הכשל האחרון בשערים האלקטרוניים (eGates) העלה חששות לגבי ההשלכות הפוטנציאליות שלו ברגע שמערכות בדיקת הגבולות החדשות יוקמו.
זה כולל יישום רחב יותר של אישור נסיעות אלקטרוני (ETA) של בריטניה (בריטניה) ושל מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES).
בערב ה-7 במאי, שדות התעופה הגדולים של בריטניה חוו יותר מארבע שעות של הפסקות eGate.
נוסעים שהגיעו לשדות התעופה הית'רו, גטוויק, סטנסטד, ברמינגהם, בריסטול, אדינבורו, מנצ'סטר וניוקאסל נאלצו לנקות את ביקורת הדרכונים באופן ידני.
לורד פוסטר מבאת', יו"ר ועדת המשפטים והפנים, אמר שצוות כוחות הגבול חייב להיות "מצוייד ומאומן להתמודד עם מצבים כאלה".
הוא הוסיף כי "החוסן במערכות שלנו הוא חיוני" מכיוון שבריטניה מתכוננת להפיץ את ה-ETA בצורה רחבה יותר.
"הממשלה חייבת לתקן את היסודות", אמר לורד פוסטר, לפי ה- BBC .
"ועל זה להיות מוכן ללמוד את הלקחים המתאימים כשדברים משתבשים", הוסיף.
ה-ETA היא מערכת היתרי הנסיעה הדיגיטלית החדשה של בריטניה שתהיה חובה לכל אזרחים שאינם בעלי ויזה המבקרים בבריטניה.
כרגע זה חובה רק למבקרים מגוש המפרץ שנדרשו בעבר ויתור על ויזה אלקטרוני (EVW).
ג'וליה לו בו-סעיד, מנכ"לית The Advantage Travel Partnership, תעשיית סוכני נסיעות עצמאית, אמרה שבריטניה לא צריכה להסתמך יותר מדי על טכנולוגיה.
הוא הפציר בממשלת בריטניה להשקיע בטכנולוגיות המבטיחות בדיקת גבולות "המערכות פועלות בצורה חלקה".
לוסי מורטון מאיגוד שירותי ההגירה חשפה שהם ביקשו שוב ושוב ממשרד הפנים תוכניות חירום מתאימות.
היא הוסיפה כי על הממשלה להחזיק "תוכניות מגירה איתנות כדי למנוע כל הפרעה מיותרת לנוסע".
עם זאת, מורטון אמר כי הכישלון האחרון של eGates הוכיח שעדיין חסרות תוכניות מגירה.
המוכנות של בריטניה ל-EES של האיחוד האירופי
דן ג'רוויס, שר הביטחון של משרד הפנים של מפלגת הלייבור, לחץ על טום פורסגלוב, השר להגירה חוקית והגבול, בנוגע לכישלון eGates בבית הנבחרים ב-8 במאי.
לפי TTG Media , ג'רוויס שאל את Pursglove אם הוא יכול "להבטיח שההכנות המלאות נמצאות במקום" כאשר ה-EES של האיחוד האירופי יתחיל בהמשך השנה.
Pursglove הצהיר כי "כמות עצומה" של שיתוף פעולה ו"מעורבות יסודית" קיימת בין בריטניה (בריטניה), צרפת והאיחוד האירופי.
זאת כדי להבטיח שלבריטניה יהיו "התוכניות הטובות ביותר האפשריות" כאשר ה-EES ייצא בהמשך השנה.
"השגנו התקדמות אמיתית בשבועות האחרונים, ונמשיך לקיים את המאמץ הזה", הוסיף.
ה-EES היא מערכת בקרת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי שעומדת לצאת באוקטובר 2024.
זה יחליף את החתמת הדרכונים באופן ידני בגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי.
במקום זאת, המערכת משתמשת בסריקות פנים או טביעות אצבע כדי לתעד את תנועות המטיילים באזור שנגן.
הצגתו עוררה אזהרות על תורים ארוכים ועיכובים בגבולות בריטניה-האיחוד האירופי עם בקרות צמודות.
אמצעי הפיקוח הסמוכים זה לזה פירושם שוטרי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה על אדמת בריטניה.
מפעילת מנהרת הערוץ, Getlink, הבטיחה שלא יהיו תורים ארוכים בטרמינלים שלהם בקוקלס ובפולקסטון.
עם זאת, יש חשש לעיכובים של 14 שעות בנמל דובר וקווים מתפתלים בתחנות סנט פנקראס בלונדון.
שר התחבורה גיא אופרמן הצהיר כי השקת EES תעבור השקה רכה של חצי שנה על מנת להבטיח מעבר חלק ולטפל בתורים ארוכים.
כשל ארצי של eGate הותיר אלפים מחכים בתורים ארוכים
ישנם 270 eGates ב-15 נמלי אוויר ורכבת בבריטניה, ונראה שכולם הפסיקו לעבוד ב-7 במאי.
לפי משרד הפנים, ברגע שהמהנדסים זיהו בעיה רחבה יותר ברשת בסביבות השעה 19:44, "הופעלה תגובת מגירה בקנה מידה גדול תוך שש דקות".
Pursglove הדגיש כי "אין אינדיקציה לפעילות סייבר זדונית" וכי ההפסקה לא סכנה את אבטחת הגבול.
עם זאת, הכישלון הארצי של eGates הותיר אלפי נוסעים שהגיעו לבריטניה שעות המתנה כדי לפנות את ביקורת הדרכונים.
שוטרי הגבול של בריטניה נאלצו לבצע בדיקת דרכונים באופן ידני עד שה-eGates חזרו לאינטרנט זמן קצר לאחר חצות.
לפי ה-Guardian , הכישלון של eGates "השפיע גם על כמה מערכות שיטור, דרכונים והגירה".
Pursglove "התנצל בכנות על ההפרעה שהתרחשה".
הוא גם הבטיח "שכל לקח אפשרי נלמד, כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב".
Pursglove אמר כי הכישלון ב-eGates נבע מ"בעיות טכניות ברשת משרד הפנים".
הוא הוסיף כי כוחות הגבול כבר מצאו פתרון קבוע לבעיה, שהבטיח שזה לא יקרה שוב.
החלפת eGates בטכנולוגיה חדשה יותר
הכישלון הארצי של eGates הוא אחד מני רבים שגרמו לשיבוש נסיעות משמעותי בנקודות הכניסה של בריטניה.
לפני שבועיים, הפסקה טכנית נוספת גרמה גם לתורים ארוכים בשדות התעופה אדינבורו, גטוויק ובריסטול.
במאי 2023, נוסעי שדה התעופה והנמל בבריטניה חוו עיכובים ארוכים עקב שדרוג נוסף של תוכנת המערכת.
בחלק האחרון של 2021, היו גם שלושה מקרים נפרדים של כישלון eGates.
המפקח הראשי של הגבולות וההגירה לשעבר דייוויד ניל הזהיר מפני חוסר היעילות וחוסר היעילות של ה-eGates.
eGates נועדה לשפר את בקרת הגבולות, ולאפשר חווית הגירה חלקה ומהירה בהרבה.
הם משתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להשוות תמונה חיה של מטייל עם התמונה המאוחסנת בשבב הביומטרי של הדרכון.
כוח הגבול מתכנן לבחון מערכת eGates חדשה וחכמה יותר המשתמשת רק בטכנולוגיית זיהוי פנים לנסיעות ללא מגע.
אם יוכח כהצלחה, מטיילים לא יצטרכו להביא את הדרכונים שלהם כשהם עוברים בדיקות הגירה בבריטניה.