יורוסטאר להוט להתחיל לבדוק את ה-EES החדש של האיחוד האירופי למרות עיכובים

| נובמבר 18, 2024
יורוסטאר להוט להתחיל לבדוק את ה-EES החדש של האיחוד האירופי למרות עיכובים
התמונה באדיבות אריך ווסטנדרפ דרך Pixabay

מכיוון שהאיחוד האירופי (האיחוד האירופי) מעכב את השקת מערכת ביקורת הגבולות החדשה שלו, יורוסטאר מתכננת לנצל את הזמן הנוסף ביעילות.

שירות הרכבות המהיר המחבר את בריטניה ליבשת אירופה להוט להתחיל לבחון את מערכת הכניסה/יציאה (EES).

ה-EES ישתמש בטכנולוגיה ביומטרית כדי לרשום ולעקוב אחר אזרחים ותושבים שאינם באיחוד האירופי הנכנסים ויוצאים מאזור שנגן.

בגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי, על הנוסעים להגיש טביעות אצבע וסריקות פנים במקום להחתים את הדרכונים שלהם.

תוכנן תחילה לשנת 2022, השקת מערכת בדיקת הגבולות האוטומטית נדחתה ללא הגבלת זמן ב-2025.

Eurostar מקווה לצבור ניסיון מוקדם רב ערך על ידי ביצוע בדיקות מוגבלות עם כמה נוסעים.

מדוע יורוסטאר רוצה לבצע בדיקות EES מוקדם

המזכיר הכללי של יורוסטאר, גארת' וויליאמס, אמר לוועדת המשפטים והפנים על התוכניות של החברה לבדיקת EES, דיווח TTG Media .

זה כולל בדיקת EES עם חמישה עד עשרה אחוזים מהמטיילים כדי להעריך כיצד הטכנולוגיה פועלת "בסביבה אמיתית".

"[I would like] לקחת משם את האלמנט הזה של 'המפץ הגדול' ולבנות ביטחון וניסיון בהדרגה משם", אמר וויליאמס.

יורוסטאר מאמינה שבדיקות מוקדמות יתנו להם זמן למצוא בעיות לפני השקת המערכת הרשמית.

זה עשוי להיות קריטי במניעת שיבושים משמעותיים ועיכובים ממושכים לנוסעים.

עם בדיקות EES מוקדמות עם קבוצה קטנה של נוסעים, Eurostar יכולה להבטיח שהמערכת תפעל בצורה חלקה עם יישום מלא.

זה גם אומר שגם הנוסעים וגם הצוות יכולים להיות נוחים יותר עם הטכנולוגיה לפני השקתה הנרחבת.

עיכובים ואתגרים בהשקת ה-EES

יורוסטאר להוט להתחיל לבדוק את ה-EES החדש של האיחוד האירופי למרות עיכובים
תמונה באדיבות João Valverde דרך Pexels

ה-EES שואף לשפר את האבטחה על ידי מעקב אחר מי בא והולך בצורה מדויקת יותר וכמה זמן נוסעים נשארים באיחוד האירופי.

אזרחים ותושבים שאינם תושבי האיחוד האירופי יכולים לשהות באיחוד האירופי עד 90 יום רק בתוך כל תקופה של 180 יום, אך רבים שנשארים זמן רב יותר ללא גילוי.

המערכת החדשה צפויה להפוך את בדיקות הגבולות למהירות ויעילות יותר בטווח הארוך.

עם זאת, מנהיגי התעשייה מצפים שהשנה הראשונה של יישום EES תחווה תורים ארוכים וכאוס בנסיעות.

הסיבה לכך היא שמטיילים רושמים נתונים ביומטריים בגבול במקום במקום אחר או דרך אפליקציה מבעוד מועד.

נקודות גבול וחברות תחבורה רבות גם התמודדו עם אתגרים בהכנות לבדיקות EES.

כמה מדינות באיחוד האירופי נזקקו ליותר זמן כדי להתכונן לטכנולוגיה החדשה ולנהל את זמני ההמתנה הארוכים הצפויים בגבול.

מערכת ה-EES דורשת גם כוונון עדין יותר, מכיוון שהאיחוד האירופי חשף שעדיין יש לו בעיות באמינות ניהול הנתונים שלו.

יורוסטאר כבר הכינו את הסורקים והציוד הביומטרי שלהם, אך עדיין נתקלו בבעיות טכניות בשיתוף נתונים עם מערכות האיחוד האירופי.

