ETA לנוסעי מעבר חיסרון לבריטניה – נמל התעופה הית'רו, איירליינס בריטניה, IATA

| אפריל 10, 2024
ETA לנוסעי מעבר פוגעים בבריטניה - נמל התעופה הית'רו, איירליינס בריטניה, IATA

כמה גורמים בתעשיית התעופה דחקו בממשלת בריטניה לשקול מחדש את דרישת נוסעי המעבר להחזיק באישור נסיעה אלקטרוני (ETA).

סוגיה זו עלתה מספר פעמים במהלך החקירה של ועדת המשפטים והפנים של הפרלמנט של בריטניה (בריטניה) על מערכות ניהול אלקטרוניות לגבולות.

טוניה פילדינג, מנהלת השירותים בנמל התעופה הית'רו, חשפה כי ה-ETA הוא "הדאגה הגדולה ביותר" שלהם.

"אנחנו מאמינים שתהיה לזה השפעה על הנוסעים המקשרים שלנו ולכן עלינו כשדה תעופה רכזת", אמרה בפגישה עם הוועדה ב-19 במרץ.

הית'רו מספקת מעט פחות מ-80 מיליון נוסעים בשנה, ו-18 מיליון נוסעים מקשרים או עוברים.

הנוסעים המקשרים הללו מאפשרים להית'רו ולבריטניה להיות "שדה התעופה המחובר ביותר בעולם", אמר פילדינג.

היא הסבירה שאם נוסעים יוכלו להתחבר דרך שדות תעופה ללא דרישה או תשלום נוסף, הם יבחרו בכך במקום בבריטניה.

"[Airside transit passengers] לא ייכנסו למדינה שלנו, אז אנחנו רואים בהם סיכון נמוך", אמר פילדינג.

טיסות המשך "הוא מקור החרדה הגבוה ביותר עבור הנוסעים", וה-ETA לא יעזור, הוסיפה.

איירליינס בריטניה , גוף הסחר של חברות תעופה הרשומות בבריטניה, והאיגוד הבינלאומי לתחבורה אווירית (IATA), גוף הסחר של חברות תעופה ברחבי העולם, חלקו את אותו משוב בעדויות הכתובות שהוגשו לוועדה.

חברות תעופה בבריטניה מודאגות מההשפעה השלילית של דרישת ה-ETA עבור כל הנוסעים העוברים דרך בריטניה.

איירליינס בריטניה הצהירה, "דרישה זו תציב את בריטניה בחסרון תחרותי מיידי בהשוואה לשכנותיה האירופיות".

קריאות קודמות לביטול ETA לנוסעי מעבר

גם מנכ"ל נמל התעופה הית'רו, תומס וולדבי, אמר שהוא רוצה שה- ETA יבוטל לנוסעי מעבר .

הוא אמר שמטיילים "העוברים בצד האוויר כדי לעבור למדינה אחרת" לא צריכים לשלם 10 פאונד עבור עצירה קצרה.

פול צ'ארלס, מנהל התקשורת לשעבר של וירג'ין אטלנטיק, אמר: "מיסוי תחבורה הוא בגדר כישלון".

שון דויל, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר גם כי ה- ETA עשוי להרתיע נוסעים ממעבר דרך נמל התעופה הית'רו בלונדון.

לדבריו, מדובר בעלות נוספת ועלולה לגרום לעיכובים אפשריים לנוסעים שאינם זקוקים לויזה לנסיעות קצרות ולמעבר במדינה.

מועצת נציגי חברות התעופה (BAR) בריטניה טענה גם כי חיוב נוסעים פטורים אשרת מעבר בצד האוויר אינו צודק.

הם טענו שנוסעים בצד האוויר, או כאלה שאינם עוברים ביקורת גבולות, אינם חוצים שום גבולות מבחינה טכנית.

הית'רו רואה ירידה במספר הנוסעים של קטאר-בריטניה

ה-ETA הוא אישור הנסיעה הדיגיטלי החדש שיידרש עבור כל הלאומים ללא ויזה המבקרים בבריטניה.

