סגן לענייני פנים של בריטניה מגן על הרחבת תכנית ה-ETA לכל האזרחים שאינם בעלי ויזה

| אוקטובר 3, 2024
סגן לענייני פנים של בריטניה מגן על הרחבת תכנית ה-ETA לכל האזרחים שאינם בעלי ויזה
התמונה באדיבות אולי בראונינג דרך Pixabay

ממשלת בריטניה (בריטניה) מרחיבה את תוכנית הרשאות הנסיעות האלקטרוניות שלה (ETA) לכל האזרחים שאינם בעלי ויזה המבקרים במדינה.

השינוי הזה, שאמור להתגלגל ב-2025, העלה דיונים על האיזון בין ביטחון לאומי לתיירות.

ראש הוועדה לענייני פנים של גרנזי הגן על ה-ETA ככלי חיוני לחיזוק הבטיחות והביטחון של המדינה.

סגן נשיא לענייני פנים, רוב פרו, אמר ל-BBC , "מדובר במניעת כניסת אנשים שלדעתנו יכולים לגרום נזק לחברה לבריטניה או לאזור הנסיעות המשותף".

מדינות גרנזי הצהירו כי "לא תהיה השפעה" על אנשים הנוסעים מבאיילוויק לבריטניה.

עם זאת, מי שנוסע ישירות לגרנזי לא צריך לקבל ETA עד לקראת סוף 2025.

פרו אמר שהוועדה שלו מעורבת מאוד בדיון בהכנסת תוכנית ה-ETA לאיי התעלה.

נכון לעכשיו, קיימת תכנית המאפשרת לטיולי יום צרפתים להיכנס לגרנזי באמצעות תעודות זהות בלבד עד סוף קיץ 2025.

לאחר יישום, תוכנית ה-ETA תדרוש מנוסעים כאלה להגיש בקשה לאישור נסיעה באמצעות הדרכונים שלהם.

פרו אמר כי הנסיעה בתעודות זהות "מתמעטת" ככל שהיתרים דיגיטליים מבוססי דרכונים עולים בקנה אחד עם מגמות האבטחה העולמיות.

הוא טוען כי היתרונות ארוכי הטווח של מערכת ETA יעלו על האתגרים לטווח הקצר.

"מדינות אחרות הכניסו בהצלחה הרשאות נסיעה דיגיטליות, ומטיילים התאימו", הסביר פרו.

תוכנית ETA עשויה לעלות לאיי התעלה מיליונים

סגן לענייני פנים של בריטניה מגן על הרחבת תכנית ה-ETA לכל האזרחים שאינם בעלי ויזה
תמונה באדיבות Falco דרך Pixabay

בעוד שגורמים רשמיים מגינים על התוכנית כנדרש לבטיחות, מבקרים טוענים כי המהלך עלול לפגוע בתעשיית התיירות והכלכלה של בריטניה.

סיימון קלדר, כתב נסיעות ב"אינדיפנדנט " , הזהיר כי תוכנית ה-ETA עלולה להשפיע קשות על התיירות בג'רזי ובגרנזי.

הוא הסביר שגם טיולי יום קצרים מנורמנדי ידרשו דרכון, תשלום ורישום מקוון מראש.

הדרישות והעלויות הנוספות עלולות להחמיר את העומס על תעשיית התיירות שנחלשה ממילא בגלל הברקזיט והמגיפה.

"זה הולך להיות נואש לתעשיית התיירות, כמובן, שעברה כמה שנים ממש קשות", כתב.

קאלדר העריך את ההפסד הכספי עקב ה-ETA בסביבות 4 מיליארד ליש"ט בשנה עבור התלות בבריטניה ובכתר.

הוא הוסיף כי איי התעלה בלבד ייגרמו למיליוני הכנסות מתיירות.

השרה לפיתוח כלכלי בר קיימא של ג'רזי, סגנית קירסטן מורל, מאמינה מאוד בשמירה על השימוש בתעודות זהות.

"אנחנו יכולים להוכיח לבריטניה שזו מערכת מאובטחת, ואין שום סיבה לדעתי למה אנחנו צריכים לשנות את זה", אמר ל-BBC.

מורל הדגישה, "להפסיד אלפי טיולי יום לאיים תהיה השפעה משמעותית מבחינה כלכלית".

רוברט מקנזי מקבוצת הטיולים באיי התעלה הסביר כי מטיולי יום מצרפת "נוטים להיות יותר החלטה לטווח קצר".

מי שאין לו ETA מראש לא יכול לבוא ויכול לשנות את דעתם במהירות אלא אם כן יש הסכם כמו זה עכשיו.

"אבל אולי זה נראה פחות סביר עכשיו עם התוכנית החדשה הזו," אמר מקנזי והביע את אכזבתו.