"אם לא ניתן להעביר את הנתונים שאנו אוספים למערכות האיחוד האירופי, הדברים לא יכולים להמשיך", אמר וויליאמס.

פקידים צריכים לבדוק את המערכת יותר כדי לוודא שהיא פועלת היטב ויכולה לנהל כמויות אדירות של נתונים.

דאגות לגבי בעיות בדיקת EES

ה-EES התמודד עם בעיות טכניות ולוגיסטיות מתמשכות, אשר עיכבו את השקתו מספר פעמים.

אתגר מרכזי אחד הוא להבטיח שלכל נקודות הגבול של האיחוד האירופי תהיה טכנולוגיה לאיסוף ועיבוד נתונים חלקים.

התקנה ובדיקה של מערכות זיהוי פנים וסריקת טביעות אצבע במדינות רבות היא מורכבת.

זה מאתגר במיוחד בנקודות גבול עתירות תנועה כמו שדות תעופה, תחנות רכבת ונמלי מעבורות.

הנמל העמוס של דובר עדיין לא קיבל טאבלטים וקיוסקים לפני ההשקה המיועדת.

מעברי גבול אחרים, כמו נמלי צרפת , הביעו גם הם דאגה לגבי הצורך לבחון את המערכת בסביבות חיות.

גורמים רשמיים גם העלו חששות לגבי זמני המתנה ארוכים במעברי הגבול.

אפליקציית EES לנייד , שנועדה לסייע למטיילים לרשום מידע אישי ודרכון מראש, עדיין בפיתוח.

בחינת פתרונות פוטנציאליים אחרים בעלות

יורוסטאר להוט להתחיל לבדוק את ה-EES החדש של האיחוד האירופי למרות עיכובים
תמונה באדיבות הלמוט זוזמן, CC BY-SA 2.0, באמצעות ויקימדיה

בעוד יורוסטאר מתכננת לבצע בדיקות EES על קבוצה קטנה של נוסעים, חברות תחבורה אחרות בוחנות פתרונות אחרים.

Getlink , החברה המפעילה את מנהרת התעלה, הציפה את הרעיון של טכנולוגיית זיהוי פנים מסוג "drive-through".

זה יאפשר לנוסעים לסרוק את פניהם מבלי לעצור את רכביהם לבדיקות מהירות יותר ולמנוע עיכובים בתנועה .

"אנו מקווים ליצור קשר עם האיחוד האירופי ועם הרשויות הלאומיות בצרפת ובבריטניה ולהביא אותם קדימה", אמר לוועדה ג'ון קיף, מנהל התאגידים והיחסים הציבוריים של Getlink.

הוא הפציר בכל הצדדים "להפיק את המרב מהעיכוב ולהכניס מערכת טובה עוד יותר למקומה מתי[the EES] עולה לאוויר."

בעוד ששימוש יעיל בזמן יכול לסייע בהכנות ל-EES, זה יכול גם להיות בעלויות נוספות.

Getlink ו-Eurostar כבר הוציאו כסף על ציוד חדש והדרכה לצוות להתמודד עם דרישות ה-EES.

קיף שיתף כי ההשקעות הללו "יעברו תרדמה במהלך החורף ולתוך השנה הבאה" או יושהו זמנית.

הוא גם ציין שעלויות ההשקעה הללו עשויות להוביל בסופו של דבר למחירי כרטיסים גבוהים יותר למטיילים.

"כל מה שאנחנו עושים כדי לשפר את המסע של הלקוחות שלנו מועבר הלאה", הסביר קיף.

העתיד של מעברי הגבול בין בריטניה לאיחוד האירופי

המחויבות של Eurostar לבחון את ה-EES מוקדם מראה את מחויבותה להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר עבור הנוסעים.

למרות שציר הזמן המדויק להשקת EES עדיין לא ברור, האיחוד האירופי כבר הצהיר שהוא בוחן גישת השקה מדורגת .

זה יכול להיות כרוך בהשקת EES בנקודות מסוימות של האיחוד האירופי שמוכנות לחלוטין בעוד שאחרות עוקבות אחריה.

זה יכול גם אומר לדרוש בדיקות ביומטריות של קבוצה קטנה של נוסעים, בדומה לתוכנית בדיקת ה-EES של Eurostar.

לעת עתה, מומלץ לנוסעים להישאר מעודכנים לגבי כל עדכונים או דרישות חדשות כאשר הם חוצים את גבולות בריטניה והאיחוד האירופי.