איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי (IATA) השיק מערכת חדשה המאפשרת נסיעה ללא מגע ושיפור חווית הנוסעים.
Timatic, או Travel Information Manual Automatic, עוצב מחדש לחלוטין, והציב רף חדש בפתרונות תאימות לנסיעות.
Timatic AutoCheck מספקת פלטפורמה ידידותית למשתמש עבור נוסעים, חברות תעופה ואנשי מקצוע בתחום הנסיעות כדי לגשת למידע הגירה מדויק וקל להבנה.
כל תהליך בדיקת המסמכים עבר אוטומטית, עם הנחיות מותאמות אישית לכל נוסע.
"Timatic AutoCheck מייצגת אבן דרך נוספת בחיפוש אחר יעילות ונוחות בתעשיית הנסיעות. על ידי ניווט ללא מאמץ בתקנות, נוסעים יכולים לצאת למסעותיהם בביטחון ושקט נפשי", אמר פרדריק לגר, סגן נשיא בכיר של IATA למוצרים ושירותים מסחריים. בהודעה לעיתונות .
הוא הוסיף, "החידוש הזה מאפשר גם לחברות תעופה, מטפלים בקרקע וסוכני נסיעות לשפר את שביעות רצון הלקוחות, לשלב אימות תיעוד נסיעות בחוויית הנסיעה ללא מגע ולייעל את פעילותם".
ספקי מערכות בקרת יציאה מרכזיות, יחד עם חברות תעופה שונות ו-Star Alliance, כבר עובדים עם IATA כדי לשדרג ל-Timatic AutoCheck החדש.
מהי טימאטיק אוטומטית?
Timatic הוא מאגר מידע המכיל דרישות תיעוד, כגון דרכונים וויזה, לנוסעים הנוסעים בינלאומיים דרך האוויר.
הוא משמש את חברות התעופה ונציגיהן, צוות נמל התעופה וסוכני נסיעות כדי לקבוע אם ניתן להוביל נוסע.
בזמן ההזמנה, גם חברות תעופה וסוכני נסיעות משתמשים במערכת על מנת לספק מידע למטיילים.
זה קריטי עבור חברות תעופה מכיוון שהן מסתכנות בקנסות גבוהים אם הן נושאות נוסעים ללא מסמכי הנסיעה הנכונים.
כמו כן, עליהם לשאת בהוצאות החזרת נוסעים כאלה לשדה התעופה המקורי שלהם.
ה-Timatic AutoCheck החדש מגיע עם מספר שיפורים במוצר שימושיים מאוד עבור המשתמשים.
זה מפשט את תקנות הנסיעה על ידי מתן תוכן קל להבנה: אין יותר טרמינולוגיות מורכבות או כללים ארוכים לקריאה של הנוסעים.
הוא גם מציע גישה מותאמת אישית, אינטראקטיבית ומונעת נתונים כדי לעזור לנוסעים להבטיח שיש להם את כל המסמכים הדרושים ועומדים בכל דרישות הכניסה.
הכלי גם מספק המלצות מעשיות כדי לעזור למשתמשים לציית לכללים ולטפל מיד בכל בעיה.
עם Timatic Autocheck המשולבת במערכות של חברות התעופה, צ'ק-אין בשירות עצמי קל יותר.
ציפיות נסיעה חלקות
מערכת Timatic Autocheck החדשה מנצלת את הנכונות של המטיילים להשתמש בתהליכים מקוונים ולשתף מידע מראש.
על פי סקר הנוסעים הגלובלי של IATA (GPS), דרישות מורכבות של ויזה מרתיעות מנוסעים שרוצים תהליך נוח ודיגיטלי של ויזה.
כמעט מחצית מהמטיילים שנכללו בסקר ציינו את מורכבות התהליך כגורם ההרתעה העיקרי. אמצעי ההרתעה הבאים היו עלויות ודאגות לפרטיות.
רבים מוכנים גם לשתף מידע על מסמכי נסיעה להגירה מהירה יותר לנמל התעופה.
זה עולה בקנה אחד עם מדינות רבות המדיגטות את מערכות הבקשות לויזה ודרכונים שלהן ואוטומציה של בקרת הגבולות.
מערכות דיגיטליות ונסיעות ללא מגע
בריטניה (בריטניה) משתמשת בשערי דרכונים אלקטרוניים (eGates) בחלק מנקודות הכניסה של המדינה. ובכל זאת, ממשלת בריטניה עוברת לגבול דיגיטלי כברירת מחדל עד 2025.
בשנת 2024, משרד הפנים של בריטניה יעשה דיגיטציה של תהליך הוויזה וההגירה שלהם על ידי מעבר לרשומה מקוונת של סטטוסי הגירה או ויזות אלקטרוניות (eVisa).
רשות הנסיעות האלקטרונית בבריטניה (ETA) שואפת גם לייעל את תהליך ההגירה עבור נוסעים מאומתים מראש, בסיכון נמוך. אישור הנסיעה הדיגיטלי החדש יידרש לאזרחים שאינם בעלי ויזה הנכנסים למדינה לנסיעות קצרות.
מדינות אחרות מאמצות גם מערכות דיגיטליות כדי להקל על הנסיעות. ארצות הברית של אמריקה תתחיל להנפיק ויזות ללא נייר .
האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) גם עושה דיגיטציה של בקשות לאשרת שנגן . המועצה תטמיע בדיקות ביומטריות בגבול עבור כל הנוסעים באמצעות מערכת הכניסה/יציאה החדשה שלה באוקטובר 2024.
האיחוד האירופי גם יישם מערכת מסמכים אלקטרונית הדומה ל-ETA בבריטניה, מערכת הרשאות המידע והנסיעות האירופית (ETIAS), עבור אזרחים שאינם בעלי ויזה הנכנסים לאזור שנגן עד אמצע 2025.
בנובמבר 2023, פרנקפורט הפכה לנמל התעופה הראשון באירופה שהשתמש ביומטרית פנים לחוויית נסיעה ללא מגע מהצ'ק-אין ועד העלייה למטוס.
עד סוף השנה הנוכחית, טרמינל 3 של נמל התעופה של דובאי יאפשר לנוסעים לנקות את כל ההליכים הדרושים מבלי להוציא דרכון. נוסעים במקום זאת ישתמשו בטביעות אצבע, סריקות פנים או ביומטריה אחרת לצורך אימות.
החל משנת 2024, נמל התעופה צ'אנגי של סינגפור יישם גם ביומטריה לאימות אוטומטית לאורך כל חווית שדה התעופה, כולל הורדת מזוודות, עלייה למטוס והגירה.