בריטניה (בריטניה) פיתחה תוכנית מגירה לנמל דובר כדי להקל על צרות התנועה בקנט.
זה חלק מההכנות של הממשלה לקראת השקת מערכת הכניסה/יציאה החדשה של האיחוד האירופי (EES) בנובמבר 2024 .
נמל דובר בקנט הוא אחד מנמלי הנוסעים העמוסים ביותר באירופה. רבים צופים שהנמל יחווה את העיכובים הגרועים ביותר כאשר ה-EES ייפתח.
גורמים רשמיים בקנט העלו שוב ושוב דאגות לגבי התרחיש הגרוע ביותר של עיכובים של 14 שעות ומצוקת תנועה עקב עיכובי EES.
תוכנית המגירה כוללת "ערימת" מכוניות באתרים ייעודיים לניהול זרימת כלי הרכב לאיחוד האירופי.
ה-EES יביא בדיקות גבולות מחמירות יותר עבור אזרחים שאינם באיחוד האירופי הנכנסים ויוצאים מאזור שנגן של האיחוד האירופי.
בכניסה הראשונה לאחר שה-EES עולה לאוויר, אזרחים שאינם באיחוד האירופי חייבים לרשום נתונים ביומטריים כגון טביעות אצבע וסריקות פנים בגבול.
ה-EES ירשום את הכניסה והיציאה של מטיילים באמצעות נתונים ביומטריים במקום החתמת דרכונים ידנית בגבול.
כמה מהר ניתן להשלים את בדיקות הגבול החדשות היא דאגה לכל מעברי הגבול, במיוחד בזמני נסיעה שיא.
הממשלה מקווה שתוכניות המגירה ימנעו חזרה על צווארי בקבוק בעבר בכבישים של קנט.
ערימת מכוניות כדי למנוע כאוס תנועה בקנט
ממשלת בריטניה מסיימת את התוכניות להשתמש באתרי שטח כדי לערום מכוניות בדובר, אם נעילת רשת, הנגרמת על ידי עיכובי EES, תהפוך לאיום ממשי.
גישה זו, בתחילה חלק מתוכניות המגירה של "ברקזיט ללא הסכם" של בריטניה, יכולה לסייע להבטיח שהכבישים יישארו פתוחים.
זה היה אחד הפתרונות למניעת כאוס במיצרי שורט, הדרך הקצרה ביותר בין בריטניה ליבשת אירופה.
הערמת מכוניות תעזור למנוע עיכובים ארוכים, פגיעה בתיירים, שירותים חיוניים ודרכי מסחר בקנט.
התוכנית כוללת עמידה בתור נהגים המגיעים לנמל בנתיבים בזמן שהם ממתינים לפינוי בדיקות הגבולות של EES.
פקיד ישתמש בטבלה כדי לעזור לרשום מראש נוסעים בכל מכונית בקדמת התור.
עם ה-EES, בדיקת הגבולות עבור כל אדם תימשך כשתי דקות. המשמעות היא שמשפחה בת ארבע נפשות ייקח לפחות שמונה עד עשר דקות.
לפי ה"טיימס" , ניתן להפעיל במהירות את האתרים שבהם המכוניות היו עומדות בתור למקרה שהתנועה הופכת לבלתי ניתנת לניהול.
גורם המכיר את התוכנית הסביר: "אלה אתרים שיכולים 'לעמוד, לעמוד למטה' במהירות".
"הם יהיו ליד כבישים ראשיים ונועדו לעכב את התנועה כדי שהעורקים המרכזיים בקנט לא יסתלקו לחלוטין", הוסיף המקור.
מדוע נמל דובר מעורר דאגה כאשר ה-EES מתגלגל
תוכנית המגירה מגיעה לאחר שגורמים רשמיים הביעו דאגות גוברות מההשפעה הפוטנציאלית של ה-EES על התנועה באזור.
גורמים רשמיים מודאגים במיוחד מההשפעה של ה-EES על נמל דובר, שבו המקום לרכבים הממתינים מוגבל.
