סקר תחבורה בבריטניה מראה שבדיקות גבולות חדשות של האיחוד האירופי עשויות למנוע מהבריטים לנסוע לאירופה

| יוני 20, 2024
סקר תחבורה בבריטניה מראה שבדיקות גבולות חדשות של האיחוד האירופי עשויות למנוע מהבריטים לנסוע לאירופה
תמונה מאת כריס סמפסון דרך ויקימדיה קומונס

מתכננים טיול לספרד, צרפת, איטליה או גרמניה? הבריטים עשויים לחשוב פעמיים אם מערכת בדיקת הגבולות החדשה של האיחוד האירופי (EU) תגרום לעיכובים ארוכים.

משרד התחבורה של בריטניה (בריטניה) סקר 1,584 אנשים בני 16 ומעלה לגבי מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES).

הסקר מצא שאחד מכל שבעה בריטים אמר שהם נוטים פחות לבקר ביבשת אירופה בגלל ה-EES.

החשש הגדול ביותר הוא להיתקע בהמתנה בתורים הארוכים במיוחד שה-EES עלול לגרום.

כ-20% אמרו שהם יבטלו או ידחו נסיעה במעבורת, מכונית או רכבת לאיחוד האירופי אם המערכת החדשה תגרום לעיכוב של יותר משעה.

אפילו עיכובים קצרים יותר עלולים לגרום לחלקם לדחות את תוכניות הנסיעה שלהם, כאשר שישה אחוזים אמרו שהם ישקלו מחדש כל הפרעה באורך של עד שעה.

הסקר גילה שרוב האנשים (69 אחוז) לא היו מודעים ל-EES, ומעולם לא שמעו עליו עד לסקר.

מבין אלה שכן ידעו על כך כבר, רק ארבעה אחוז אמרו שלמדו הרבה פרטים.

לאחר שלמדנו מה כרוך ה-EES, הדאגה העליונה (67 אחוז) הייתה התורים הארוכים יותר בגבול בעת יציאה מבריטניה.

יותר ממחצית (59 אחוז) היו מודאגים מהזמן והמאמץ הדרושים לרישום הראשוני.

דאגות אחרות כללו איסוף טביעות אצבע (31 אחוז) וצילום פנים (26 אחוז).

אלה שהכי מכירים את ה-EES היו פחות מודאגים.

עם זאת, עדיין הייתה מידה לא מבוטלת של חשש ללא קשר לרמת הידע הקודם של האדם.

מערכת ביקורת הגבולות החדשה של האיחוד האירופי

החל מה-6 באוקטובר 2024, האיחוד האירופי ישיק את מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית החדשה שלו בשם מערכת הכניסה/יציאה או EES.

המערכת החדשה מחליפה החתמת דרכון ידנית לנוסעים שאינם באיחוד האירופי הנכנסים או יוצאים מאזור שנגן.

ביקור באיחוד האירופי בפעם הראשונה לאחר שה-EES יעלה לאוויר, בריטניה ואזרחים אחרים שאינם באיחוד האירופי יצטרכו לרשום טביעות אצבע וסריקות פנים.

לפי החוקים הנוכחיים, רישום EES בפעם הראשונה צריך להיעשות לפני קצין גבולות של האיחוד האירופי.

הנתונים הביומטריים של המטיילים יישמרו במאגר ה-EES למשך שלוש שנים לכל היותר.

באמצעות טביעות אצבע או סריקות פנים, ה-EES יתעד את הכניסה והיציאה של נוסעים מהאיחוד האירופי בביקורים הבאים.

אם מטיילים מבקרים באיחוד האירופי לאחר שחלפו שלוש השנים, עליהם לרשום שוב את הנתונים הביומטריים שלהם.

המערכת החדשה עלולה להוביל לתורים ארוכים ולעיכובים משמעותיים במעברי גבול כמו נמל דובר, תחנת סנט פנקראס בלונדון ומסוף מנהרת התעלה בפולקסטון.

במעברי הגבול בין בריטניה לאיחוד האירופי עם בקרות צמודות זו לזו, שוטרי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה על אדמת בריטניה.

לגבולות אלה יש גם מגבלות מקום ותשתית לניהול התורים המתפתלים הארוכים.

שיחות כדי למזער את הפרעות הנסיעה

מומחי תעשיית הנסיעות קוראים לבריטניה ולאיחוד האירופי לנקוט בצעדים כדי למזער את ההפרעות כשהכללים החדשים יתחילו.

