יורוסטאר בטוחה שהנוסעים שלה לא יתקלו בעיכובים מסיביים ברגע שמערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי (EES) תפעל.
התחנות הראשיות וקצין האבטחה של יורוסטאר, Simon Lejeune, אמר בתדרוך לתקשורת ב-21 במאי כי יש להם "ההגדרה הנכונה" לאכוף EES ללא דיחוי.
"אנחנו לא מתכוונים לבקש מהלקוחות שלנו להגיע מוקדם יותר", הדגיש, לפי דיווח של הסטנדרט .
הדיווחים של השבוע שעבר העלו שייתכן והנוסעים יצטרכו להגיע מוקדם יותר לתחנת St. Pancras עקב תורים שעלולים להיות ארוכים שנגרמו על ידי ה-EES.
Lejune הבטיח, "אנחנו בטוחים, והדוגמנות שלנו תומכת בכך, שבקצה לקצה, אנחנו עדיין הולכים לפעול בזמני הצ'ק-אין הנוכחיים."
לג'ון הוסיף כי יורוסטאר שוקלת לצמצם את הזמן שהנוסעים חייבים לבצע צ'ק-אין לפני הנסיעה שלהם.
המשמעות היא שהנוסעים צריכים להגיע לאזור יורוסטאר בתחנת St Pancras 45 עד 60 דקות לפני יציאת הרכבת שלהם.
מצד שני, זמן הצ'ק אין בשעות השיא הוא עדיין 90 דקות לפני יציאת הרכבת.
כיצד ה-EES יעבוד במסופי יורוסטאר
ה-EES מתעד את הכניסה והיציאה של מטיילים מאזור שנגן באמצעות נתונים ביומטריים, כגון סריקות פנים וטביעות אצבע.
היא תחליף החתמה ידנית של דרכונים בגבול לאזרחים שאינם תושבי האיחוד האירופי, כגון בעלי אשרת שהייה קצרה ומטיילים פטורים מאשרות. זה כולל אזרחים בריטים.
בפעם הראשונה שנוסעים מחוץ לאיחוד האירופי נכנסים לאזור שנגן, עליהם לרשום את הנתונים הביומטריים שלהם במערכת ה-EES לפני קצין הגבול.
זה יאחסן את הנתונים שלהם במשך שלוש שנים וירענן בכל פעם שהם יחצו את גבול האיחוד האירופי במסגרת זמן זה.
אם הם מבקרים באזור שנגן לאחר שפג תוקפם של הנתונים הביומטריים שלהם, עליהם להירשם שוב בפני קצין הגבול.
בתחנת St. Pancras, Eurostar מתקינה בסך הכל 49 עמדות צ'ק-אין ו-11 שערי דרכון אלקטרוניים (eGates).
בנוסף, 18 דוכנים ידניים יאוישו על ידי קציני הגבול הצרפתיים וימוקמו בשלושה אזורים שונים של התחנה.
זוהי עלייה מ-24 הקיוסקים הנוכחיים, שמונה eGates וללא דוכנים ידניים.
יורוסטאר מצהירה כי השינויים יבינו חווית נסיעה חלקה בין בריטניה (בריטניה) והאיחוד האירופי.
בתחנת St. Pancras יהיה דוכן ייעודי לנוסעים עם בעיות ניידות ולקוחות מחלקה ראשונה.
כמו כן, התחנה תפנה מקום ותפתח אזור גלישה בשעות השיא במידת הצורך.
הצוות יהיה זמין גם כדי לסייע לנוסעים שעלולים להתקשות עם הטכנולוגיה החדשה.
הנוסעים יקבלו גם מידע היכן לבצע צ'ק אין לפני שהם מגיעים לסנט פנקראס.
מצד שני, Paris Gare du Nord תפתח 18 קיוסקים חדשים ו-11 eGates.
בבריסל, מספר ה-eGates יעלה ל-10, בעוד שערים ידניים יגדלו מארבעה לשמונה.
יורוסטאר מסתגל ל-EES, יותר נוסעים
מנכ"לית יורוסטאר, גוונדולין קזנב, חזרה על דבריו של לג'ון, לפיהם מטיילים לא יעמדו בתורים ארוכים כאשר ה-EES פעיל.
הן סנט פנקראס והן פריז גאר דו נורד מיועדות לעיצוב מחדש במהלך חמש השנים הבאות כדי לענות על הביקוש הגובר לנוסעים.
התכנון המחודש נועד להרחיב את התחנות כך שיכילו 2,700 נוסעים בשעה, לעומת 1,800 כיום בשעה.
בנוסף, חלק מהתכנון המחודש של סנט פנקראס הוא ליצור יותר מקום למטיילים לעבור בדיקות ביומטריות של EES.
גם הטרמינל של יורוסטאר באמסטרדם יתרחב. לאחר השלמת ההרחבה, הוא יכיל עד 600 נוסעים.
כיום היא משרתת רק 200 נוסעים בתפוסה הנוכחית.
חברת Cross-rail מגדילה את פעילותה בעקבות אבן דרך ראשונה: מייצרת הכנסות של למעלה מ-2 מיליארד אירו בשנה שעברה.
גם מספר הנוסעים עלה לכמעט 19 מיליון ב-2023. מפעיל הרכבת צופה כ-30 מיליון נוסעים בכל שנה עד 2030.
"יש ביקוש עצום לשירותים שלנו, ויש לנו שאיפות אירופיות גדולות", אמר Cazenave לפייננשל טיימס .
היא הוסיפה כי יורוסטאר "בהחלט" שוקל קווים חדשים מלונדון לאירופה.
Cazanave אמר כי החברה מנהלת מגעים עם יצרנים כדי להחליף רכבות ישנות ולהגדיל את הצי שלהם מ-51 ל-67.
בעיות EES פוטנציאליות בתחנת St. Pancras
High Speed 1 (HS1) הזהיר בעבר שההכנות ל-EES בתחנת St. Pancras הן "בלתי מספקות מאוד".
החברה שמנהלת את תוואי לונדון-לערוץ-מנהרה אמרה ששטח מוגבל בסנט פנקראס מקשה על אכיפת ה-EES.
המחסור במקום עלול להוביל לכך ש-Eurostar מגביל את מספר הנוסעים כדי למנוע עיכובים , הזהיר HS1.
יורוסטאר, שתכנן אז להחזיק רק 24 קיוסקים, הצהיר כי ה-EES יגדיל את זמן העיבוד של ביקורת הגבולות ב"שתיים עד שלוש דקות".
העיכובים הפוטנציאליים יהיו אפילו ארוכים יותר מזמן העיבוד הנוכחי של 45 שניות ועשויים להוביל לתורים בזמן שיא של למעלה משעה.