יותר מ-1.3 מיליון מכוניות עוברות בדובר מדי שנה. אפילו עיכוב קל בתהליכי הגבול עלול להסלים במהירות להמתנה של שעות.
מנהיג מועצת מחוז קנט, רוג'ר גוג, אמר כי בדיקות ה-EES עלולות להוביל ל"עיכובים חמורים ביותר" בסחר בינלאומי ובנסיעות בקנט.
הוא הוסיף כי זה גם יפגע ב"אספקת שירותים חיוניים במגזר הציבורי לאורך המסלול לדובר".
גוך הדגיש גם את הצורך בפעולה מהירה , ולחץ על הממשלה לעשות הכל כדי למנוע שיבושים בגבול בריטניה-צרפת.
Seema Malhotra, שר ההגירה והאזרחות של בריטניה, הצהיר כי ההכנות למערכת חלקה בעיצומה.
"אנחנו שומרים על אתרי שטח בבדיקה[so] שאם צריך להשתמש בהם, יש לנו תוכנית מגירה לכך", אמרה.
Malhotra הוסיף כי הם ממשיכים לעבוד עם המועצות המקומיות, האיחוד האירופי ועמיתים צרפתיים כדי להבטיח מוכנות EES.
היא הסבירה כי המטרה שלהם היא "למזער את הסיכון לתורים ארוכים, במיוחד בזמני נסיעה שיא".
למרות ההבטחות הללו, חלקם נשארים סקפטיים לגבי המוכנות של צוותי הגבול והטכנולוגיה שבה הם ישתמשו.
זה והיעדר בדיקות בזמן אמת מותירים הרבה עלומים לגבי איך יתנהלו בדיקות הגבולות של EES.
מימון חדש לשיפור פעולות הגבול
ממשלת בריטניה הקצתה 10.5 מיליון פאונד נוספים להכנות ל-EES כדי לטפל בעיכובים פוטנציאליים בנסיעות.
מימון זה יחולק בין נמל דובר, מנהרת התעלה בפולקסטון, ו- Eurostar בסנט פנקראס . כל מעבר גבול יקבל 3.5 מיליון פאונד.
נמל דובר ישתמש בכסף כדי לסייע ביצירת אזור חדש לעיבוד נוסעים כחלק מפרויקט רציף גרנוויל המתמשך.
הפרויקט כולל מילוי רציף מטענים ישן כדי לפנות מקום לעוד קיוסקים של ביקורת גבולות.
השטח החדש, בגודל של חמישה מגרשי כדורגל בקירוב, צפוי להיות מוכן עד חג הפסחא 2025.
זה יהיה כאשר גורמים רשמיים צופים את המבחן האמיתי הראשון של מערכת ה-EES כאשר תנועת החגים תגבר.
למנהרת התעלה בפולקסטון יש יותר מקום פנוי להכיל כלי רכב.
גורמים רשמיים משתמשים בכסף כדי לתכנן תוכנית המאפשרת לנוסעים לרשום את הביומטרי שלהם בטרמינל חדש.
המטרה היא להאיץ את תהליך הרישום, לצמצם למינימום את תורי הרכבים לפני העלייה למנהרת התעלה.
שיפורים אלו מעוררים תקוות למנוע חזרה של בעיות התנועה הקשות שפקדו את קנט בעבר.
למרות שהבטיחה, תוכנית הערימה של מכוניות מעולם לא יושמה בתום תקופת המעבר של הברקזיט.
סתימת תנועה נמנעה, בעיקר בגלל שתאריך הברקזיט עלה בקנה אחד עם נעילות ואיסורי נסיעה בבריטניה.
מבחן הלחץ האמיתי הראשון עבור ה-EES צפוי בהשקה הראשונית ובמהלך עונת החגים.
כל העיניים נשואות לנמל דובר כדי לראות עד כמה מערכת הנמל מחזיקה מעמד כאשר בדיקות הגבול EES מתגלגלות.
כל העיניים נשואות לנמל דובר כדי לראות עד כמה מערכת הנמל מחזיקה מעמד כאשר בדיקות הגבול EES מתגלגלות.