לענף התיירות של הממלכה המאוחדת (בריטניה) הייתה שנה מדהימה בשנת 2023, עלתה להיות המדינה השלישית המרוויחה ביותר מנוסעים בינלאומיים.
על פי דו"ח ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO), בריטניה גרפה בשנה שעברה תקבולים תיירותיים מרשימים של 58 מיליארד ליש"ט (74 מיליארד דולר).
בריטניה עלתה לתפוס את המקום השלישי מהמקום החמישי לפני המגיפה ב-2019.
המדינה גם דורגה ברשימת 10 המובילים של היעדים המתויירים ביותר ברחבי העולם.
בריטניה וצפון אירלנד קיבלו ביחד למעלה מ-51 מיליון כניסות בינלאומיות.
לאחר כמה שנים מאתגרות, תחיית התיירות של בריטניה בשנת 2023 מדגישה את המשך המשיכה שלה כמוקד טיולים עולמי.
הבריטים גם דורגו במקום הרביעי בהוצאות התיירות, כששילמו 85 מיליארד ליש"ט (110 מיליארד דולר) בחגים בינלאומיים ב-2023.
יעדי תיירות מובילים אחרים ומרוויחים ב-2023
שאר המקומות המובילים בעולם עבור המדינות המתויירות ביותר והמרוויחים הגבוהים ביותר נותרו למעשה זהים לשנים קודמות.
צרפת חיזקה את מעמדה כיעד המתויר ביותר בעולם בשנה שעברה.
מנחה האולימפיאדה הקרובה קיבלה בברכה 100 מיליון תיירים זרים ב-2023.
ספרד זכתה במקום השני עם 85 מיליון כניסות, ואחריה ארצות הברית (ארה"ב) עם 66 מיליון.
את החמישייה הראשונה סוגרות איטליה , שקיבלה 57 מיליון תיירים, וטורקיה, עם 55 מיליון תיירים בינלאומיים.
היעדים הנוספים המתויירים ביותר בעשירייה המובילים הם מקסיקו , בריטניה, גרמניה , יוון ואוסטריה .
בהשוואה לפני המגפה, בריטניה עלתה מהעשירי למקום השביעי, בעוד שיוון עלתה מהמקום ה-13 למקום התשיעי.
שאר העשירייה הראשונה, איטליה, טורקיה, מקסיקו, גרמניה ואוסטריה, עלו כולן במיקום אחד גבוה יותר בהשוואה לדירוג שלהן ב-2019.
בינתיים, ארה"ב שמרה על המקום הראשון שלה ברווחים ממבקרים בינלאומיים, והרוויחה 138 מיליארד ליש"ט (176 מיליארד דולר) מתקבולי תיירות ב-2023.
ספרד זכתה למקום השני עם רווחים של 72 מיליארד ליש"ט (92 מיליארד דולר) מתיירות בינלאומית.
58 מיליארד ליש"ט של בריטניה (74 מיליארד דולר) העלו אותה לפני 54 מיליארד ליש"ט (69 מיליארד דולר) של צרפת במקום השלישי ו-44 מיליארד ליש"ט של איטליה (56 מיליארד דולר) במקום החמישי.
מדינות אחרות שהרוויחו הכי הרבה מתיירות בינלאומית הן איחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות), טורקיה, אוסטרליה , קנדה , יפן , גרמניה, ערב הסעודית, מקאו (סין), הודו ומקסיקו.
התיירים בעלי ההוצאות הגבוהות ביותר של 2023
מהצד השני של המשוואה, התיירים הסינים הוציאו הכי הרבה על נסיעות גלובליות ב-2023.
ככל שהמגבלות המגיפה הקלו, הם הוציאו בקלות יותר מכל המדינות האחרות, והוציאו יותר מ-155 מיליארד ליש"ט (196.5 מיליארד דולר) על נסיעות בינלאומיות.
נוסעים אמריקאים היו ההוצאות השניות בגודלן על תיירות בינלאומית, והוציאו 155 מיליארד ליש"ט (150 מיליארד דולר) בחו"ל.
תובעת את המקום השלישי היא גרמניה, שאזרחיה הוציאו 88 מיליארד ליש"ט (112 מיליארד דולר).
