בצד בריטניה.
סיבה מובילה נוספת לעיכוב היא דרישה מנוסעים לרשום נתונים ביומטריים בפני קצין הגבול.
האיחוד האירופי מפתח אפליקציה כדי לטפל בזה. עם זאת, רבים אינם אופטימיים שזה יכול להאיץ את התהליך.
כיצד ה-EES של האיחוד האירופי משפיע על נוסעים בריטיים
בהתאם למדיניות האיחוד האירופי, נוסעים חייבים לרשום נתוני פנים וטביעות אצבע ב-EES לפני שוטר הגבול בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן.
בביקורים עתידיים, הם יכולים להשתמש בטביעות אצבע או בסריקות פנים כדי לאשר את רשותם ולתעד את הכניסה והיציאה שלהם.
ה-EES יאחסן את הדרכונים והנתונים הביומטריים של נוסעים למשך שלוש שנים או עד שתוקף הדרכונים שלהם יפוג.
זה ירענן וישמור את הנתונים שלהם לשלוש שנים נוספות בכל פעם שהם מבקרים באזור שנגן.
אם הם מבקרים באיחוד האירופי לאחר שלוש שנים, כאשר הנתונים שלהם יפוג, עליהם להירשם שוב בפני קצין הגבול.
כמחצית, או 46 אחוז, מהמשיבים בסקר EES אמרו שהם לא אוהבים את הרעיון שהנתונים הביומטריים שלהם נלכדים או מאוחסנים במערכת.
היכונו לדרישות נסיעה נוספות לאחר הברקזיט
אזרחים בריטים נחשבים לאזרחים של מדינה שלישית או שאינם אזרחי האיחוד האירופי לאחר שבריטניה עזבה את האיחוד האירופי.
אזרחי בריטניה אינם צריכים ויזה כדי לבקר באזור שנגן לנסיעות קצרות. עם זאת, עליהם לציית למדיניות הנסיעות עבור אזרחים שאינם באיחוד האירופי.
זה כולל רישום ל-EES ועד אמצע 2025, קבלת ETIAS לפני הנסיעה לאזור שנגן.
ה-ETIAS, או מערכת המידע והרשאות הנסיעות האירופית , היא המקבילה של האיחוד האירופי לאישור הנסיעות האלקטרוני החדש של בריטניה (ETA).
שניהם אישורי נסיעה דיגיטליים המאפשרים לאנשים זכאים לבקר בבריטניה או באזור שנגן ללא ויזה.