גורם רשמי באיגוד שדות התעופה הצרפתי אמר שהאפליקציה החדשה לנייד עבור מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES) עשויה לא להיות מועילה במיוחד.
ה-EES היא מערכת בקרת הגבולות האוטומטית החדשה של האיחוד האירופי, המתעדת כניסות ויציאות באזור שנגן באמצעות נתונים ביומטריים.
זה יחליף את החתמת הדרכון הידנית בגבולות החיצוניים של האיחוד האירופי ב-6 בנובמבר 2024, על פי ניקולס פאוליסן.
פאוליסן, הנציג הכללי של L'Union des Aéroports Français (UAF) המייצג שדות תעופה בצרפת, אינו אופטימי לגבי האפליקציה לנייד EES.
הוא אמר ל-The Connexion כי כרגע, "לא תהיה לכך השפעה רבה על זמני ההמתנה, וזו אכזבה".
פאוליסן גילה שמטיילים יכולים לעשות איתו רק מעט מכיוון שהוא לא מצלם או רושם טביעות אצבע.
"אני לא חושב שזה יהיה פתרון פלא", אמר.
לדבריו, שדות התעופה בשבדיה שבהם נעשו בדיקות "לא התלהבו" מכך.
השימוש באפליקציית EES יהיה וולונטרי בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי
רישום ביומטרי בפני קצין הגבול הוא אחד החששות והגורמים העיקריים לעיכוב בגבולות בין בריטניה (בריטניה) והאיחוד האירופי.
זה בעייתי במיוחד עבור מעברי גבול בין בריטניה לאיחוד האירופי. ביקורת גבולות זה מזה פירושה משטרת הגבולות הצרפתית בודקת דרכונים כאשר אנשים עוזבים את בריטניה.
על פי חוקי האיחוד האירופי, מטיילים חייבים לרשום נתוני פנים וטביעות אצבע עבור ה-EES לפני שוטר הגבול בפעם הראשונה שהם נכנסים לאזור שנגן.
בביקורים עתידיים, מטיילים יכולים להשתמש בטביעות אצבע או ביומטריה של הפנים כדי לאשר את רשותם ולתעד את הכניסה והיציאה שלהם.
נתוני המטיילים יישארו ב-EES למשך שלוש שנים או עד שתוקף הדרכון שלהם יפוג.
זה ירענן וישמור את הנתונים שלהם לשלוש שנים נוספות בכל פעם שהם מבקרים באזור שנגן.
אם הביקור הבא שלהם באיחוד האירופי הוא שלוש שנים לאחר רישום ה-EES הראשון שלהם, עליהם לרשום שוב את הנתונים הביומטריים שלהם בפני קצין הגבול.
אפליקציית ה-EES לנייד של האיחוד האירופי אמורה לאפשר רישום ביומטרי מבעוד מועד ומרוחק מהגבול.
אניטה היפר, דוברת האיחוד האירופי לענייני פנים, אישרה כי אפליקציית EES לנייד נמצאת בפיתוח.
לדבריה, אפליקציית EES לנייד "תהפוך לזמינה עבור מדינות שנגן מתחילת הפעילות של EES".
עם זאת, ההחלטה של כל מדינה חברה באיחוד האירופי להשתמש באפליקציית EES תהיה וולונטרית.
"אין שום חובה חוקית לעשות בו שימוש", אמר היפר.
שדות התעופה בפריז ביקשו מהאיחוד האירופי לעכב את השקת EES
פאוליסן אמר כי UAF לא היה מודע לכך שממשלת צרפת החליטה אם להשתמש באפליקציית EES או לא.
עם זאת, הוא חשף כי האיחוד ניהל משא ומתן עם האיחוד האירופי כדי לעכב את יישום ה-EES שוב.
בשל המשחקים האולימפיים, לשדות תעופה בצרפת לא יהיה זמן מספיק להתכונן לקראת השקת EES.
המשחקים האולימפיים והפראלימפיים 2024 מתוכננים בצרפת מה-26 ביולי עד ה-11 באוגוסט ו-28 באוגוסט עד ה-8 בספטמבר 2024, בהתאמה.
בשל התנועה הכבדה הצפויה מהמשחקים, לא ניתן היה לבצע עבודות בנייה בשדות התעופה בפריז במהלך תקופה זו.
כתוצאה מכך, ייתכן ששדות תעופה צרפתיים בבירה לא יוכלו להקים מספיק קיוסקים של EES כדי לאסוף נתונים ביומטריים ביעילות.
זאת למרות שהאיחוד האירופי דרש מהמדינות החברות להקים את המערכות עד סוף יולי.
עיכוב EES כדי למנוע תורים ארוכים וזמן המתנה
ה-eu-LISA, שנקבע בתחילה ב-2021, דחתה את השקת ה-EES למאי 2022 ולאחר מכן לספטמבר 2023.
שילוב מערכת הגבולות המורכבת עם מסד נתונים מרכזי התברר כקשה עבור המדינות החברות באיחוד האירופי עקב בעיות בתשתית הקיימת שלהן.
זה נדחק לאוקטובר 2024, מכיוון שגורמים רשמיים בצרפת לא רצו שהמערכת החדשה תשבש את הנסיעות במהלך האולימפיאדה.
המדינות החברות חייבות לאשר עד אוגוסט 2024 שהן מוכנות להשקת ה-EES בנובמבר 2024.
"אנחנו רוצים לדחות את זה לרבעון הראשון של 2025", אמר פאוליסן.
היא הוסיפה, עם זאת, כי "הנציבות האירופית מקובעת בעמדתה" להשיק אותו בהמשך השנה.
תומס ג'ווין, נשיא UAF, אמר: "זה לא נראה טוב לזמני המתנה. יש סיכונים של תורים ארוכים באמת".
הוא גם הוסיף כי ללא משאבי משטרה נוספים, הסיכון לכאוס בגבול יגדל.
קבוצות נוספות מבקשות מהאיחוד האירופי לעכב את השקת EES
מספר ארגונים הציעו כי יש לדחות את יישום ה-EES עד 2025.
גורמים רשמיים מנמל דובר והקהילה המקומית הזהירו שייתכנו עיכובים של 14 שעות בגבול לאחר הצגת ה-EES.
מנהל תפעול המעבורת של P&O ביקש מהאיחוד האירופי לדחות את EES והציע שתהיה אפליקציה שכבר נמצאת בפיתוח.
High Speed 1 (HS1) ו-Eurostar הדגישו כי רישום ביומטרי עם ההגעה לגבול ישפיע באופן משמעותי על הפעילות.
חברות הרכבת ציינו אולי הגבלת מספר הנוסעים כדי להימנע מתורים ארוכים בגבול.
השטח המצומצם של הנמל מקשה על הנוסעים לרדת מהרכבים ולהירשם ל-EES.
כתוצאה מכך, תורים ארוכים בגבול ישפיעו על אזורים סמוכים, ויגרמו לעומסי תנועה ולשיבושים כלכליים.
באופן דומה, לתחנת St. Pancras בלונדון יש מקומות מוגבלים וקיוסקים של EES לעיבוד רישום ובדיקות EES בצורה יעילה יותר.