לפי נתוני מועצת התעופה הבינלאומית (ACI), נמל התעופה הית'רו בלונדון דורג במקום הרביעי העמוס בעולם בשנת 2023.
שדה התעופה הגדול ביותר בבריטניה (בריטניה) זינק מהמקום השמיני ב-2022 כדי להבטיח את המקום הרביעי ב-2023.
נמל התעופה הית'רו קיבל 79.1 מיליון נוסעים בשנת 2023, עלייה של 28.2 אחוזים מהשנה הקודמת.
למרות שהוא נמוך ב-2.1% ממספר הנוסעים שלו ב-2019, הוא עבר את הדירוג במקום השישי לפני המגיפה.
נמל התעופה הבינלאומי הארטספילד-ג'קסון אטלנטה בארצות הברית (ארה"ב) תפס את המקום הראשון. זה מחזיק במקום הראשון כבר שלוש שנים.
בפעם הראשונה, נמל התעופה של דובאי באיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) דורג במקום השני. היא רשמה עלייה של 31.7 אחוז במספר הנוסעים.
נמל התעופה דאלאס פורט וורת' בארה"ב מדורג במקום השלישי, ירד במקום אחד מ-2022.
מבחינת נוסעים בינלאומיים, דירוג שדה התעופה של ACI נשאר זהה בארבעת המקומות הראשונים בהשוואה ל-2022.
דובאי קיבלה את הכי הרבה נוסעים בינלאומיים, עם 86.9 מיליון נוסעים ב-2023. זה נשאר בפסגה כבר שלוש שנים.
לונדון הגיעה למקום השני עם 74.9 מיליון נוסעים בינלאומיים.
אמסטרדם דורגה במקום השלישי עם 61.8 מיליון, בעוד פריז תפסה את המקום הרביעי, עם 61.4 מיליון נוסעים בינלאומיים.
במהדורת חדשות אמר מנכ"ל ACI World, לואיס פליפה דה אוליביירה, "הטיסות העולמיות בשנת 2023 ניזונו בעיקר מהקטע הבינלאומי".
בשנת 2023, שדות התעופה רשמו 8.5 מיליארד נוסעים, עלייה של 27.2 אחוזים מהשנה שעברה, המהווים 93.8 אחוזים ממספר הנוסעים שלפני המגפה.
הזינוק נבע בעיקר מהפתיחה המחודשת של סין לנסיעות בינלאומיות ומספר גדל והולך של נוסעים למרות גורמים כלכליים.
נמל התעופה הית'רו קורא שוב להסיר את ה-ETA עבור נוסעי המעבר
תומאס וולדבי, מנכ"ל נמל התעופה הית'רו, קרא בקול רם בממשלת בריטניה לבטל את אישור הנסיעה האלקטרונית (ETA) לנוסעי מעבר.
הוא עשה זאת שוב כששדה התעופה הרביעי העמוס בעולם הכריז על חודש נוסף עם מספר נוסעים שיא.
במרץ 2024 נמל התעופה הית'רו קיבל סך של 6.7 מיליון נוסעים.
הוא מראה עלייה של שמונה אחוזים בהשוואה למרץ 2023 והמספר המשמעותי ביותר שנרשם לאותו חודש.
לפי התקשורת המקומית, הית'רו גם עבר את סוף השבוע העמוס ביותר של חג הפסחא אי פעם, עם 936,000 נוסעים.
וולדיבי היה מרוצה לראות את הית'רו מספקת "נסיעות חלקות למספר שיא של נוסעים".
"כדי לשמור על המומנטום, הממשלה צריכה לפטור את נוסעי המעבר בצד האווירי מתוכנית ה-ETA", הוא הכריז במהלך תדרוך העיתונאים, כפי שדווח ב- Travel Tomorrow.
נוסעי מעבר אווירי הם נוסעים עם טיסות המשך בבריטניה אך אינם צריכים לעבור ביקורת גבולות.