הבריטים מדורגים במקום הרביעי, בעוד שהצרפתים היו החמישי בגובה ההוצאות, והוציאו 88 מיליארד ליש"ט (49 מיליארד דולר) על תיירות בינלאומית.
מדינות ההוצאות המובילות האחרות היו קנדה, איטליה, הודו, רוסיה, דרום קוריאה והודו.
הודו זינקה מהמקום ה-14 ב-2019 למקום השמיני ב-2023, בעוד שאיטליה עלתה מהמקום העשירי למקום השביעי.
התיירות הבינלאומית בבריטניה ממשיכה לעלות
VisitBritain, סוכנות התיירות הלאומית של בריטניה, דיווחה כי מאמצי השיווק והשותפויות בתעשייה בשנתיים האחרונות השתלמו.
מאמצים אלה הובילו למבקרים בינלאומיים להוציא 1.26 מיליארד פאונד נוספים (1.58 מיליארד דולר) ברחבי המדינה.
לפי מהדורת החדשות שלה, על כל פאונד שהושקע בקידום תיירות בבריטניה, מבקרים הוציאו 15 פאונד נוספים במקום.
התחזית של VisitBritain מראה שהמומנטום החיובי הזה ממשיך ב-2024.
הוא צופה כי הוצאות מבקרים בינלאומיות יגדלו בחמישה אחוזים בהשוואה לרמות של 2023 ויגיעו ל-32.5 מיליארד ליש"ט (40.7 מיליארד דולר).
כניסות מבקרים בינלאומיות צפויות ל-38.7 מיליון, עלייה של שני אחוזים מ-2023.
יותר משליש מתושבי בריטניה מעדיפים חופשות מקומיות על פני נסיעה לחו"ל בשנה הבאה, מה שמעיד על ביקוש גבוה מתמשך.
ניק דה בויס, יו"ר רשות התיירות הבריטית, הצהיר כי הגידול הדו-ספרתי בהוצאות המבקרים והתחזית האופטימית הם פנטסטיים.
ארה"ב נותרה שוק התיירות הגדול והיקר ביותר בבריטניה, ששוויו צפוי להיות 6.3 מיליארד דולר לבריטניה ב-2024.
התיירות בבריטניה תתמקד גם באוסטרליה, במדינות המועצה לשיתוף פעולה במפרץ (GCC) ובשווקים האירופיים הגדולים שלה.
עם זאת, דה בואה גם הזהיר כי קצב ההתאוששות התיירותית לאחר המגיפה הואט.
הדבר נבע בעיקר מ"התחרות העזה" מצד שכנות אירופה.
דה בויס אמר בהודעה לעיתונות כי בריטניה "מדורגת גבוה בזכות ההיסטוריה והמורשת שלה והתרבות והספורט העכשוויים שלה".
עם זאת, זה לא כל כך ידוע כיעד עם "יופי טבעי וקבלת פנים".
"כדי להתמודד עם זה, הקמפיינים הבינלאומיים הגדולים של VisitBritain מקדמים את קבלת הפנים של בריטניה", הדגיש דה בויס.
מטרת התוכנית היא "לעורר מבקרים לגלות יותר, להישאר זמן רב יותר ולהניע את תחושת הדחיפות הזו לבוא עכשיו", אמר.
עלייה בדירוג התיירות
מספר גורמים תרמו לגידול הון התיירותי של בריטניה בשנת 2023.
התרופפות מגבלות הנסיעות של COVID-19 הגבירה את הביקוש משווקי מבקרים מרכזיים בבריטניה, כמו ארה"ב ומערב אירופה.
בנוסף, פאונד שנחלש הפך את בריטניה למשתלמת יותר עבור מטיילים.
טרנדים פורחים כמו "סט-jetting" עוררו עניין בביקור במקומות צילום של תוכניות פופולריות.
ה-UNWTO צופה שכניסות תיירים בינלאומיות יחזרו לרמות טרום-מגיפה עד 2024.
בריטניה ממוקמת היטב כדי לנצל את תחיית התיירות העולמית עם הערים המפורסמות שלה, האתרים ההיסטוריים והיופי הטבעי שלה.