עוד על ההשפעה השלילית של ה-ETA על נסיעות ותיירות

תעשיית הנסיעות בבריטניה סבלה מאז האיסור באוקטובר 2021 על אירופאים להשתמש רק בתעודות זהות כדי להיכנס למדינה.

החלטה זו משפיעה על כ-300 מיליון אזרחי האיחוד האירופי שמשתמשים בתעודות זהות במקום בדרכונים, מה שמקשה עליהם לבקר בבריטניה.

העדכון של ספטמבר 2024 על כללי ההגירה של בריטניה קבע כי כל מי שמבקש ETA חייב להשתמש בדרכון שלו.

צפון אירלנד מודאגת גם מכך שתוכנית ה-ETA עלולה להרתיע נוסעים מביקור מרפובליקה של אירלנד.

כמעט 70 אחוז מהתיירים של צפון אירלנד נוסעים דרך הרפובליקה של אירלנד, והדרישה והעלות הנוספת עלולות להרחיק אותם.

נמל התעופה הית'רו גם קורא לממשלה לא לדרוש תעודות זמן קצרות עבור נוסעים במעבר.

זאת כדי למנוע אובדן של מיליוני נוסעים, וכתוצאה מכך, מעמדה כמרכז נסיעות מרכזי.

אובדן הנוסעים עלול להשפיע לא רק על שדה התעופה אלא גם על חברות תעופה שבסיסן בבריטניה התלויות במידה רבה בנוסעים במעבר.

ה-Independent פרסם ניתוח המבוסס על הירידה במספר הנוסעים במעבר ממדינות המפרץ שבהן נאכף ה-ETA.

נמל התעופה הית'רו, תעשיית התעופה וכלכלת בריטניה הרחבה עלולים להפסיד מיליארדי פאונד עקב אובדן נוסעי מעבר.

חששות אלה הם קריטיים, מכיוון שהתיירות והנסיעות בבריטניה רק ​​החלו להתאושש מהמגיפה.

ETA הוא קפיצת מדרגה לעבר ייעול הנסיעות העולמיות

סגן לענייני פנים של בריטניה מגן על הרחבת תכנית ה-ETA לכל האזרחים שאינם בעלי ויזה
התמונה באדיבות Madmedea דרך ויקימדיה קומונס

ה-ETA הוא אישור נסיעה דיגיטלי שאזרחים שאינם בעלי ויזה חייבים להגיש בקשה ולקבל לפני ביקור בבריטניה.

זה מאפשר לרשויות לסנן מראש נוסעים, לאסוף מידע אבטחה הכרחי לפני שהם מגיעים.

בקשות ה-ETA עולות 10 ליש"ט, ואם יתקבלו, יהיו בתוקף לשנתיים או עד שהדרכון שאליו הוא מקושר יפוג, המוקדם מביניהם.

זה מאפשר נסיעות קצרות מרובות של פחות משישה חודשים, כך שמטיילים לא צריכים להגיש בקשה לטיול אחד בכל פעם שהם מבקרים.

נכון לעכשיו, אזרחים מבחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות חייבים להיות בעלי זמן הגעה משוער לביקור בבריטניה.

החל מה-8 בינואר 2025, אזרחים שאינם אירופאים שאינם בעלי ויזה חייבים להיות בעלי תעודת זמן קצרה לביקור בבריטניה. בקשות ייפתחו ב-27 בנובמבר 2024.

ב-2 באפריל 2024, אזרחים אירופאים, למעט אזרחים אירים, חייבים להיות בעלי תעודת זמן קצרה לפני נסיעתם בבריטניה. הם יכולים להגיש בקשה ל-ETA החל מה-5 במרץ 2024.

תוכנית ה-ETA בבריטניה אינה חדשה לגמרי. זה דומה למערכות אישורים דיגיטליות המשמשות את ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

המהלך של בריטניה להרחיב את מערכת ה-ETA שלה הוא חלק ממגמה עולמית רחבה יותר לקראת הידוק אבטחת הגבולות באמצעות הרשאות דיגיטליות.

ככל שהעולם הופך יותר ויותר מחובר זה לזה, מדינות מחפשות דרכים לנהל טוב יותר את זרימת המבקרים תוך התייחסות לדאגות אבטחה.

האיחוד האירופי גם ישיק מערכת אישורי נסיעות דיגיטלית משלו, מערכת מידע והרשאות נסיעות אירופית ( ETIAS ).

ה-ETIAS דומה ל-ETA של בריטניה; שניהם מיועדים לאזרחים שאינם בעלי ויזה ומטרתם לשפר את האבטחה ולייעל את הנסיעות.