בריטניה (בריטניה) נוקטת בצעדים יזומים כדי להבטיח נסיעות חלקות לאזרחיה כאשר האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) משיק את מערכת הגבולות הדיגיטלית החדשה שלו.
ב-27 באוגוסט, היא הודיעה על חבילת מימון משמעותית של 10.5 מיליון ליש"ט לשדרוג מוקדי נסיעות מרכזיים והכנתם למערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES).
חבילת מימון זו תועיל לנמל דובר, למסוף St. Pancras של יורוסטאר בלונדון ולמנהרת התעלה (Eurotunnel) בפולקסטון.
ההכרזה מגיעה לאחר שהאיחוד האירופי אישר כי מערכת הגבולות הדיגיטלית החדשה שלו תושק בנובמבר .
זה מגיע גם לאחר שממשלת הלייבור הכריזה שההכנות ל-EES אינן מספיקות כדי למנוע ביעילות שיבושי נסיעה וכאוס.
ה-EES ידרוש מנוסעים שאינם מהאיחוד האירופי לרשום נתונים אישיים, דרכונים ונתונים ביומטריים, כגון טביעות אצבע וסריקות פנים.
זה כולל אזרחים בריטים הנוסעים ליבשת אירופה לחופשות או ביקור משפחה וחברים.
טיפול בהכנות לא מספקות למערכת הגבולות הדיגיטלית החדשה
ה-EES צפוי לשפר את האבטחה ולייעל את בדיקות הגבולות עבור נוסעים שאינם מהאיחוד האירופי בגבולות האיחוד האירופי.
עם זאת, היא גם תציג אתגרים חדשים למעברי גבול עמוסים הדורשים היערכות מקיפה.
ממשלת בריטניה הקצתה 3.5 מיליון פאונד לנמל דובר, למסוף סנט פנקראס בלונדון ולמנהרת התעלה.
הכספים ישמשו לשדרוג תשתיות וטכנולוגיה במעברים אלה, תוך התייחסות לאתגרים בהכנות ל-EES.
בנמל דובר, הכסף יעזור להאיץ את פרויקט רציף גרנוויל. פרויקט זה ירחיב את יכולת הנמל לעבד נוסעים בצורה יעילה יותר.
הפרויקט כולל הסבת מרינה קיימת לאתר עיבוד חדיש, תוך מזעור עיכובים פוטנציאליים עקב ה-EES.
Eurostar ו-Eurotunnel ישתמשו בחלקם במימון כדי להתקין קיוסקים ביומטריים נוספים ולערוך בדיקות EES קפדניות.
שני קישורי הרכבת המקשרים בין בריטניה ליבשת אירופה ישתמשו בכסף גם כדי להכשיר ולהכין את הצוות שלהם לשינויים.
תחום מיקוד קריטי נוסף עבור המימון הוא הבטחת שכל המערכות משולבות במלואן ופועלות.
זה כרוך בבדיקה יסודית של הטכנולוגיה החדשה כדי להבטיח אינטגרציה חלקה עם תשתית קיימת.
פעולה זו תעזור לזהות ולפתור בעיות פוטנציאליות זמן רב מראש.
שדרוגים אלו מבטיחים שהשערים הקריטיים הללו של בריטניה-איחוד האירופי יוכלו להתמודד עם הדרישות הנוספות שה-EES יציב להם.
הם גם חיוניים כדי להבטיח שמערכת הגבולות הדיגיטלית החדשה של האיחוד האירופי לא תעכב משמעותית נוסעים.
תגובות לתמיכת מימון חדשה להכנות ל-EES
Seema Malhotra, שרת ההגירה והאזרחות של בריטניה, הדגישה את מחויבותה של הממשלה להבטיח מעבר חלק ל-EES.
"אנחנו עובדים קשה עם הנציבות האירופית, המדינות החברות והנמלים כדי להבטיח שאנחנו ערוכים היטב ולמזער כל הפרעה עבור בריטים הנוסעים לאירופה", אמרה.