כל בקשה עולה 10 פאונד ומאפשרת ביקורים מרובים במשך שנתיים או עד שהדרכון אליו היא מקושרת יפוג, המוקדם מביניהם.

נכון לעכשיו, רק מטיילים מבחריין, ירדן, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) חייבים להיות בעלי זמן הגעה משוער כדי לבקר בבריטניה.

פילדינג חשף כי נמל התעופה הית'רו ראה ירידה במספר הנוסעים בטיסות קטאר לבריטניה מאז הצגת ה-ETA.

היא אמרה לוועדה, "ראינו ירידה של כ-14,000 נוסעים בטיסות הללו במהלך שלושת החודשים האחרונים".

עם זאת, היא גם אמרה שעשויות להיות סיבות רבות אחרות לירידה במספר הנוסעים.

הם גם טרם בדקו את הלאום של הנוסעים שטסים בטיסות אלה.

ובכל זאת, היא מאמינה ש"יש סיכון" לאבד נוסעים במעבר עם הדרישה והתשלום החדשים.

איירליינס UK כתבה כי ה-ETA מהווה "מחסום" ו"נטל מינהלי נוסף" לנוסעי המעבר.

גוף התעופה אמר כי זה "הופך את המעבר דרך בריטניה להרבה פחות תחרותי מאשר שימוש ברכזת חלופית של האיחוד האירופי".

מעבר זה של נוסעים לנמלי תעופה אחרים של האיחוד האירופי עשוי להשפיע על מעמדה של בריטניה כמרכז עולמי. זה גם עלול לגרום לאובדן מקומות עבודה בתעשיית התעופה.

השוואה בין ETA ו-ETIAS

האיחוד האירופי (EU) יישם מערכת דומה לניהול גבולות אלקטרוניים.

מערכת מידע ואישור הנסיעות האירופית שלה (ETIAS) תידרש עבור כל הלאומים שיכולים לבקר באזור שנגן ללא ויזה.

ה-ETIAS יהיה גם קצת יותר זול מה-ETA, ב-7 אירו (6 פאונד), והוא יהיה תקף לשנה יותר.

עם זאת, גם ילדים מגיל 17 ומטה וקשישים מגיל 70 ומעלה אינם נדרשים לקבל כזה.

תכנית ה-ETIAS לא תחול גם על נוסעים במעבר שאינם חוצים את הגבול.

איירליינס בריטניה קוראת לממשלת בריטניה להחיל את אותה תכנית ETIAS על תכנית ה-ETA. זה כולל מבקרי מעבר או כאלה שלא עוברים ביקורת גבולות.

נקודת השוואה נוספת בין ETA ו-ETIAS היא יישום.

ברגע שה-ETIAS יושק באמצע 2025, תהיה לו תקופת מעבר ותקופת חסד כדי להקל על השינוי עבור הנוסעים.

בעוד שההשקה של ה-ETA מתרחשת בשלבים לפי לאום, "נראה כאילו נצא מהכיבוי ביום הראשון", אמר פילדינג.

שיקולים נוספים ליישום ETA

IATA גם הציעה שממשלת בריטניה "תספק לנוסעים הוכחה לזמן ההגעה שלהם, מעבר לאימייל בלבד".

למרות מידע הנוסעים המתקדם (API), זה "עשוי להיות שימושי בהפסקות מערכת או תחזוקה מתוכננת.

זה יעזור גם למאמתים של צד שלישי, כמו סוכני גבול אחרים של מדינות שלישיות.

נוסעים יכולים להשתמש בהוכחה של ETA מלבד דואר אלקטרוני לעיון במקרה שיש להם ספקות לגבי נוכחותה או תקפותה.

IATA גם הציעה להקים מרכזי תמיכה לנוסעים ולספקים כדי לטפל בבעיות שעלולות להתעורר עם מערכת ETA במהירות.