נוסעים המשתמשים במנהרת התעלה לא יחוו תורים ארוכים כאשר תוצג מערכת הכניסה/יציאה החדשה של האיחוד האירופי (EES).
כך הבטיח מנכ"ל Getlink, יאן לריצ'ה, במהלך חגיגת 30 שנה לפתיחת מנהרת התעלה ב-7 במאי.
Getlink (לשעבר Eurotunnel) מפעילה את מנהרת התעלה, מנהרת רכבת תת-ימית המחברת בין פולקסטון בקנט, בריטניה (בריטניה), לבין קאלה בקוקלס, צרפת.
"לא יהיה עיכוב בכביש המהיר, כלום. זה יקרה בצורה חלקה מאוד", אמר לריש ל- BBC .
הוא הסביר שהנוסעים "יהיו פשוט[get] לצאת מהמכונית שלהם, לבלות כמה דקות על הקיוסקים שלהם, ולחזור למכונית שלהם ולהמשיך בנסיעה שלהם".
לריש אמר עם השקת EES, חציית מנהרת התעלה תימשך "חמש עד שבע דקות נוספות" בהשוואה לזמן הנסיעה הנוכחי.
החברה הגדילה את מספר הנתיבים כדי לטפל בבעיה זו ולהבטיח ללא עיכובים או תורים ארוכים.
Getlink גם מתכננת להעסיק ולהכשיר 140 אנשי צוות נוספים כדי לסייע לנוסעים במהלך השקת EES.
לפי מגזין האקטואל ניוז, לריש אמר כי השקת EES "לא מדאיגה אותנו כלל".
"להיפך, אנחנו רואים בזה יתרון משלים על ידי ביצועים טובים יותר ממפעילים אחרים", אמר.
צפויים תורים ארוכים ועיכובים במהלך השקת EES
ה-EES ישפיע הן על מחזיקי אשרת שהייה קצרה והן על נוסעים פטורים בויזה כגון אזרחים בריטיים.
זה ידרוש מנוסעים שאינם באיחוד האירופי לרשום נתונים ביומטריים לפני שוטר הגבול בפעם הראשונה שהם מבקרים באזור שנגן.
במהלך הביקורים הבאים, עליהם לתעד את הכניסה והיציאה באמצעות סריקות פנים או טביעות אצבע במקום החתמת דרכון.
השקת ה-EES עוררה אזהרות על תורים ארוכים ועיכובים בגבולות בריטניה-האיחוד האירופי, במיוחד אלה עם בקרות צמודות.
זה כולל מעבר גבול במנהרת התעלה, נמל דובר ותחנת סנט פנקראס בלונדון.
בגבולות עם בקרות צמודות, שוטרי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה בזמן שהנוסעים עדיין בבריטניה.
בנמל דובר הזהירו גורמים רשמיים מפני עיכובים של 14 שעות . הנוסעים יצטרכו לצאת מהרכבים שלהם כדי להירשם ל-EES.
גם הרשויות המקומיות הביעו חשש שהדבר יהפוך את כבישיהן לחניון ויפגע באיכות החיים ובכלכלה.
High Speed 1 (HS1) הציע כי יורוסטאר ייאלץ להגביל את מספר הנוסעים כדי להימנע מקווים מתפתלים בתחנת St. Pancras.
התשתית של Getlink, טכנולוגיה למזער שיבושים
Getlink השקיעה 80 מיליון אירו כדי להכין את מסופי Coquelles ו-Folkestone שלה לקראת השקת EES.
לאחרונה היא השלימה את בנייתו של "אזור רישום מראש" מכוסה בגג במסוף ה-Coquelles שלה.
תשתית 7,000 מ"ר מאפשרת לנוסעים להגיש דרכונים ולרשום סריקות פנים וטביעות אצבע.
לכל מפרץ מעבר יהיו שני קיוסקים של EES להשלמת הבדיקות הביומטריות הנדרשות.
מפעילת מנהרת התעלה אומרת שהיא יכולה להכיל בו זמנית עד 60 כלי רכב נוסעים.
החברה כבר התקינה את עמדות ה-EES הראשונות. שאר הקיוסקים יותקנו עד מאי 2024.
במסוף Folkestone של Getlink, התאמתו להשקת EES תימשך עד הקיץ.
עמדות ה-EES בצד הבריטי יותקנו החל מיולי 2024.
מלבד מפרצי נסיעה, Getlink בנתה גם מתקן לרשויות לצפייה באזור הרישום מראש ובמפצי החניה.
הנוף הפנורמי וטלוויזיות במעגל סגור יסייעו להקל על בדיקות הגבולות שנערכו על ידי פקידי הגבול של האיחוד האירופי.
הביטחון של לריש בהבטחת אי תורים ארוכים או עיכובים במסופים של Getlink נובע גם הוא, בין השאר, מבינה מלאכותית.
החברה השתמשה בבינה מלאכותית כדי לבצע ניתוחי זרימת תנועה מפורטים תחת המערכות החדשות.
"בזכות הדיגיטל, הודות לעבודה היומיומית של הצוותים שלנו, הודות לעבודה מול הרשויות הצרפתיות והבריטיות, הכנו את כל זה", שיתף לריש.
מספר שיחות לעיכוב השקת EES
ה-EES אמור להשיק ב-6 באוקטובר 2024, אך L'Union des Aéroports Français (UAF) חשף כי הוא נדחק לאחור חודש לאחר מכן .
בשל חששות טכנולוגיים, האיחוד האירופי דחה את השקת EES מהתאריך הראשוני שלו ב-2021 לספטמבר 2023.
זה נקבע מחדש לאוקטובר 2024 כדי למנוע שיבושי נסיעה במהלך המשחקים האולימפיים שנקבעו בצרפת מיולי עד ספטמבר.
עם זאת, מספר פקידי תחבורה ונסיעות דחקו באיחוד האירופי לעכב את השקת ה-EES , לפחות עד שאפליקציית EES תהיה מוכנה.
האיחוד האירופי מפתח אפליקציה שתעזור לנוסעים להירשם ל-EES מבעוד מועד ומרוחק מהגבול.
טום פורסגלוב ממשרד הפנים של בריטניה אישר לוועדת הבדיקה האירופית את מה שחשפה הבוסית של יורוסטאר, גוונדולין קזנב, קודם לכן.
אפליקציית EES לא תהיה מוכנה בזמן להשקת EES בהמשך השנה. במקום זאת, הוא יהיה זמין בהקדם האפשרי.
ובכל זאת, האיחוד האירופי איתן בתאריך השקת ה-EES שלו באוקטובר מכיוון שמערכת בדיקת הגבולות החדשה תעבוד באופן עצמאי בלעדיו.
בנוסף, מדינות החברות באיחוד האירופי לא יידרשו להשתמש בו.
שר התחבורה, גיא אופרמן, חשף גם כי השקת EES תהיה תקופת השקה רכה של שישה חודשים כדי להבטיח מעברים חלקים יותר ולמנוע עיכובים.