ווולדבי אמר שביטול ה-ETA לחיבור נוסעים "ימנע מעודד[them] לבזבז ולעשות עסקים במקום אחר".
הבוס של הית'רו הדגיש, "אנחנו צריכים ליישר את מגרש המשחקים כך שתעשיית התעופה הבריטית תמשיך להיות ברמה עולמית".
ההשפעה של תוכנית ה-ETA על נוסעי המעבר כבר נראתה בירידה במספר הנוסעים מקטאר לנמל התעופה הית'רו.
"בארבעת החודשים הראשונים של הסכם ה-ETA, 19,000 פחות נוסעי מעבר נסעו מקטאר", נכתב בהצהרה של נמל התעופה הית'רו.
מאז שה-ETA הוצג למטיילים בקטאר בנובמבר 2023, נתיב ההעברה רשם "הפרופורציות החודשיות הנמוכות ביותר שלו במשך יותר מעשר שנים בכל חודש".
דרישת נוסעי המעבר בצד האווירי לקבל ETA לפני העלייה לטיסת ההמשך שלהם מציבה את שדות התעופה בבריטניה ב"חיסרון תחרותי ".
נמל התעופה הית'רו הצהיר כי ה-ETA הוא "מכה אדירה" לנתיבים ארוכי טווח המסתמכים במידה רבה על נוסעי מעבר.
מסלולים אלה עשויים להיות בלתי ניתנים בקרוב ולהשפיע לרעה על "כלכלת בריטניה, הייצוא והקישוריות הרחבה יותר".
קריאות נוספות לבטל את ה-ETA עבור נוסעי תחבורה ציבורית
נמל התעופה הית'רו הוא לא הגוף היחיד שקורא לממשלת בריטניה לבטל את ה-ETA עבור מבקרי מעבר אווירי.
איירליינס בריטניה, גוף הסחר של חברות תעופה הרשומות בבריטניה, מועצת נציגי התעופה (BAR) בריטניה, והאיגוד הבינלאומי לתחבורה אווירית (IATA), גוף הסחר של חברות תעופה ברחבי העולם, חולקים את הקריאה הזו.
חברות התעופה בריטניה ו-BAR UK מאמינות שנוסעי תחבורה ציבורית בצד האוויר אינם חוצים מבחינה טכנית את גבולות המדינה כאשר הם מתחברים ליעדם הלאה.
מנכ"ל בריטיש איירווייס, שון דויל, הביע דאגה שה-ETA ירתיע נוסעים ממעבר דרך נמל התעופה הית'רו בלונדון.
פול צ'ארלס, מנהל התקשורת לשעבר של וירג'ין אטלנטיק, הדגיש גם הוא, "מיסוי תחבורה הוא בגדר כישלון".
עם זאת, משרד הפנים של בריטניה היה נחרץ בדרישת ה-ETA עבור כל נוסעי המעבר, ללא קשר לשאלה אם הם עוברים ביקורת גבולות.
הוא הדגיש כי ה-ETA "עוצר אנשים שעשויים להשתמש בטיסות המשך כדי להימנע מלקבל אישור לנסוע לבריטניה".
ובכל זאת, משרד הפנים אמר גם שהוא "שומר על זה בבדיקה בזמן שאנחנו ממשיכים להפעיל את התוכנית".
ה-ETA בבריטניה יהיה חובה עבור מטיילים שאינם צריכים ויזה כדי להיכנס לבריטניה. זה כולל אזרחי האיחוד האירופי, אזרחים אמריקאים ואחרים.
נכון לעכשיו, רק נוסעים מבחריין, ירדן, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות זקוקים ל-ETA כדי לנסוע לבריטניה.
בקשת ETA עולה 10 פאונד. הוא תקף לשנתיים ומאפשר נסיעות קצרות מרובות לבריטניה לצורך פנאי, עסקים או לימודים.
שלא כמו בנמלי תעופה גדולים אחרים באירופה, כל הנוסעים עם טיסות המשך בבריטניה זקוקים ל-ETA להמשך הנסיעה שלהם.