פיל סמית' מהקונפדרציה לתחבורה נוסעים (CPT) הזהיר שזה "חיוני" שלנמלים בבריטניה יש "מערכות" לטפל ביעילות ב-EES.

הוא ציין שחברות אוטובוס בריטיות הנוסעות לאירופה מפיקות יותר מ-14 מיליארד ליש"ט מדי שנה מכ-23 מיליון נסיעות.

עיכובים ארוכים במעברי הגבול עלולים לאיים על הכנסות משמעותיות לא רק עבור בריטניה אלא גם עבור יעדים באירופה.

סמית אמר ל"אינדיפנדנט " כי CPT עבדה קשה עם רשויות הנמל "כדי להבטיח שיהיו בדיקות דרכונים מהירות ויעילות".

המטרה היא ש"אוטובוס מלא של 50 נוסעים ישלים את התהליך הזה ללא דיחוי".

"חשוב גם שתנועה אחרת לא תחווה עיכובים", הוסיף סמית'.

זה "מכיוון שמאמנים חולקים שטח כביש, כך שגם מאמצים למנוע עומס בנמלי הערוץ שלנו ובסביבתו יהיו חיוניים".

ג'וליה לו בו-סעיד, ראש רשת Advantage Travel Partnership של סוכנויות הנסיעות, אמרה: "בטיחות ואבטחה הם מעל הכל".

עם זאת, היא גם הדגישה את הצורך להבטיח שהנוסעים יבינו כיצד ה-EES ישפיע עליהם.

לו בו-סעיד מקווה שהעיכובים יהיו מינימליים ברגע שהמערכת תפעל בצורה חלקה.

עם זאת, היא ממליצה לנוסעים "להיות ערוכים למקרה של עיכובים".

עיכובים ב-EES עלולים להשפיע על כלכלות בריטניה והאיחוד האירופי

למרות החששות, רוב אזרחי בריטניה שנסקרו אמרו שהם עדיין צפויים לנסוע לאירופה לאחר תחילת ה-EES.

סקר ממשלת בריטניה הראה כי 63 אחוזים או יותר מהאנשים בכל רמות המודעות הקודמות בחרו באפשרות זו.

עם זאת, מספר האנשים המביעים הססנות יכול להיות סימן מדאיג לתיירות האיחוד האירופי.

סביר להניח שאפילו צניחה זמנית של מבקרים בריטיים תורגש ביעדים ראויים לציון.

נוסעים בבריטניה הם שוק מכריע, והשלימו כ-67 מיליון ביקורים באיחוד האירופי בשנת 2019 לפני המגיפה.

הם גם נוטים לצאת לנסיעות ארוכות יותר ולבלות יותר מאשר בני לאומים אחרים.

היו קריאות מקבוצות רבות לאיחוד האירופי לעכב את השקת ה-EES באוקטובר 2024.

חלקם דוחפים להשקה מוקדמת ב-2025 או עד שהאפליקציה לנייד לרישום EES מתקדם תהיה מוכנה לחלוטין.

שתי ועדות פרלמנטריות בבריטניה ופקידים צרפתים קראו על הסף לעכב את בדיקות הגבולות החדשות של האיחוד האירופי.

קבוצות תחבורה מתחייבות לבדיקות EES חלקות למרות החששות

למרות הדאגות, מפעילי התחבורה מתעקשים שהם יכולים ליישם את ה-EES מבלי לגרום לכאוס משמעותי בנסיעות ולעיכובים.

Getlink , החברה שמנהלת את מנהרת התעלה, ו- Eurostar הבטיחו לנוסעים שברגע שה-EES יעלה לאוויר, לא יהיו כאוס או עיכובים ארוכים בטרמינלים שלה.

ובכל זאת, יורוסטאר הודתה שהיא צופה עלייה של שתיים עד שלוש דקות בלבד בזמן עיבוד הדרכונים לאדם.

נמל דובר מצפה שה-EES יגדיל את זמן העיבוד של ביקורת הגבולות מ-45 ל-90 שניות לאדם לשתי דקות או יותר.

קבוצות התחבורה מכירות בכך שהשקת EES תגרום לעיכובים ושינויים עבור נוסעים בבריטניה היוצאים לאיחוד האירופי.

רק הזמן יגיד אם זה משבש קשות את הנסיעות בין בריטניה ליבשת אירופה בסתיו הקרוב.

לעת עתה, חלק ניכר מתושבי בריטניה מתכוננים לעיכובים פוטנציאליים שעלולים לדרדר או להרתיע את חופשת האיחוד האירופי שלהם.