ועדת החקיקה המשנית של בית הלורדים הטילה ספק בהוגנות של העלאת דרישת ההכנסה המינימלית (MIR) כדי להביא בן זוג או שותף לבריטניה.
ממשלת בריטניה תעלה את ה-MIR עבור אשרות הקשורות למשפחה מ-18,600 ליש"ט ל-29,000 ליש"ט עד ה-11 באפריל.
זה יוגדל ל-38,700 ליש"ט עד תחילת 2025, סכום זהה לסף השכר לעובדים מיומנים.
במהדורת החדשות שלה על הדו"ח ה-20 לשנים 2023-2024 , ועדת הבדיקה אמרה שה-MIR ישפיע בצורה בלתי הוגנת על אזורים בעלי הכנסה נמוכה.
הוועדה המחישה כיצד דרישת ההכנסה המינימלית החדשה משפיעה על תחומים שונים.
בצפון מזרח, ה-MIR של 29,000 ליש"ט יהיה מעט מתחת לרווחים הממוצעים. זה יהיה הרבה מעל הרווחים אם זה יגדל ל-38,700 ליש"ט ב-2025.
מצד שני, ה-MIR נמצא וכנראה יישאר מתחת לרווחים הממוצעים בלונדון.
הוועדה הדגישה, "משמעות הדבר היא שאדם המתגורר בלונדון זכאי הרבה יותר להיות זכאי להביא את בן זוגו לבריטניה מאשר מישהו שמתגורר בצפון מזרח".
דרישות הכנסה מינימום מתאימות שונות
הוועדה מכירה בכך שהשינויים בחוקי ההגירה מטרתם לצמצם את ההגירה נטו.
לורד תומס מ-Cwmgiedd, חבר בוועדה לבדיקת חקיקה משנית, אמר שהעלייה ב-MIR גם "נועדה לוודא שהמהגרים יכולים לשלם את דרכם".
"ולא נראה שזה בא לידי ביטוי באופן יישום המדיניות", הצהיר.
זאת ועוד, לוועדה הגיעו גם טענות המביעות חשש להעלאת הגינות ה-MIR.
נשים ממיעוטים אתניים, בעלי מוגבלויות ואלו באזורים מסוימים נמצאות בסיכון גבוה יותר להכנסה נמוכה ויושפעו יותר משינויים.
הסיבה לכך היא שקבוצות אלו נוטות יותר לקבל הכנסה נמוכה יותר, ויהיה להן קשה יותר להביא בן זוג או בן זוג לבריטניה.
ועדת הביקורת ציינה שהממשלה יכולה לייצר דרישות הכנסה מינימום מתאימות שונות.
משרד הפנים עדיין צריך לספק את הערכות ההשפעה שלו על ההצעות, כולל בנושאי שוויון.
לורד תומס הדגיש את הצורך להעריך באופן מקיף את התקנות החדשות כדי להבין את ההשלכות המלאות שלהן.
הוועדה הביעה חשש כי היעדר הערכה כזו מעיד על חוסר הבנה של משרד הפנים של ההשלכות של המדיניות החדשה.
משרד משרד הפנים בהעלאת MIR לאשרת משפחה
העלאת ה-MIR מצדדת במטרה הרחבה יותר של טיפוח מדינה עם "כלכלה עם שכר גבוה, פרודוקטיביות גבוהה, מיומנות גבוהה".
משרד הפנים גם טוען כי יש צורך ב-MIR גבוה יותר עבור אשרות משפחה כדי להבטיח תמיכה כספית למשפחות מהגרים בבריטניה.
ה-MIR של 18,600 ליש"ט עבור אשרות הקשורות למשפחה נשאר זהה במשך יותר מעשור. השתנתה ההכנסה שמשפחה דורשת כדי להיות עצמאית ולא להסתמך על כספי ציבור.
בגיליון המידע שלו הדגיש משרד הפנים כי משפחות עדיין יכולות לעמוד ב-MIR המוגבר בדרכים אחרות. חסכון יכול להיחשב לעמידה ב-MIR לצד הכנסה נמוכה יותר או בכוחות עצמם.
גם לא יהיה עוד אלמנט ילד נפרד ל-MIR. זה מבטיח שאזרחים בריטים יקבלו יחס שווה למהגרי עבודה מיומנים, ללא קשר לילדים ממומנים.
בנוסף, דרישת ההכנסה המינימלית הגבוהה יותר תחול רק על בקשות חדשות ולא תחול בדיעבד.
בקשות שיוגשו לפני שינוי הכלל יוערכו בהתבסס על ה-MIR באותו זמן.
כללי הגירת המשפחה של בריטניה מאפשרים גם נסיבות חריגות שבהן סירוב יגרום לתוצאות קשות שלא בצדק למבקש או למשפחתו.
שינויים אחרים לצמצום דרסטי של הגירה נטו
העלאת דרישת ההכנסה המינימלית של ויזת המשפחה היא חלק מהשינויים המשמעותיים של כללי ההגירה של משרד הפנים שהוכרזו בדצמבר 2023.
שינויי המדיניות נועדו למנוע מכ-300,000 אנשים להגיע לבריטניה.
מה-4 באפריל, הממשלה העלתה את רף השכר הכללי לעובדים מיומנים ל-38,700 פאונד.
רשימת מקצועות המחסור (SOL) הוחלפה ברשימת שכר ההגירה (ISL).
ה-ISL תציע 20 אחוז הנחה על רף השכר של המשרות הנכללות ברשימה.
ספי השכר המוזלים ב-ISL יהיו גבוהים יותר בשל רף שכר המינימום המועלה לעובדים מיומנים.
עובדי בריאות וטיפול ובעלי סולם השכר הארצי פטורים מהעלאה זו.
עם זאת, מ-11 במרץ, עובדי בריאות וטיפול לא יכולים עוד להביא תלויים לבריטניה.
חברות טיפול שרוצות לתת חסות למהגרים לעבודה בבריטניה חייבות להירשם גם בוועדת איכות הטיפול (CQC)
החל מפברואר, ממשלת בריטניה העלתה גם את היטל בריאות ההגירה למהגרים.
בתחילת 2024, רק בעלי ויזת סטודנט נבחרים יכולים להביא את משפחותיהם לבריטניה. הם גם לא יורשו לעבור לאשרת עבודה עד שיסיימו את הקורס.
הוועדה המייעצת להגירה (MAC) גם בוחנת כעת את אשרת הבוגר כדי לוודא שלא ינוצל לרעה.