מנכ"ל נמל התעופה הית'רו מתח שוב ביקורת על ממשלת בריטניה (בריטניה) על חקיקת מדיניות המעכבת את הצלחתו של נמל התעופה.
שדה התעופה הגדול בבריטניה הודיע כי בהתבסס על ביצועיו באפריל, הית'רו בדרך לשנה העמוסה ביותר אי פעם.
מספר הנוסעים של הית'רו גדל ב-4.8% בחודש שעבר, וקיבל בברכה 6.7 מיליון נוסעים, דיווח ה"טלגרף" .
היה לו גם היום העמוס ביותר מאז אוקטובר 2019, כאשר 1,337 מטוסים המריאו או נחתו בנמל התעופה ב-19 באפריל 2024.
עם זאת, תומאס וולדבי, מנכ"ל נמל התעופה הית'רו, הזהיר כי הצלחתו מאוימת.
"כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלנו לעזור להצמיח את כלכלת המדינה, אנחנו צריכים שהממשלה תטמיע מדיניות שתומכת ביכולת התעופה הבריטית להתחרות בעולם", אמר.
ווולדבי מתח ביקורת על תוכנית היתרי הנסיעה הדיגיטלית החדשה של ממשלת בריטניה, הרשאת נסיעות אלקטרונית (ETA).
ה-ETA עולה 10 פאונד לכל בקשה. זה יהיה חובה עבור כל האזרחים הפטורים מוויזה הנוסעים לבריטניה לנסיעות קצרות.
זה נדרש גם לנוסעי מעבר ללא קשר לשאלה אם הם עוברים ביקורת גבולות.
הבוס של הית'רו אמר גם שביטול קניות פטורות ממס עבור מבקרים בינלאומיים לא עוזר לעודד תיירים להישאר ולבלות.
"יוזמות כמו הכנסת ויזות מיותרות לנוסעים במעבר, היעדר קניות פטורות ממס והעלאה שהוצעה לאחרונה בתעריפי העסקים מדגישות את הצורך של שרים לנקוט בגישה חוצת ממשלות לקביעת מדיניות", הוסיף.
צעדים אלה "מצמצמים את הקישוריות הגלובלית של בריטניה", אמר וולדבי.
ETA לנוסעי מעבר נפגעו
נכון לעכשיו, רק מטיילים מבחריין, כווית, ירדן, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) זקוקים ל-ETA כדי לבקר בבריטניה.
עם זאת, ממשלת בריטניה מתכננת לכפות את ה-ETA על כל האזרחים שאינם בעלי ויזה, כולל אזרחי אירופה, ארצות הברית ועוד.
מטרת ה-ETA היא לשפר את אבטחת הגבול. עם זאת, Woldbye של Healthrow, יחד עם אנשי מקצוע אחרים בתעשיית התעופה, אמרו שזה מציב את שדות התעופה בבריטניה בעמדת נחיתות עצומה .
הוא טען שדרישת ה-ETA לחיבור נוסעים עשויה להסיע אותם למעבר בשדות תעופה גדולים באירופה המאפשרים זאת בחינם.
ייתכן שזה כבר משפיע מכיוון שהית'רו רשמה את השיעור החודשי הנמוך ביותר של תעבורת העברות מזה יותר מעשור.
נמל התעופה הרביעי העמוס בעולם קיבל 19,000 פחות נוסעים הנוסעים מקטאר לבריטניה מאז ה-ETA הוצג בנובמבר 2023.
נמל התעופה הית'רו מספק כ-25 מיליון טיסות המשך מדי שנה עבור כ-18 מיליון נוסעים במעבר.
גם חברות תעופה שבסיסן בבריטניה, כמו בריטיש איירווייס ווירג'ין אטלנטיק, עשויות לראות פחות אנשים טסים איתן.
נוסעי מעבר וטיסות המשך תורמים למעמדו של נמל התעופה הית'רו כמרכז עולמי מרכזי.
זה חיוני לתיירות, המסחר והקישוריות הבינלאומית של בריטניה, מה שמאפשר לנוסעים בלונדון גישה נוחה ליעדים גלובליים אחרים.
ובכל זאת, הממשלה מאמינה בתוקף שכל הנוסעים שאינם בעלי ויזה, כולל נוסעים במעבר, חייבים לעמוד בדרישת ה-ETA.
זה חיוני לתוכנית כדי לשפר ביעילות ובהצלחה את ביטחון הגבול של בריטניה.
מיסוי תיירים באמצעות קניות
ווולדבי אמר גם כי מיסוי פריטים שנרכשו על ידי תיירים בינלאומיים בבריטניה מאז 2020 פגע בכלכלה.
משרד האוצר של בריטניה טען שביטול קניות ללא מס למבקרים בבריטניה תעלה למדינה כ-2 מיליארד ליש"ט.
עם זאת, היו שטענו כי המדיניות החדשה עולה לאוצר כ-11 מיליארד ליש"ט בשנה על ידי הרתעת תיירים מביקור בבריטניה.
לפי מחקר משנת 2023 של המרכז לכלכלה ומחקר עסקי, זה הרתיע שני מיליון תיירים מביקור.
מנהל ALVA, ברנרד דונוהו, אמר כי ביטול קניות ללא מס הוביל ל"ירידה משמעותית" בהוצאות התיירים בחו"ל.
הוא הוסיף כי בריטניה "מפסידה על פריטים יקרים שנרכשו על ידי מבקרים ברחבי העולם".
ללא מדיניות הקניות הפטורה ממס, מבקרים היו מקצרים את חופשתם בבריטניה ומבקרים במדינות אחרות באירופה כדי לעשות קניות.