החל משנת 2024, לחלק מהמטיילים תהיה אפשרות לעבור את עמדות הבידוק הביטחוני של נמל התעופה בארצות הברית (ארה"ב) באופן עצמאי.
מינהל אבטחת התחבורה של ארה"ב (TSA) אמור לבחון טכנולוגיית סינון חדשה של "שירות עצמי". המשפט יתחיל בינואר 2024 בנמל התעופה הבינלאומי הארי ריד בלאס וגאס.
בדיקה עצמית נועדה לשפר את היעילות במחסומים הביטחוניים ולצמצם את זמני ההמתנה. היא גם שואפת לשמור על מספר יציב של עובדי TSA ככל שמספר הנסיעות האוויריות גדל.
"בדומה לקיוסקים להזמנה עצמית במסעדות מזון מהיר ובמסעדות לשבת, הקרנה בשירות עצמי מאפשרת לנוסעים בתוכנית המטיילים המהימנים להשלים את תהליך הבדיקה האבטחה בעצמם", אמר סריקה במנהל תוכנית המהירות ד"ר ג'ון פורצ'ן באמצעות עיתונות לשחרר .
בדיקות הסקר העצמי יהיו זמינות לחברי TSA PreCheck, מה שיאפשר להם לבצע סריקות גוף משלהם.
TSA Precheck היא תוכנית ממשלתית בארה"ב המאפשרת לנוסעי חברת תעופה בסיכון נמוך ליהנות מתהליך בדיקה ביטחונית מזורזת בשדות תעופה בארה"ב. זה התחיל ב-2013 וכיום יש לו למעלה מ-10 מיליון משתתפים פעילים.
מטיילים המשתמשים באפשרות השירות העצמי צפויים לעבור את תהליך המיון מהר יותר, עם סיוע מינימלי מקציני TSA (TSOs).
פורצ'ן הסביר עוד, "נוסעים ישתמשו במערכות סינון נוסעים ודברי יד בקונסולות בודדות או בנתיבי סינון עצמם, ויפחיתו את מספר הטפיחות ובדיקות התיקים ש-TSO צריכים לבצע ויפנו את זמנם להקצאה מחדש להיבטים העמוסים יותר של ההקרנה. פעולות".
בדיקה עצמית לא תחליף את בדיקות האבטחה הנוכחיות, אך עשויה להפחית את זמני ההמתנה ועומס העבודה עבור אנשי TSA.
כיצד פועל הסינון העצמי של TSA PreCheck
חברת הלוגיסטיקה Vanderlande, הידועה בפיתוח סורקי מזוודות אוטומטיים, עיצבה את קונספט הסינון העצמי שיעלה לראשונה בנמל התעופה בלאס וגאס בינואר.
לאחר הנחת חפצים אישיים דרך הסורק האוטומטי, הנוסעים יתקלו בארבע תחנות נפרדות עם פורטלים נפרדים לבדיקת גוף.
כל פורטל כולל דלתות כניסה ויציאה אוטומטיות. כשמגיע תורו של מטייל להיבדק, הם נכנסים לפורטל, ודלתות הכניסה נסגרות אוטומטית.
מסך וידאו מנחה את הנוסעים בכל שלב. זה כולל הנחת העמדה הנכונה עם הזרועות מעל הראש, בדומה לסורקי הגוף בקו האבטחה הרגיל. לאחר מכן, הנוסעים עוברים סריקת גלי מילימטר.
אם הם נכשלים בסריקת הגוף, אולי בגלל פריט שהושאר בכיס, מסך הווידאו מדגיש את האזור להסרת הפריט. דלתות הכניסה נפתחות מחדש, מה שמאפשר לנוסעים להסיר את הפריט ולחזור פנימה.
לאחר בדיקה מוצלחת, הנוסעים ממשיכים דרך דלתות היציאה כדי לאחזר את התיקים שלהם ולהמשיך לתוך הטרמינל.
עיצובים אחרים לבדיקות בדיקה עצמית
ה-TSA בוחן כעת שלושה אבות-טיפוס שונים של עיצוב בשירות עצמי, כל אחד עם שלבים מעט שונים עבור נוסעים.
חברת Micro-X תכננה שני פתרונות שונים לבדיקות בדיקה עצמית של נוסעים.
הראשון מורכב מקונסולות הקרנה בודדות המבוססות על תרמילים. קונסולות אלו כוללות מערכת סינון קומפקטית לנייד ויכולת סינון נוסעים שטוחה.
הפתרון השני הוא מערכת רנטגן קטנה של טומוגרפיה ממוחשבת (CT) המיועדת לניוד קומפקטי ובדיקה עצמית אישית.
עיצוב נוסף, הפעם של Voxel Radar, כולל לוחות הקרנה "בתנועה". הלוחות יסרקו את הנוסעים בזמן אמת כשהם מניחים את תיקי היד שלהם על המסוע של המחסום.
חלקי אב טיפוס שונים של מערכות הסינון העצמי כבר נבדקו בנמל התעופה הלאומי רונלד רייגן וושינגטון ובאטלנטיק סיטי.
מערכות נסיעות ודיגיטליות ללא מגע
מדינות רבות ברחבי העולם משדרגות ומדיגטות את המערכות שלהן כדי לספק לנוסעים חווית נסיעה חלקה יותר.
שדות תעופה ברחבי העולם מיישמים ביומטריה לחוויית נסיעה מהירה ויעילה יותר. בריטניה (בריטניה) כבר משתמשת בשערי דרכונים אלקטרוניים (eGates) בחלק מנקודות הכניסה.
נמל התעופה של פרנקפורט בגרמניה, נמל התעופה של דובאי ונמל התעופה צ'אנגי בסינגפור משתמשים או מוגדרים להשתמש ביומטריה, כגון טביעות אצבע וסריקות פנים, לאימות אוטומטי ולנסיעות ללא מגע.
גם בריטניה והאיחוד האירופי (האיחוד האירופי) מבצעות דיגיטציה של תהליכי ויזה והגירה. בריטניה עוברת לרשומה אלקטרונית או eVisa . במקביל, בקשת אשרת שנגן של האיחוד האירופי תיעשה בקרוב באופן מקוון. לעומת זאת, האיחוד האירופי אמור להפעיל את מערכת בקרת הגבולות הביומטרית שלו בכניסה/יציאה (EES).
גם בריטניה וגם האיחוד האירופי מייעלים את תהליך ההגירה עבור נוסעים מאומתים מראש, בסיכון נמוך, עם אישור נסיעות אלקטרוני של בריטניה (ETA) ומערכת הרשאות המידע והנסיעות האירופית של האיחוד האירופי (ETIAS).