ליליאן גרינווד, שרת העתיד של הכבישים בבריטניה, הדגישה את החשיבות של שדרוגים אלה.
היא הדגישה, "אף אחד לא רוצה לראות תורים מוגזמים בנמלים שלנו".
קצינת התפעול הראשית של נמל דובר, אמה וורד, אמרה כי המימון הוא "צעד מבורך לקראת ההשקעות המשמעותיות".
"אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להיות מוכנים עם המתקנים שישמשו את פקידי הגבול הצרפתיים המפעילים את המערכת החדשה", הוסיפה.
הנמל פועל לאפשר לשוטרי הגבול הצרפתיים לפעול ברציפים המערביים, שם יעמדו קו לבדיקת EES.
"עם תמיכה מהממשלה, שיפרנו את המתקנים שלנו ושדרגנו את הטכנולוגיה שלנו כדי לעמוד בדרישות החדשות", אמר סיימון לז'ונה, קצין הבטיחות והתחנות הראשי של יורוסטאר.
הוא הוסיף כי יורוסטאר יהיה ערוך לחלוטין ותואם כאשר מערכות הגבולות הדיגיטליות החדשות של האיחוד האירופי יושקו בנובמבר.
Getlink תמיד נתנה עדיפות לשביעות רצון הלקוחות שכן היא החלה להשקיע בהכנות ל-EES לפני שנתיים.
החברה השלימה לאחרונה מפרץ מעבר מקורה חדש, או EES Zone, במסופים שלה.
זה מבטיח שאנשים "נוסעים דרך מנהרת התעלה באותה קלות כמו היום כשה-EES עולה לאוויר."
חשיבותה של תמיכה נוספת במעברי הגבול בין בריטניה לאיחוד האירופי
הגידול הצפוי במורכבות ובאורך של בדיקות הגבולות מניע את הצורך בתמיכה נוספת כדי להתכונן ל-EES.
נמל דובר, סנט פנקראס ומנהרת צ'אן הם גבולות בריטניה-איחוד האירופי עם פיקוח זה לצד זה.
המשמעות היא שפקידי הגבול של האיחוד האירופי מבצעים בדיקות הגירה למטיילים בעודם על אדמת בריטניה.
מעברי הגבול הללו נתקלו במגבלות שטח ותשתית כדי להתאים לבדיקות EES.
ה-EES יציג שכבה חדשה של מורכבות, שתחייב את הנוסעים לרשום את הנתונים הביומטריים שלהם בגבול.
תהליך זה צפוי להוסיף זמני עיבוד נוספים עבור כל נוסע, במיוחד בשלבים המוקדמים של היישום.
כאשר נוסעים שאינם מהאיחוד האירופי מבקרים באזור שנגן בפעם הראשונה, עליהם לרשום פרטים ביומטריים לפני קצין הגבול.
חוקי האיחוד האירופי מונעים כיום רישום ביומטרי מבעוד מועד ומרוחק מהגבולות.
השלבים המוקדמים של יישום EES עלולים להוביל גם לעיכובים כאשר הנוסעים והצוות מסתגלים למערכת החדשה.
הדרישות החדשות הללו של מערכת הגבולות הדיגיטליים של האיחוד האירופי עלולות להוביל לעיכובים משמעותיים בנמלים עמוסים שאינם מוכנים לחלוטין לטפל בהם.
נמל דובר מטפל בנפח משמעותי של תעבורת נוסעים ומטענים בין בריטניה לאיחוד האירופי.
לעיכובים בנמל זה עשויות להיות אפקט אדווה, לשבש נוסעים בודדים ושרשרת האספקה הרחבה יותר.
באופן דומה, Eurostar ו-Eurotunnel הם קישורים חיוניים בין בריטניה ליבשת אירופה.
הם חייבים להיות מוכנים לחלוטין ל-EES, מכיוון שנוסעים רבים, תיירים ומפעילי מטענים משתמשים בהם.
לכל עיכוב או שיבושים בשירותים אלה עלולות להיות השפעות כלכליות וחברתיות משמעותיות.